هیدئو کوجیما: فرنچایز Metal Gear وجودش را مدیونِ Playstation است

بلاشک سری Metal Gear Solid یکی از بزرگترین ، موفق ترین و تاثیرگزارترین فرنچایز های تاریخ است . اما اینطور که به نظر می رسد این سری همه ی وجودش را مدیون نسخه ی اورجینالِ پلی استیشن است .

به گزارش و به نقل از ، در کنفرانسِ Develop امسال (ویژه ی توسعه دهندگان بازی ها) ” هیدئو کوجیما (Hideo Kojima) ” در اظهاراتی بسیار جالب و تازه عنوان کرد که فرنچایز Metal Gear در میان اعضای داخلی استودیو تمام شده به حساب می آمد و این پلی استیشن بود که با ظهور و قول ایجادِ اَشکالِ چند گوشه و گرافیکی سه بعدی و جذاب ، روحی تازه را به کالبد این سری باز گرداند . 

“کوجیما” در این رابطه توضیحات خود را اینگونه ادامه داد : 

” من نسخه های اول و دوم Metal Gear را ساختم و در آن برهه از سری ، بازی برایم کامل و تمام شده بود. (بهمین دلیل) شروع به کار بر روی بازی های ماجرایی دیگر کردم . آن زمان ، همیشه قصد بر این بود که Metal Gear یک عنوان hide and seek و مخفیکارانه باشد . ایده اصلی همیشه حول مخفی شدن کاراکتر اصلی میگذشت و زاویه دید که متغیر بود . با اینحال ، بیاد دارم که آن زمان امکانات ایجاد چندضلعی های سه بعدی را نداشتیم و مجبور بودیم همه چیز را تنها در دو بُعد انجام دهیم . پس در نسخه ی اول Metal Gear من هیچ انتخابی جز استفاده از سبک طراحی (مراحل) ای که در آن شما همه چیز را از (زاویه بالا) انجام می دهید ، نداشتم .  ” 

بعد از انتشار Metal Gear 2 همانطور که گفته شد کار کوجیما با این سری به پایان رسید و باید به سمت ساخت و تکمیل پروژه های دیگر میرفت تا اینکه وعده ی Playstation او را مجددا به همین مسیر کشاند . 

” در حال کار بر روی چند بازی ماجرایی دیگر بودم که خبرهایی مبنی بر انتشار سخت افزاری تازه با نام Playstation به گوشم رسید . نکته ی بسیار مهم و چشمگیر در مورد این سخت افزار ، توانایی آن در ساخت چند ضلعی های Real-time بود . برای من Metal Gear به عنوان یک سری ، کامل و تمام شده بود . ولی در آن زمان این فکر به ذهنم رسید که با این چندضلعی های وعده داده شده می توانم کارهایی را که از همان اول قصد انجامشان را داشتم محقق کنم . بعنوان مثال ،  اگر شما زیر یک میز پنهان شده اید می توانید (با انتخاب و کنترل کامل خود) زاویه ی دید را تغییر دهید ، یا اگر درون یک قفسه پنهان شده اید می توانید به بازیکن این اجازه را بدهید که بتواند نمای داخل قفسه را تجربه کند . ” 

بعد از این اظهارات ، آقای “کوجیما” با صراحت این جملات را به زبان آورد :

” می توانید اینطور بگویید که Metal Gear وجودش را مدیون Playstation است . نقش Playstation در این میان ، امکانپذیر کردنِ  Metal Gear بود . ” 

با این اوصاف ، احتمالا دلیل اینکه سری Metal Gear حتی سال ها بعد از انتشار نسخه ی اول ، به Playstation وابسته بوده (و اکثریت نسخه های این سری یا بصورت انحصاری یا ابتدا بر روی Playstation عرضه شده اند) نیز همین موضوع باشد .

شخصیت ماندگاری همچون Snake نیز در کنار بسیاری از آیکان ها و نماد های دیگرِ این سخت افزار ، تا ابد همگام و هم ردیف با نام Playstation در یادها خواهد ماند .

هیدئو کوجیما: فرنچایز Metal Gear وجودش را مدیونِ Playstation است

بلاشک سری Metal Gear Solid یکی از بزرگترین ، موفق ترین و تاثیرگزارترین فرنچایز های تاریخ است . اما اینطور که به نظر می رسد این سری همه ی وجودش را مدیون نسخه ی اورجینالِ پلی استیشن است .

(image)

به گزارش و به نقل از ، در کنفرانسِ Develop امسال (ویژه ی توسعه دهندگان بازی ها) ” هیدئو کوجیما (Hideo Kojima) ” در اظهاراتی بسیار جالب و تازه عنوان کرد که فرنچایز Metal Gear در میان اعضای داخلی استودیو تمام شده به حساب می آمد و این پلی استیشن بود که با ظهور و قول ایجادِ اَشکالِ چند گوشه و گرافیکی سه بعدی و جذاب ، روحی تازه را به کالبد این سری باز گرداند . 

“کوجیما” در این رابطه توضیحات خود را اینگونه ادامه داد : 

” من نسخه های اول و دوم Metal Gear را ساختم و در آن برهه از سری ، بازی برایم کامل و تمام شده بود. (بهمین دلیل) شروع به کار بر روی بازی های ماجرایی دیگر کردم . آن زمان ، همیشه قصد بر این بود که Metal Gear یک عنوان hide and seek و مخفیکارانه باشد . ایده اصلی همیشه حول مخفی شدن کاراکتر اصلی میگذشت و زاویه دید که متغیر بود . با اینحال ، بیاد دارم که آن زمان امکانات ایجاد چندضلعی های سه بعدی را نداشتیم و مجبور بودیم همه چیز را تنها در دو بُعد انجام دهیم . پس در نسخه ی اول Metal Gear من هیچ انتخابی جز استفاده از سبک طراحی (مراحل) ای که در آن شما همه چیز را از (زاویه بالا) انجام می دهید ، نداشتم .  ” 

بعد از انتشار Metal Gear 2 همانطور که گفته شد کار کوجیما با این سری به پایان رسید و باید به سمت ساخت و تکمیل پروژه های دیگر میرفت تا اینکه وعده ی Playstation او را مجددا به همین مسیر کشاند . 

(image)

” در حال کار بر روی چند بازی ماجرایی دیگر بودم که خبرهایی مبنی بر انتشار سخت افزاری تازه با نام Playstation به گوشم رسید . نکته ی بسیار مهم و چشمگیر در مورد این سخت افزار ، توانایی آن در ساخت چند ضلعی های Real-time بود . برای من Metal Gear به عنوان یک سری ، کامل و تمام شده بود . ولی در آن زمان این فکر به ذهنم رسید که با این چندضلعی های وعده داده شده می توانم کارهایی را که از همان اول قصد انجامشان را داشتم محقق کنم . بعنوان مثال ،  اگر شما زیر یک میز پنهان شده اید می توانید (با انتخاب و کنترل کامل خود) زاویه ی دید را تغییر دهید ، یا اگر درون یک قفسه پنهان شده اید می توانید به بازیکن این اجازه را بدهید که بتواند نمای داخل قفسه را تجربه کند . ” 

بعد از این اظهارات ، آقای “کوجیما” با صراحت این جملات را به زبان آورد :

” می توانید اینطور بگویید که Metal Gear وجودش را مدیون Playstation است . نقش Playstation در این میان ، امکانپذیر کردنِ  Metal Gear بود . ” 

با این اوصاف ، احتمالا دلیل اینکه سری Metal Gear حتی سال ها بعد از انتشار نسخه ی اول ، به Playstation وابسته بوده (و اکثریت نسخه های این سری یا بصورت انحصاری یا ابتدا بر روی Playstation عرضه شده اند) نیز همین موضوع باشد .

شخصیت ماندگاری همچون Snake نیز در کنار بسیاری از آیکان ها و نماد های دیگرِ این سخت افزار ، تا ابد همگام و هم ردیف با نام Playstation در یادها خواهد ماند .

هیدئو کوجیما: فرنچایز Metal Gear وجودش را مدیونِ Playstation است