چرا Remedy بازی های خود را تنها برای مایکروسافت منتشر می کند؟

عنوان “Quantum Break” اوایل فروردین بر روی Xbox One و PC منتشر شد و با وجود برخی مسائل فنی، می توان این اثر را بزرگترین IP جدید مایکروسافت در نسل هشتم دانست. اگر فلش بکی به گذشته بزنیم، نسل قبل Remedy Entertainment با عنوان Alan Wake نیز کار مشابهی با Xbox360 انجام داده بود.

نکته جالب در مورد Remedy Entertainment این است که این استودیو، زیرمجموعه شرکت مایکروسافت نیست و حتی می تواند آثار خود را برای PS4 نیز منتشر کند. اما سوالی که پیش می آید این است که دلیل این رابطه نزدیک و تنگاتنگ بین مایکروسافت و رمدی چیست؟

بتازگی “توماس پوها” از استودیو رمدی، مصاحبه ای را  داشته است و محور اصلی مصاحبه رابطه بین مایکروسافت و رمدی در سالیان اخیر است.

آقای پوها (Thomas Puha) در رابطه با این رابطه نزدیک گفت:

“ما یک رابطه طولانی را با مایکروسافت داریم. رمدی یک شرکت مستقل است اما حدود 10 سال است که با مایکروسافت همکاری می کند. مانند هر رابطه دیگری، بین مایکروسافت و رمدی نیز فراز و نشیب هایی بوده است اما نقطه قوت اصلی این رابطه، شناخت درست دو طرف از یکدیگر است. مایکروسافت یک بازی رمدی-استایل می خواهد! آنها بازی های داستان محور با سطح کیفی بالایی را از ما می خواهند. آنها دوست دارند که تمرکز ما بر روی بخش داستان باشد و این از دید من بسیار عالی است چون داستان، بخشی مهم در روال کاری ما است”

ایشان ادامه داد:

“شما به بازاریابی کوانتوم بریک دقت کنید، تعداد بسیار زیادی تبلیغات تلویزیونی و چاپی، تعداد بالایی تریلر و چندین شکل دیگر از تبلیغات مدرن، این تمام کاری است که یک ناشر می تواند برای بازی شما انجام دهد و مایکروسافت نیز به واقع چنین کاری را برای ما انجام داد. این بسیار عالی است! مایکروسافت ساعت ها و روزهای فراوانی را به کوانتوم بریک اختصاص داد و رویدادهای مختلفی را برای آن برگزار کرد، زیرا می دانستند کوانتوم بریک یک اثر عالی است و توسط رمدی ساخته می شود!”

لازم بذکر است هنوز پروژه آینده شرکت رمدی، معرفی نشده است اما می توان پیشبینی کرد همکاری مایکروسافت و رمدی ادامه دارد باشد و پروژه بعدی این شرکت باز هم در انحصار پلتفرم های مایکروسافت قرار گیرد.

چرا Remedy بازی های خود را تنها برای مایکروسافت منتشر می کند؟

(image)

عنوان “Quantum Break” اوایل فروردین بر روی Xbox One و PC منتشر شد و با وجود برخی مسائل فنی، می توان این اثر را بزرگترین IP جدید مایکروسافت در نسل هشتم دانست. اگر فلش بکی به گذشته بزنیم، نسل قبل Remedy Entertainment با عنوان Alan Wake نیز کار مشابهی با Xbox360 انجام داده بود.

نکته جالب در مورد Remedy Entertainment این است که این استودیو، زیرمجموعه شرکت مایکروسافت نیست و حتی می تواند آثار خود را برای PS4 نیز منتشر کند. اما سوالی که پیش می آید این است که دلیل این رابطه نزدیک و تنگاتنگ بین مایکروسافت و رمدی چیست؟

بتازگی “توماس پوها” از استودیو رمدی، مصاحبه ای را  داشته است و محور اصلی مصاحبه رابطه بین مایکروسافت و رمدی در سالیان اخیر است.

آقای پوها (Thomas Puha) در رابطه با این رابطه نزدیک گفت:

“ما یک رابطه طولانی را با مایکروسافت داریم. رمدی یک شرکت مستقل است اما حدود 10 سال است که با مایکروسافت همکاری می کند. مانند هر رابطه دیگری، بین مایکروسافت و رمدی نیز فراز و نشیب هایی بوده است اما نقطه قوت اصلی این رابطه، شناخت درست دو طرف از یکدیگر است. مایکروسافت یک بازی رمدی-استایل می خواهد! آنها بازی های داستان محور با سطح کیفی بالایی را از ما می خواهند. آنها دوست دارند که تمرکز ما بر روی بخش داستان باشد و این از دید من بسیار عالی است چون داستان، بخشی مهم در روال کاری ما است”

ایشان ادامه داد:

“شما به بازاریابی کوانتوم بریک دقت کنید، تعداد بسیار زیادی تبلیغات تلویزیونی و چاپی، تعداد بالایی تریلر و چندین شکل دیگر از تبلیغات مدرن، این تمام کاری است که یک ناشر می تواند برای بازی شما انجام دهد و مایکروسافت نیز به واقع چنین کاری را برای ما انجام داد. این بسیار عالی است! مایکروسافت ساعت ها و روزهای فراوانی را به کوانتوم بریک اختصاص داد و رویدادهای مختلفی را برای آن برگزار کرد، زیرا می دانستند کوانتوم بریک یک اثر عالی است و توسط رمدی ساخته می شود!”

لازم بذکر است هنوز پروژه آینده شرکت رمدی، معرفی نشده است اما می توان پیشبینی کرد همکاری مایکروسافت و رمدی ادامه دارد باشد و پروژه بعدی این شرکت باز هم در انحصار پلتفرم های مایکروسافت قرار گیرد.

چرا Remedy بازی های خود را تنها برای مایکروسافت منتشر می کند؟