هر آنچه که باید پیش از تجربه Overwatch بدانید

با توجه به اطلاعات منتشر شده، به سختی می توان کیفیت عالی بازی “اُوِر واچ” (Overwatch) را نادیده گرفت. از آنجایی که سری بازی جدید شرکت “بلیزارد” (Blizzard) در آستانه‌ی انتشار است، در این مقاله قصد داریم به بررسی ویژگی های فوق العاده‌ی آن بپردازیم؛ مطالبی که بسیاری از شما نمی دانید. اگر هم در مورد این ویژگی ها اطلاع دارید، سعی کنید وانمود کنید که از آن ها بی خبر هستید تا کمی هم که شده برای این بازی هیجان زده شوید! 

حالت 6 مقابل 6

در بازی “اُوِر واچ” آماده‌ی نبرد هایی مجهز باشید؛ شش بازیکن که تا دندان مسلح شده اند، در برابر شش بازیکن دیگر قرار خواهند گرفت. این بازی گروهی، مپ هایی با حداکثر 12 بازیکن را در خود جای می دهد. بنابراین بعد از انتخاب شخصیت آماده باشید تا در دنیایی بسیار وسیع از این بازی زیبای «شوتر اول شخص / MOBA» به مبارزه بپردازید.

تغییر بین شخصیت ها 

شرکت بلیزارد بازی “اُوِر واچ” را خلق کرد تا بازیکن ها خود را در زمینه های مختلف بسنجند. آیا شخصیتی که انتخاب کرده اید، درست کار نمی کند و شما همیشه می میرید؟ نگران نباشید؛ شما می توانید بعد از هر مرگ شخصیت خود را تغییر دهید. این ویژگی بصورت استراتژیکی در بازی گنجانده شده تا به یک هدف دست یابد : بازی به اندازه‌ی «باز بودن» و «آزاد بودن» ، لذت بخش نیز باشد و شما با پیشرفت در بازی لذت ببرید. 

چهار نوع کلاس مختلف

“اُوِر واچ” فاصله‌ی چندان زیادی از پایه و اساس آثار بلیزارد ندارد؛ بخصوص در بخش معرفی “کلاس ها”. در ادامه، به معرفی کلاس های این بازی می پردازیم:

Offense : این کلاس برای حمله ها طراحی شده است. ضربه های این دسته از قهرمانان ممکن است قدرتمند و سریع باشد اما خیلی هم هیجان زده نشوید، چون شخصیت های کلاس Offense از سلامتی و ویژگی های دفاعی کمتری بهره می برند.

Defense : کلاس Defense برای دفاع از مکان ها و ماموریت ها طراحی شده است. قهرمانان این کلاس، می توانند در میدان جنگ تله ها و ابزار هایی را کار بگذارند. وضعیت دفاعی بدن آن ها زیاد است درحالی که از قدرت تیر اندازی پایینی برخوردار هستند.

Tank : این قلدر های بسیار بزرگ، برای دریافت ضربه های دشمنان طراحی شدند؛ به طوری که می توانند حتی بهتر از شخصیت های کلاس Defense به دفاع کردن بپردازند! این کلاس، برای تغییر جهت شلیک های دشمن از «اهداف مهم» به «شخصیت Tank» طراحی شده تا سایر اعضای تیم بتوانند برروی کار های حملاتی و دفاعی تمرکز کنند. به عبارتی دیگر، هدف کلاس Tank سرگرم کردن بازیکنان حریف می باشد.

Supporters : این کلاس برای کسانی ساخته شده که دوست دارند به هم تیمی های خود یاری رسانده و آن ها را قدرتمند تر سازند. شخصیت های این کلاس، ضربه ی زیادی به دشمنان وارد نمی کنند اما می توانند با استفاده از قدرت های ویژه‌ی خود، به تقویت سایر اعضای تیم بپردازند.

نقشه هایی بر اساس دنیای واقعی

بلیزارد شرکتی پر از افراد خلاق و مخترع است. از آنجایی که این شرکت از نظر زمان و مسائل مالی هیچ مشکلی ندارد، می تواند اجزای مختلف برای ساخت یک بازی عالی و ماندگار را به راحتی بدست آورد. در عنوان “اور واچ” ما یک محصولی را تجربه می کنیم که سالیان سال ماندگار خواهد ماند؛ و اگر تنها یک چیز باعث صرف زمان زیاد برای انجام بازی “اور واچ” شود، بی شک «نقشه های مختلف» موجود در آن است.

بیشتر نقشه های داخل بازی “اور واچ” بر اساس مکان های واقعی دنیای حقیقی ساخته شده اند؛ از ژاپن که شرق کره‌ی زمین است گرفته تا اروپا و کشورهای غربی. این موضوع باعث می شود تا حس «واقعی بودن» بازی بیشتر شود. دنیای واقعی یکی از اهدافی است که بسیاری از بازیکنان همواره به دنبال آن هستند. بنابراین اگر نقشه های بازی واقعا شبیه به جهان حقیقی باشند، لحظات نفس گیری برای گیمرها ایجاد خواهد شد.

عناصر یک داستانی قوی

دنیای عنوان “اور واچ” یک اقیانوس خوش ساخت از سرمایه و ثروت است. در دنیای این بازی، ایده های بسیار زیادی هم وجود دارند. هوش مصنوعی، کل جهان را تسخیر کرده و همه چیز را به زانو در آورده است. بازی بعد از آشوبی که هوش مصنوعی آنرا به وجود آورده، آغاز می گردد؛ درست همان زمانی که تیم “اور واچ” تشکیل می شود. این تیم ابتدا توسط سازمان ملل ایجاد شد ولی در نهایت به دلایلی نامشخص از هم پاشیده می شود.

بازگشت بازی Titan ؟ 

همه می دانند که سال ها پیش، شرکت بلیزارد مشغول ساخت یک بازی MMO RPG به نام “تایتان” (Titan) بوده است. منتها به دلیل تاخیر های متوالی و حتی حسی که این بازی القا می کرد، در نهایت عرضه‌ی آن منتفی شد. عنوان تایتان تجربه ای بود که بسیاری از مردم انتظارش را می کشیدند و لغو شد؛ هرچند که به نظر می رسد این بازی کاملا هم نمرده است. با تشکر از تیم بلیزارد، برخی از بخش های بازی “اور واچ” به صورت پیوسته با عنوان تایتان ترکیب شده اند!

حالا سوال این است که دقیقا چه بخش هایی با عنوان مرحوم تایتان ترکیب شده اند؟ ممکن است هر چیزی باشد؛ از گیم پلی بازی گرفته تا طراحی های هنری… حتی شخصیت های قابل بازی “اور واچ” هم می توانند برگرفته از عنوان تایتان باشند. در هر صورت، امیدواریم در این مورد جزئیات بیشتری به اشتراک گذاشته شود.

مکانیک های تیمی

تمامی گیمر ها حالت آنلاین Death Match را دوست دارند، درسته؟ اما بلیزارد علاقه ای به این حالت ندارد؛ یا حداقل به اندازه ای که در بازی های دیگر به این حالت پرداخته می شود، در عناوین بلیزارد پرداخته نمی شود. در حقیقت بازی “اور واچ” از همان ابتدا خالی از مد دیرینه‌ی Death Match می باشد. از آنجایی که “اور واچ” عنوانی با تمرکز برروی کار های تیمی است، شرکت بلیزارد می خواهد به بازیکن بیاموزد که «برنده شدن» همیشه بر اساس داشتن بالاترین تعداد قتل ها (Kill) نیست، بلکه به انجام درست ماموریت ها، پیشروی در بازی و پشت سر گذاشتن چالش ها وابسته است.

مهارت های متفاوت شخصیت ها

درست است، شخصیت های بازی Overwatch بسیار تماشایی هستند! آن ها سخت تلاش می کنند تا ماموریت های خود را به درستی انجام داده و با کشتن شخصیت های حریف، امتیاز شما را افزایش دهند. اما فکر نکنید هر وقت که بخواهید می توانید وارد بازی شده و همه را شکار کنید… !

شخصیت های مختلف بازی، باید تمرین داده شوند تا بتوانند در نقش هایی که برای آن ها تعیین شده است، مهارت بیشتری کسب کنند. به عنوان مثال، برخی از شخصیت ها با اسلحه های سرد مهارت دارند، درحالی که برخی دیگر با سلاح های گرم بهتر می توانند ماموریت خود را انجام دهند. شخصیت های این بازی نقش های مختلفی بر عهده می گیرند تا بتوانند آنچه که ناراحتشان می کند را به راحتی تغییر داده و یا از بین ببرند.

Overwatch در مسابقات E-Sport 

بلیزارد هم اکنون سخت در تلاش است تا بازی “اور واچ” را به مسابقات E-Sports برساند. این موضوع بسیار جالب و هیجان انگیز به نظر می رسد؛ البته اگر موفق شوند. توجه داشته باشید که شرکت بلیزارد در طول عمر خود، درس های زیادی در این باره گرفته است.

آقای “جفری کَپلِن” (Jeffrey Kaplan) (یکی از طراح های شرکت بلیزارد) طی صحبت هایی با وبسایت PC Gamer توضیح داد که ساخت “استارکرفتStarCraft) “2) برای مسابقات E-Sports حرکت بسیار خوبی بود اما باعث شد تا بعضی از ویژگی ها و آزادی های داخل بازی فدا شوند. این نکته در مورد عنوان “اور واچ” صدق نمی کند؛ زیرا این بازی جدید، آزادی عمل بسیار زیادی دارد. همچنین بر اساس نظرات و بازخورد های بازیکنانی که تا کنون بازی را تجربه کرده اند، این «آزادی عمل» یک ویژگی عالی محسوب می شود. امیدواریم که عنوان Overwatch همان گونه که انتظار می رود، عملکرد خوبی داشته باشد و به یک بازی فوق العاده برای مسابقات eSports تبدیل گردد.

جدیدترین سری بازی

کمی باورش سخت است اما بعد از “استارکرفت”، عنوان “اور واچ” جدید ترین سری بازی است که بلیزارد آن را خلق کرده است. بعد از سال ها کار برروی این سری جدید، بالاخره می توانیم آخرین اثر بلیزارد را مشاهده نماییم. جای تعجب است که از سال 1998 تا اکنون، ما یک سری بازی جدید از شرکت باسابقه و درخشانی همچون بلیزارد را ندیده ایم؛ شرکتی که کارنامه اش پر از بازی های فوق العاده می باشد.

سیستم پیشرفت و ارتقا

قبل از انتشار نسخه‌ی بتای “اور واچ”، شرکت بلیزارد دو سیستم پیشرفت در بازی داشت. با توجه به توضیحات آقای “کپلن” ، این سیستم ها شکستی مطلق برای شرکت بلیزارد محسوب می شدند. بعد از متوجه شدن این مشکل، آن ها سریعا سیستم های پیشرفت را دوباره سازی کردند تا کار با آن ها ساده تر شود. سیستم پیشرفت جدید، طراحی سبک تری دارد و ایتم های جالبی به بازیکنان می دهد. این روش بلیزارد برای تشکر از بازیکنانی است که برای تجربه‌ی نسخه‌ی بتا وقت گذاشتند.

نقش های مختلف شخصیت ها

در بازی Overwatch، هر شخصیت نقش متفاوتی نسبت به دیگری دارد. شخصیت ها می توانند هر نقشی که بازیکن می خواهد را داشته باشند تا کاملا با نحوه‌ی بازیِ بازیکن، یکسان باشد. همانطور که در ابتدای مطلب توضیح دادیم، چهار کلاس Offense / Defense / Tank / Support نقش های مخصوصی برای هر شخصیت می باشند که البته با گذشت زمان می توان آن ها را در حیطه‌ی کلاس خود ارتقا داد.

حالت های مختلف بازی

Escort / Assault / Hybrid / Control حالت های مختلف این بازی هسنتد. به این اسم ها عادت کنید چون نام های حالت های مختلفی که تا کنون برای “اور واچ” تایید شده، همین ها می باشد. برخی ممکن است که آشنا به نظر بیایند و برخی نیز متفاوت و جدید هستند. در ادامه می توانید توضیحاتی در مورد این مد ها را مطالعه نمایید.

Escort : هدف اصلی این مد، رفتن تیم مهاجم به محلی خاص است؛ در حالی که تیم مدافع باید تا قبل از رسیدن تیم مهاجم به مقصد، مانع آن ها شود.

Assault: تمرکز اصلی این مد، تسخیر و دفاع از مکان های خاصی در نقشه‌ی بازی است. هر دو تیم بر سر این مناطق با یکدیگر مبارزه می کنند و پس از اتمام وقت، تیمی که بیشترین مکان ها را تسخیر کرده باشد، در نهایت برنده خواهد شد.

Hybrid: این مد ترکیبی از دو مد قبلی، یعنی Assault و Escort است. بخش اصلی هر دو مد همانند حالت عادی عمل می کنند.

Control: هر دو تیم باید بر سر مناطقی مشخص با هم مبارزه کنند. تیمی که بیشتر از دیگری در یک منطقه حضور داشته باشد، به کنترل کامل آن منطقه نزدیک تر می شود. در نهایت، تیمی که بیشترین میزان تصرف را داشته باشد، برنده است.

توجه داشته باشید که فرق بین مد Assault و Control بر سر زمان است. در مد Assault شما باید در یک بازه‌ی زمانی خاص مناطق را تصرف کنید؛ درحالی مد Control محدودیت زمانی ندارد و هر کس که کنترل بیشتری برروی مناطق داشته باشد، پیروز می گردد.

توانایی ها

توانایی ها فرق اصلی بین هر شخصیت هستند. این توانایی ها به صورت کامل ویژگی های یک شخصیت را بیان می کنند. در بازی “اور واچ”، توانایی ها به شخصیت های خاصی اجازه می دهند که برخی از اهداف را طوری انجام دهند که سایر شخصیت ها قادر به انجام آن نیستند. مثلا تمامی شخصیت ها یک ضربه ی نزدیک را به عنوان ضربه‌ی اولیه‌ی خود دارند؛ اما این بدان معنا نیست معنی نیست که مقدار قدرت این ضربه در ‌همه‌ی قهرمانان یکسان باشد.

شخصیت های بازی ( Hero ها )

شرکت Blizzard تا کنون 21 شخصیت قابل بازی را در بازی “اور واچ” معرفی کرده است. هر کدام از آن ها در یکی از آن چهار نقشی که قبلا به بررسی آن ها پرداختیم، جای می گیرند و هر کدام توانایی های منحصر به فرد خود را دارند. همچنین هر تیم می تواند از نوع شخصیت، چندین عدد داشته باشد. اما خب، زیاد جالب نیست که همیشه یک شخصیت را ببینیم. بنابراین به دنیای بازی بروید و کاوش کنید! تمامی شخصیت ها را بشناسید و انتخاب کنید. به هر حال «21 انتخاب» در برابر شما هستند.

امیدوارم که این مقاله براتون مفید بوده باشید و از مطالعه‌ی ویژگی های این بازی لذت برده باشید. لازم به یاد آوری است که عنوان “اُوِر واچ” (Overwatch) در تاریخ سه شنبه، 4 خرداد (24 می) برای پلتفرم های PlayStation 4، Xbox One و کامپیوترهای شخصی عرضه می گردد.

ترجمه: متین نصیری

هر آنچه که باید پیش از تجربه Overwatch بدانید

(image)

با توجه به اطلاعات منتشر شده، به سختی می توان کیفیت عالی بازی “اُوِر واچ” (Overwatch) را نادیده گرفت. از آنجایی که سری بازی جدید شرکت “بلیزارد” (Blizzard) در آستانه‌ی انتشار است، در این مقاله قصد داریم به بررسی ویژگی های فوق العاده‌ی آن بپردازیم؛ مطالبی که بسیاری از شما نمی دانید. اگر هم در مورد این ویژگی ها اطلاع دارید، سعی کنید وانمود کنید که از آن ها بی خبر هستید تا کمی هم که شده برای این بازی هیجان زده شوید! 

حالت 6 مقابل 6

در بازی “اُوِر واچ” آماده‌ی نبرد هایی مجهز باشید؛ شش بازیکن که تا دندان مسلح شده اند، در برابر شش بازیکن دیگر قرار خواهند گرفت. این بازی گروهی، مپ هایی با حداکثر 12 بازیکن را در خود جای می دهد. بنابراین بعد از انتخاب شخصیت آماده باشید تا در دنیایی بسیار وسیع از این بازی زیبای «شوتر اول شخص / MOBA» به مبارزه بپردازید.

تغییر بین شخصیت ها 

شرکت بلیزارد بازی “اُوِر واچ” را خلق کرد تا بازیکن ها خود را در زمینه های مختلف بسنجند. آیا شخصیتی که انتخاب کرده اید، درست کار نمی کند و شما همیشه می میرید؟ نگران نباشید؛ شما می توانید بعد از هر مرگ شخصیت خود را تغییر دهید. این ویژگی بصورت استراتژیکی در بازی گنجانده شده تا به یک هدف دست یابد : بازی به اندازه‌ی «باز بودن» و «آزاد بودن» ، لذت بخش نیز باشد و شما با پیشرفت در بازی لذت ببرید. 

(image)

چهار نوع کلاس مختلف

“اُوِر واچ” فاصله‌ی چندان زیادی از پایه و اساس آثار بلیزارد ندارد؛ بخصوص در بخش معرفی “کلاس ها”. در ادامه، به معرفی کلاس های این بازی می پردازیم:

Offense : این کلاس برای حمله ها طراحی شده است. ضربه های این دسته از قهرمانان ممکن است قدرتمند و سریع باشد اما خیلی هم هیجان زده نشوید، چون شخصیت های کلاس Offense از سلامتی و ویژگی های دفاعی کمتری بهره می برند.

Defense : کلاس Defense برای دفاع از مکان ها و ماموریت ها طراحی شده است. قهرمانان این کلاس، می توانند در میدان جنگ تله ها و ابزار هایی را کار بگذارند. وضعیت دفاعی بدن آن ها زیاد است درحالی که از قدرت تیر اندازی پایینی برخوردار هستند.

Tank : این قلدر های بسیار بزرگ، برای دریافت ضربه های دشمنان طراحی شدند؛ به طوری که می توانند حتی بهتر از شخصیت های کلاس Defense به دفاع کردن بپردازند! این کلاس، برای تغییر جهت شلیک های دشمن از «اهداف مهم» به «شخصیت Tank» طراحی شده تا سایر اعضای تیم بتوانند برروی کار های حملاتی و دفاعی تمرکز کنند. به عبارتی دیگر، هدف کلاس Tank سرگرم کردن بازیکنان حریف می باشد.

Supporters : این کلاس برای کسانی ساخته شده که دوست دارند به هم تیمی های خود یاری رسانده و آن ها را قدرتمند تر سازند. شخصیت های این کلاس، ضربه ی زیادی به دشمنان وارد نمی کنند اما می توانند با استفاده از قدرت های ویژه‌ی خود، به تقویت سایر اعضای تیم بپردازند.

(image)

نقشه هایی بر اساس دنیای واقعی

بلیزارد شرکتی پر از افراد خلاق و مخترع است. از آنجایی که این شرکت از نظر زمان و مسائل مالی هیچ مشکلی ندارد، می تواند اجزای مختلف برای ساخت یک بازی عالی و ماندگار را به راحتی بدست آورد. در عنوان “اور واچ” ما یک محصولی را تجربه می کنیم که سالیان سال ماندگار خواهد ماند؛ و اگر تنها یک چیز باعث صرف زمان زیاد برای انجام بازی “اور واچ” شود، بی شک «نقشه های مختلف» موجود در آن است.

بیشتر نقشه های داخل بازی “اور واچ” بر اساس مکان های واقعی دنیای حقیقی ساخته شده اند؛ از ژاپن که شرق کره‌ی زمین است گرفته تا اروپا و کشورهای غربی. این موضوع باعث می شود تا حس «واقعی بودن» بازی بیشتر شود. دنیای واقعی یکی از اهدافی است که بسیاری از بازیکنان همواره به دنبال آن هستند. بنابراین اگر نقشه های بازی واقعا شبیه به جهان حقیقی باشند، لحظات نفس گیری برای گیمرها ایجاد خواهد شد.

عناصر یک داستانی قوی

دنیای عنوان “اور واچ” یک اقیانوس خوش ساخت از سرمایه و ثروت است. در دنیای این بازی، ایده های بسیار زیادی هم وجود دارند. هوش مصنوعی، کل جهان را تسخیر کرده و همه چیز را به زانو در آورده است. بازی بعد از آشوبی که هوش مصنوعی آنرا به وجود آورده، آغاز می گردد؛ درست همان زمانی که تیم “اور واچ” تشکیل می شود. این تیم ابتدا توسط سازمان ملل ایجاد شد ولی در نهایت به دلایلی نامشخص از هم پاشیده می شود.

(image)

بازگشت بازی Titan ؟ 

همه می دانند که سال ها پیش، شرکت بلیزارد مشغول ساخت یک بازی MMO RPG به نام “تایتان” (Titan) بوده است. منتها به دلیل تاخیر های متوالی و حتی حسی که این بازی القا می کرد، در نهایت عرضه‌ی آن منتفی شد. عنوان تایتان تجربه ای بود که بسیاری از مردم انتظارش را می کشیدند و لغو شد؛ هرچند که به نظر می رسد این بازی کاملا هم نمرده است. با تشکر از تیم بلیزارد، برخی از بخش های بازی “اور واچ” به صورت پیوسته با عنوان تایتان ترکیب شده اند!

حالا سوال این است که دقیقا چه بخش هایی با عنوان مرحوم تایتان ترکیب شده اند؟ ممکن است هر چیزی باشد؛ از گیم پلی بازی گرفته تا طراحی های هنری… حتی شخصیت های قابل بازی “اور واچ” هم می توانند برگرفته از عنوان تایتان باشند. در هر صورت، امیدواریم در این مورد جزئیات بیشتری به اشتراک گذاشته شود.

مکانیک های تیمی

تمامی گیمر ها حالت آنلاین Death Match را دوست دارند، درسته؟ اما بلیزارد علاقه ای به این حالت ندارد؛ یا حداقل به اندازه ای که در بازی های دیگر به این حالت پرداخته می شود، در عناوین بلیزارد پرداخته نمی شود. در حقیقت بازی “اور واچ” از همان ابتدا خالی از مد دیرینه‌ی Death Match می باشد. از آنجایی که “اور واچ” عنوانی با تمرکز برروی کار های تیمی است، شرکت بلیزارد می خواهد به بازیکن بیاموزد که «برنده شدن» همیشه بر اساس داشتن بالاترین تعداد قتل ها (Kill) نیست، بلکه به انجام درست ماموریت ها، پیشروی در بازی و پشت سر گذاشتن چالش ها وابسته است.

(image)

مهارت های متفاوت شخصیت ها

درست است، شخصیت های بازی Overwatch بسیار تماشایی هستند! آن ها سخت تلاش می کنند تا ماموریت های خود را به درستی انجام داده و با کشتن شخصیت های حریف، امتیاز شما را افزایش دهند. اما فکر نکنید هر وقت که بخواهید می توانید وارد بازی شده و همه را شکار کنید… !

شخصیت های مختلف بازی، باید تمرین داده شوند تا بتوانند در نقش هایی که برای آن ها تعیین شده است، مهارت بیشتری کسب کنند. به عنوان مثال، برخی از شخصیت ها با اسلحه های سرد مهارت دارند، درحالی که برخی دیگر با سلاح های گرم بهتر می توانند ماموریت خود را انجام دهند. شخصیت های این بازی نقش های مختلفی بر عهده می گیرند تا بتوانند آنچه که ناراحتشان می کند را به راحتی تغییر داده و یا از بین ببرند.

Overwatch در مسابقات E-Sport 

بلیزارد هم اکنون سخت در تلاش است تا بازی “اور واچ” را به مسابقات E-Sports برساند. این موضوع بسیار جالب و هیجان انگیز به نظر می رسد؛ البته اگر موفق شوند. توجه داشته باشید که شرکت بلیزارد در طول عمر خود، درس های زیادی در این باره گرفته است.

آقای “جفری کَپلِن” (Jeffrey Kaplan) (یکی از طراح های شرکت بلیزارد) طی صحبت هایی با وبسایت PC Gamer توضیح داد که ساخت “استارکرفتStarCraft) “2) برای مسابقات E-Sports حرکت بسیار خوبی بود اما باعث شد تا بعضی از ویژگی ها و آزادی های داخل بازی فدا شوند. این نکته در مورد عنوان “اور واچ” صدق نمی کند؛ زیرا این بازی جدید، آزادی عمل بسیار زیادی دارد. همچنین بر اساس نظرات و بازخورد های بازیکنانی که تا کنون بازی را تجربه کرده اند، این «آزادی عمل» یک ویژگی عالی محسوب می شود. امیدواریم که عنوان Overwatch همان گونه که انتظار می رود، عملکرد خوبی داشته باشد و به یک بازی فوق العاده برای مسابقات eSports تبدیل گردد.

(image)

جدیدترین سری بازی

کمی باورش سخت است اما بعد از “استارکرفت”، عنوان “اور واچ” جدید ترین سری بازی است که بلیزارد آن را خلق کرده است. بعد از سال ها کار برروی این سری جدید، بالاخره می توانیم آخرین اثر بلیزارد را مشاهده نماییم. جای تعجب است که از سال 1998 تا اکنون، ما یک سری بازی جدید از شرکت باسابقه و درخشانی همچون بلیزارد را ندیده ایم؛ شرکتی که کارنامه اش پر از بازی های فوق العاده می باشد.

سیستم پیشرفت و ارتقا

قبل از انتشار نسخه‌ی بتای “اور واچ”، شرکت بلیزارد دو سیستم پیشرفت در بازی داشت. با توجه به توضیحات آقای “کپلن” ، این سیستم ها شکستی مطلق برای شرکت بلیزارد محسوب می شدند. بعد از متوجه شدن این مشکل، آن ها سریعا سیستم های پیشرفت را دوباره سازی کردند تا کار با آن ها ساده تر شود. سیستم پیشرفت جدید، طراحی سبک تری دارد و ایتم های جالبی به بازیکنان می دهد. این روش بلیزارد برای تشکر از بازیکنانی است که برای تجربه‌ی نسخه‌ی بتا وقت گذاشتند.

نقش های مختلف شخصیت ها

در بازی Overwatch، هر شخصیت نقش متفاوتی نسبت به دیگری دارد. شخصیت ها می توانند هر نقشی که بازیکن می خواهد را داشته باشند تا کاملا با نحوه‌ی بازیِ بازیکن، یکسان باشد. همانطور که در ابتدای مطلب توضیح دادیم، چهار کلاس Offense / Defense / Tank / Support نقش های مخصوصی برای هر شخصیت می باشند که البته با گذشت زمان می توان آن ها را در حیطه‌ی کلاس خود ارتقا داد.

(image)

حالت های مختلف بازی

Escort / Assault / Hybrid / Control حالت های مختلف این بازی هسنتد. به این اسم ها عادت کنید چون نام های حالت های مختلفی که تا کنون برای “اور واچ” تایید شده، همین ها می باشد. برخی ممکن است که آشنا به نظر بیایند و برخی نیز متفاوت و جدید هستند. در ادامه می توانید توضیحاتی در مورد این مد ها را مطالعه نمایید.

Escort : هدف اصلی این مد، رفتن تیم مهاجم به محلی خاص است؛ در حالی که تیم مدافع باید تا قبل از رسیدن تیم مهاجم به مقصد، مانع آن ها شود.

Assault: تمرکز اصلی این مد، تسخیر و دفاع از مکان های خاصی در نقشه‌ی بازی است. هر دو تیم بر سر این مناطق با یکدیگر مبارزه می کنند و پس از اتمام وقت، تیمی که بیشترین مکان ها را تسخیر کرده باشد، در نهایت برنده خواهد شد.

Hybrid: این مد ترکیبی از دو مد قبلی، یعنی Assault و Escort است. بخش اصلی هر دو مد همانند حالت عادی عمل می کنند.

Control: هر دو تیم باید بر سر مناطقی مشخص با هم مبارزه کنند. تیمی که بیشتر از دیگری در یک منطقه حضور داشته باشد، به کنترل کامل آن منطقه نزدیک تر می شود. در نهایت، تیمی که بیشترین میزان تصرف را داشته باشد، برنده است.

توجه داشته باشید که فرق بین مد Assault و Control بر سر زمان است. در مد Assault شما باید در یک بازه‌ی زمانی خاص مناطق را تصرف کنید؛ درحالی مد Control محدودیت زمانی ندارد و هر کس که کنترل بیشتری برروی مناطق داشته باشد، پیروز می گردد.

(image)

توانایی ها

توانایی ها فرق اصلی بین هر شخصیت هستند. این توانایی ها به صورت کامل ویژگی های یک شخصیت را بیان می کنند. در بازی “اور واچ”، توانایی ها به شخصیت های خاصی اجازه می دهند که برخی از اهداف را طوری انجام دهند که سایر شخصیت ها قادر به انجام آن نیستند. مثلا تمامی شخصیت ها یک ضربه ی نزدیک را به عنوان ضربه‌ی اولیه‌ی خود دارند؛ اما این بدان معنا نیست معنی نیست که مقدار قدرت این ضربه در ‌همه‌ی قهرمانان یکسان باشد.

شخصیت های بازی ( Hero ها )

شرکت Blizzard تا کنون 21 شخصیت قابل بازی را در بازی “اور واچ” معرفی کرده است. هر کدام از آن ها در یکی از آن چهار نقشی که قبلا به بررسی آن ها پرداختیم، جای می گیرند و هر کدام توانایی های منحصر به فرد خود را دارند. همچنین هر تیم می تواند از نوع شخصیت، چندین عدد داشته باشد. اما خب، زیاد جالب نیست که همیشه یک شخصیت را ببینیم. بنابراین به دنیای بازی بروید و کاوش کنید! تمامی شخصیت ها را بشناسید و انتخاب کنید. به هر حال «21 انتخاب» در برابر شما هستند.

امیدوارم که این مقاله براتون مفید بوده باشید و از مطالعه‌ی ویژگی های این بازی لذت برده باشید. لازم به یاد آوری است که عنوان “اُوِر واچ” (Overwatch) در تاریخ سه شنبه، 4 خرداد (24 می) برای پلتفرم های PlayStation 4، Xbox One و کامپیوترهای شخصی عرضه می گردد.

ترجمه: متین نصیری

هر آنچه که باید پیش از تجربه Overwatch بدانید