طراح Mass Effect: Andromeda از چالش های توسعه پروژه های بسیار بزرگ می گوید

Mass Effect: Andromeda بی شک یکی از بزرگترین بازی های نسل هشتم است که بسیاری امید دارند که خاطرات سه گانه اول بازی را تکرار کند. با وجود اینکه حدود یک سال تا انتشار بازی باقی مانده است اما ما چیزهای زیادی را از Mass Effect: Andromeda نمی دانیم؛ اما بتازگی “جاس هندریکس” (Jos Hendriks) از استودیو “بایوور” (Bioware) از طریق توئیتر پاسخگوی سوالات طرفداران در مورد بازی بوده است.

به گفته هندریکس در حال حاضر یک تیم بسیار بزرگ در حال کار بر روی بازی می باشد و هر یک در حال توسعه یک بخش از بازی هستند. به گزارش در بخش هایی از این صحبت ها آمده است:

“تقریبا برای هر بخش از بازی یک ایده منحصربفرد وجود دارد. نوشتن این ایده ها و طرح ها و بررسی امکان اجرای آنها و البته بازخوردهای احتمالی هر یک قسمتی از کار توسعه بازی است. در بازی بسیار وسیعی نظیر Mass Effect: Andromeda در بسیاری از موارد شاهد این هستیم که هر بخش توسط یک نفر یا یک گروه مستقل ساخته می شود و حفظ دید مدیریتی بر پروژه بسیار مهم است که کار یکپارچه جلو برود. شاید برایتان جالب باشد که بدانید هر ماموریت در بازی، ممکن است توسط یک گروه متفاوت طراحی شود و این گروه متشکل از یک طراح، یک طراح سینماتیک، یک آرتیست، یک صداگذار حرفه ای، یک طراح مرحله و در نهایت حتی یک تحلیلگر امکان سنجی پروژه ساخته می شود.

یکی از چالش های اصلی دقیقا همسو کردن فکر ها است. تصور کنید که آیا امکان پذیر است که تمامی این افراد و گروه ها به شکل یکپارچه کار را جلو ببرند و یک تصور ثابت را از بازی داشته باشند؟ مطمئنا چنین چیزی ممکن نیست به همین دلیل اهمیت کار نظارت و مدیریت و پیگیری مستندات مشخص می شود و باید بر پایه مدارک و مستندات مشخص پروژه در هر بخش جلو برود.”

در نهایت احتمالا عنوان Mass Effect: Andromeda، تا پایان سال مالی آینده یعنی تا اپریل 2017 ( اواخر فروردین 96 ) منتشر خواهد شد.

طراح Mass Effect: Andromeda از چالش های توسعه پروژه های بسیار بزرگ می گوید

(image)

Mass Effect: Andromeda بی شک یکی از بزرگترین بازی های نسل هشتم است که بسیاری امید دارند که خاطرات سه گانه اول بازی را تکرار کند. با وجود اینکه حدود یک سال تا انتشار بازی باقی مانده است اما ما چیزهای زیادی را از Mass Effect: Andromeda نمی دانیم؛ اما بتازگی “جاس هندریکس” (Jos Hendriks) از استودیو “بایوور” (Bioware) از طریق توئیتر پاسخگوی سوالات طرفداران در مورد بازی بوده است.

به گفته هندریکس در حال حاضر یک تیم بسیار بزرگ در حال کار بر روی بازی می باشد و هر یک در حال توسعه یک بخش از بازی هستند. به گزارش در بخش هایی از این صحبت ها آمده است:

“تقریبا برای هر بخش از بازی یک ایده منحصربفرد وجود دارد. نوشتن این ایده ها و طرح ها و بررسی امکان اجرای آنها و البته بازخوردهای احتمالی هر یک قسمتی از کار توسعه بازی است. در بازی بسیار وسیعی نظیر Mass Effect: Andromeda در بسیاری از موارد شاهد این هستیم که هر بخش توسط یک نفر یا یک گروه مستقل ساخته می شود و حفظ دید مدیریتی بر پروژه بسیار مهم است که کار یکپارچه جلو برود. شاید برایتان جالب باشد که بدانید هر ماموریت در بازی، ممکن است توسط یک گروه متفاوت طراحی شود و این گروه متشکل از یک طراح، یک طراح سینماتیک، یک آرتیست، یک صداگذار حرفه ای، یک طراح مرحله و در نهایت حتی یک تحلیلگر امکان سنجی پروژه ساخته می شود.

یکی از چالش های اصلی دقیقا همسو کردن فکر ها است. تصور کنید که آیا امکان پذیر است که تمامی این افراد و گروه ها به شکل یکپارچه کار را جلو ببرند و یک تصور ثابت را از بازی داشته باشند؟ مطمئنا چنین چیزی ممکن نیست به همین دلیل اهمیت کار نظارت و مدیریت و پیگیری مستندات مشخص می شود و باید بر پایه مدارک و مستندات مشخص پروژه در هر بخش جلو برود.”

در نهایت احتمالا عنوان Mass Effect: Andromeda، تا پایان سال مالی آینده یعنی تا اپریل 2017 ( اواخر فروردین 96 ) منتشر خواهد شد.

طراح Mass Effect: Andromeda از چالش های توسعه پروژه های بسیار بزرگ می گوید