گزارش ویژه: مایکروسافت در حال خلق آینده ای است که کنسول تنها بخشی از آن قرار دارد

اخیرا خبرنگار سایت شانس یک گپ و گفت کوتاه را با تحلیلگر مشهور دنیای بازی یعنی اقای “مایکل پکتر” (Michael Pachter) داشته است. در این دیدار پیرامون بسیار از مسائل از جمله حواشی بزرگ این روزهای دنیای بازی، یعنی مسائل مربوط به اکوسیستم جدید مایکروسافت برای Xbox صحبت شده است. 

در ابتدا اقای پکتر اعلام کرد که در آینده گیمینگ مایکروسافت، بخش کنسولی تنها یکی از ابعاد سرگرمی خواهد بود و این شرکت در حال خلق اکوسیستمی است که کنسول بخشی از آن است. ایشان در این رابطه گفت:

“من فکر می کنم دور شدن بازار کنسولی از برنامه های کلی بخش گیمینگ مایکروسافت اجتناب ناپذیر است؛ در مورد پدیده کنسول گیمینگ نباید فراموش کنیم که چرخه کنسولی بزرگ تر از نسل قبل شده است و این موضوع در مقایسه فروش کنسول های نسل هشتمی و هفتمی مایکروسافت مشخص است، اما دلیل این افزایش فروش بدست آوردن سهم بالاتری از بازار نیست بلکه دلیلش این است که تعداد مردمی که از طریق کنسول بازی می کنند بسیار بیشتر شده است. اما در این نسل اکثر آنها بر روی کنسولی خارج از Xbox One در حال بازی هستند.”

در ادامه آقای پکتر نکات جالبی را در مورد فلسفه وجودی کنسول ها را بیان کرد:

“زمانی که کنسول ها بوجود آمدند تقریبا تنها وسیله ای بودند که برای بازی کردن ساخته شده بودند و بازی کردن تنها بر روی آنها میسر بود. اما امروزه این شرایط تغییر کرده و با ظهور اسمارت فون ها، نمایشگرهای هوشمند، تبلت ها، رایانه های شخصی قدرتمند و حتی وسایلی نظیر Apple TV کنسول ها تنها انتخاب مردم برای بازی نیستند. به همین دلیل مایکروسافت به دنبال آن نیست تمام تمرکز خود به یک بازار کنسولی که نهایتا در آن فروش 100 میلیون واحدی بدست می آید معطوف شود.”

اقای پکتر برای نشان دادن منظور خود مثال جالبی را نیز بیان کرد:

“EA به شکل سالانه چیزی حدود 18 میلیون نسخه از فیفا را بر روی 150 میلیون کنسول بفروش می رساند. یعنی در یک بازار 150 میلیونی فروش 18 میلیونی بدست آمده است. اما از نظر شما اگر بواسطه امکانات امروزی و در اختیار داشتن یک اینترنت قوی، 2.5 میلیارد نفر بتوانند بر روی هر دستگاهی تنها با اتصال به اینترنت فیفا را تجربه کنند فروش آن چند برابر می شود؟ در بدبینانه ترین حالت 2 برابر! یا حتی این شرایط برای Call Of Duty نیز وجود دارد. بنابراین مایکروسافت به دنبال خلق یک پلتفرم بازار جهانی تحت عنوان Windows 10 است که کنسول Xbox One تنها بخشی از آن محسوب می شود.”

بدون شک دیدگاه آقای پکتر در این رابطه بسیار جالب است و ما را در فکر فرو می برد، در این فکر که شاید این اقدام مایکروسافت شکل و قالب کلی آینده دنیای بازی را ایجاد می کند، شاکله ای که در آن دیوار بین پلتفرم ها از بین می رود و مردم با هر محصولی که در آن راحت تر هستند ( کنسول، PC، موبایل، تبلت … ) یک محصول مشترک را در یک بستر مشترک ( در اینجا Windows 10 ) تجربه می کنند.

نظر شما در مورد این خبر و البته اکوسیستم آینده مایکروسافت چیست؟

گزارش ویژه: مایکروسافت در حال خلق آینده ای است که کنسول تنها بخشی از آن قرار دارد

(image)

اخیرا خبرنگار سایت شانس یک گپ و گفت کوتاه را با تحلیلگر مشهور دنیای بازی یعنی اقای “مایکل پکتر” (Michael Pachter) داشته است. در این دیدار پیرامون بسیار از مسائل از جمله حواشی بزرگ این روزهای دنیای بازی، یعنی مسائل مربوط به اکوسیستم جدید مایکروسافت برای Xbox صحبت شده است. 

در ابتدا اقای پکتر اعلام کرد که در آینده گیمینگ مایکروسافت، بخش کنسولی تنها یکی از ابعاد سرگرمی خواهد بود و این شرکت در حال خلق اکوسیستمی است که کنسول بخشی از آن است. ایشان در این رابطه گفت:

“من فکر می کنم دور شدن بازار کنسولی از برنامه های کلی بخش گیمینگ مایکروسافت اجتناب ناپذیر است؛ در مورد پدیده کنسول گیمینگ نباید فراموش کنیم که چرخه کنسولی بزرگ تر از نسل قبل شده است و این موضوع در مقایسه فروش کنسول های نسل هشتمی و هفتمی مایکروسافت مشخص است، اما دلیل این افزایش فروش بدست آوردن سهم بالاتری از بازار نیست بلکه دلیلش این است که تعداد مردمی که از طریق کنسول بازی می کنند بسیار بیشتر شده است. اما در این نسل اکثر آنها بر روی کنسولی خارج از Xbox One در حال بازی هستند.”

در ادامه آقای پکتر نکات جالبی را در مورد فلسفه وجودی کنسول ها را بیان کرد:

“زمانی که کنسول ها بوجود آمدند تقریبا تنها وسیله ای بودند که برای بازی کردن ساخته شده بودند و بازی کردن تنها بر روی آنها میسر بود. اما امروزه این شرایط تغییر کرده و با ظهور اسمارت فون ها، نمایشگرهای هوشمند، تبلت ها، رایانه های شخصی قدرتمند و حتی وسایلی نظیر Apple TV کنسول ها تنها انتخاب مردم برای بازی نیستند. به همین دلیل مایکروسافت به دنبال آن نیست تمام تمرکز خود به یک بازار کنسولی که نهایتا در آن فروش 100 میلیون واحدی بدست می آید معطوف شود.”

اقای پکتر برای نشان دادن منظور خود مثال جالبی را نیز بیان کرد:

“EA به شکل سالانه چیزی حدود 18 میلیون نسخه از فیفا را بر روی 150 میلیون کنسول بفروش می رساند. یعنی در یک بازار 150 میلیونی فروش 18 میلیونی بدست آمده است. اما از نظر شما اگر بواسطه امکانات امروزی و در اختیار داشتن یک اینترنت قوی، 2.5 میلیارد نفر بتوانند بر روی هر دستگاهی تنها با اتصال به اینترنت فیفا را تجربه کنند فروش آن چند برابر می شود؟ در بدبینانه ترین حالت 2 برابر! یا حتی این شرایط برای Call Of Duty نیز وجود دارد. بنابراین مایکروسافت به دنبال خلق یک پلتفرم بازار جهانی تحت عنوان Windows 10 است که کنسول Xbox One تنها بخشی از آن محسوب می شود.”

بدون شک دیدگاه آقای پکتر در این رابطه بسیار جالب است و ما را در فکر فرو می برد، در این فکر که شاید این اقدام مایکروسافت شکل و قالب کلی آینده دنیای بازی را ایجاد می کند، شاکله ای که در آن دیوار بین پلتفرم ها از بین می رود و مردم با هر محصولی که در آن راحت تر هستند ( کنسول، PC، موبایل، تبلت … ) یک محصول مشترک را در یک بستر مشترک ( در اینجا Windows 10 ) تجربه می کنند.

نظر شما در مورد این خبر و البته اکوسیستم آینده مایکروسافت چیست؟

گزارش ویژه: مایکروسافت در حال خلق آینده ای است که کنسول تنها بخشی از آن قرار دارد