قدرت 6 ترافلاپ Xbox Scorpio برای تجربه بازی های واقعیت مجازی نیاز است

به گزارش ، طی کنفرانس مطبوعاتی کمپانی مایکروسافت در E3 2016 کنسول Xbox One Project Scorpio که قوی ترین کنسول تاریخ تاکنون به شمار می رود، معرفی شد. این کنسول قدرتی برابر با 6 ترافلاپ را ارائه می دهد و ضمن پشتیبانی از تکنولوژی واقعیت مجازی، قادر به اجرای بازی ها با رزولوشن 4K نیز می باشد. 

اما دلیل این کار چیست؟ چرا مایکروسافت باید چنین کنسول قدرتمندی را تولید کند؟ به نقل از ، آقای “فیل اسپنسر” (Phil Spencer) (رئیس اکس باکس) طی مصاحبه‌ی اخیر خود، دلیل آن را اعلام کرد. او گفت که طی صحبت هایی با سازندگان عناوین واقعیت مجازی، متوجه شد که برای ارائه‌ی تجربه ای مناسب درخورد VR به کنسولی که حداقل 6 ترافلاپ قدرت داشته باشد، نیاز است.

“واضح است که کنسول های امروزی، یعنی Xbox One و PlayStation 4 چنین قابلیتی را ندارند. حقیقت این است که کنسولی که امروز می تواند نسخه دو بعدی عناوینی همچون Fallout 4 و DOOM را اجرا کند، همونطور که Xbox One و PS4 می توانند، قادر به پشتیبانی از نسخه‌ی برجسته با نرخ فریم بالا از این بازی ها نیست.”

“ما نمی خواهیم تکنولوژی واقعیت مجازی را بین مقیاسی که در حد موبایل است و چیزی که مردم انتظارش را دارند، با زور جای دهیم. بهترین مکان برای تجربه نوآوری واقعیت مجازی، کامپیونر (PC) است. من فکر می کنم که سازندگان همچنان باید برروی PC تمرکز کنند؛ چون یک مکان عالی برای ابتکار و نوآوری است.”

وی همچنین تایید کرد که کمپانی مایکروسافت، قصد ندارد که عناوین واقعیت مجازی «فرست پارتی» مخصوص به خود را تولید کند، حداقل فعلا که چنین تصمیمی ندارد. بلکه هدف آن ها این است تا پیشرفت بسیاری از تولید کنندگان سخت افزار را برای برروی کنسول ها امکان پذیر سازند. با کنسول Xbox Scorpio ، کمپانی مایکروسافت می تواند برخی از این نوآوری ها را برروی کنسول ها ارائه دهد.

کنسول قدرتمند Xbox Scorpio در پاییز سال 2017 روانه بازار می گردد.

نظر شما چیست؟ آیا ممکن است که برخی از بازی های بزرگ که بهینه سازی آن ها برروی کنسول ها فعلی سخت باشد، تنها برروی دو کنسول قدرتمند Xbox One Scorpio و PS4 Neo منتشر شوند؟

قدرت 6 ترافلاپ Xbox Scorpio برای تجربه بازی های واقعیت مجازی نیاز است

(image)

به گزارش ، طی کنفرانس مطبوعاتی کمپانی مایکروسافت در E3 2016 کنسول Xbox One Project Scorpio که قوی ترین کنسول تاریخ تاکنون به شمار می رود، معرفی شد. این کنسول قدرتی برابر با 6 ترافلاپ را ارائه می دهد و ضمن پشتیبانی از تکنولوژی واقعیت مجازی، قادر به اجرای بازی ها با رزولوشن 4K نیز می باشد. 

اما دلیل این کار چیست؟ چرا مایکروسافت باید چنین کنسول قدرتمندی را تولید کند؟ به نقل از ، آقای “فیل اسپنسر” (Phil Spencer) (رئیس اکس باکس) طی مصاحبه‌ی اخیر خود، دلیل آن را اعلام کرد. او گفت که طی صحبت هایی با سازندگان عناوین واقعیت مجازی، متوجه شد که برای ارائه‌ی تجربه ای مناسب درخورد VR به کنسولی که حداقل 6 ترافلاپ قدرت داشته باشد، نیاز است.

“واضح است که کنسول های امروزی، یعنی Xbox One و PlayStation 4 چنین قابلیتی را ندارند. حقیقت این است که کنسولی که امروز می تواند نسخه دو بعدی عناوینی همچون Fallout 4 و DOOM را اجرا کند، همونطور که Xbox One و PS4 می توانند، قادر به پشتیبانی از نسخه‌ی برجسته با نرخ فریم بالا از این بازی ها نیست.”

(image)

“ما نمی خواهیم تکنولوژی واقعیت مجازی را بین مقیاسی که در حد موبایل است و چیزی که مردم انتظارش را دارند، با زور جای دهیم. بهترین مکان برای تجربه نوآوری واقعیت مجازی، کامپیونر (PC) است. من فکر می کنم که سازندگان همچنان باید برروی PC تمرکز کنند؛ چون یک مکان عالی برای ابتکار و نوآوری است.”

وی همچنین تایید کرد که کمپانی مایکروسافت، قصد ندارد که عناوین واقعیت مجازی «فرست پارتی» مخصوص به خود را تولید کند، حداقل فعلا که چنین تصمیمی ندارد. بلکه هدف آن ها این است تا پیشرفت بسیاری از تولید کنندگان سخت افزار را برای برروی کنسول ها امکان پذیر سازند. با کنسول Xbox Scorpio ، کمپانی مایکروسافت می تواند برخی از این نوآوری ها را برروی کنسول ها ارائه دهد.

کنسول قدرتمند Xbox Scorpio در پاییز سال 2017 روانه بازار می گردد.

نظر شما چیست؟ آیا ممکن است که برخی از بازی های بزرگ که بهینه سازی آن ها برروی کنسول ها فعلی سخت باشد، تنها برروی دو کنسول قدرتمند Xbox One Scorpio و PS4 Neo منتشر شوند؟

قدرت 6 ترافلاپ Xbox Scorpio برای تجربه بازی های واقعیت مجازی نیاز است