دیدگاه آقای فیل اسپنسر درمورد بهبود روابط PC و Xbox One

طی رویداد Microsoft’s Build در روز گذشته، آقای “فیل اسپنسر” (Phil Spencer) (رئیس اکس باکس) ابتدا که قصد دارد Windows 10 را به مکانی جهت کسب «تجربه گیمینگ فوق العاده» تبدیل کند. وی در ادامه توضیح داد که همچنین می خواهد روابط بین PC و Xbox One را نیز بهبود بخشد؛ هرچند که این بدان معنا نیست که تمامی عناوین فرست پارتی، برروی هر دو منتشر خواهند شد.

“تلاش ما بر این است که زمانی که ژانر یک بازی، هم برای Xbox One و هم برای PC مناسب بود، آن را برروی هر دو پلتفرم منتشر کنیم. من نمی خواهم یک نوع دستور کاری مصنوعی ایجاد کنم چون فکر می کنم نتیجه اش به این صورت خواهد بود که بازی های نامناسبِ یک پلتفرم، برروی آن منتشر خواهند شد. در نهایت، چون یک آقای شیک با کت و شلوار اتو کشیده می گوید «هی، همه‌ی بازی ها برروی هر دو اجرا خواهند شد»، محصولی ساخته می شود که هیچ یک از مردم خواستار آن نیستند.”

آقای اسپنسر اشاره کرد که بعضی از بازی ها، در مقابل یک مانیتور و با استفاده از کیبورد و موس، تجربه بهتری را ارائه می دهند درحالی که برخی دیگر، باید 10 فوت دور تر از تلویزیون، به وسیله‌ی یک کنترلر انجام شوند. او در ادامه تایید کرد که کیبورد و موس در نهایت به Xbox One می آیند و سپس بازی های مختص PC نیز برروی این کنسول منتشر خواهند شد. البته وی سریعا افزود که طرفداران هرگز مجبور نخواهند شد تا برای رقابت با سایر بازیکنان، از روش های مختلف کنترل استفاده کنند.

“من هرگز کسی را که از «موس و کیبورد» یا «کنترلر» استفاده می کند، مجبور نمی کنم تا در برابر بازیکنانی که از دستگاه کنترل متفاوتی بهره مند هستند، به انجام بازی بپردازد. سرعت چرخش موس و کیبورد بیشتر از کنترلر است. ما این می دانیم که شما خواهید باخت.”

بنابراین نیازی نیست نگرانِ روزی باشیم که بازیکنان عناوین تیراندازی آنلاین، با کیبورد و موس به دارندگان کنترلر حمله کنند! چون در بازی های تیراندازی، بازیکنان PC مزیت های بیشتری دارند. آقای اسپنسر گفت که می خواهد این سناریو ها را به طور کامل فعال کرده و حق انتخاب را به توسعه دهندگان واگذار کند.

دیدگاه آقای فیل اسپنسر درمورد بهبود روابط PC و Xbox One

(image)

طی رویداد Microsoft’s Build در روز گذشته، آقای “فیل اسپنسر” (Phil Spencer) (رئیس اکس باکس) ابتدا که قصد دارد Windows 10 را به مکانی جهت کسب «تجربه گیمینگ فوق العاده» تبدیل کند. وی در ادامه توضیح داد که همچنین می خواهد روابط بین PC و Xbox One را نیز بهبود بخشد؛ هرچند که این بدان معنا نیست که تمامی عناوین فرست پارتی، برروی هر دو منتشر خواهند شد.

“تلاش ما بر این است که زمانی که ژانر یک بازی، هم برای Xbox One و هم برای PC مناسب بود، آن را برروی هر دو پلتفرم منتشر کنیم. من نمی خواهم یک نوع دستور کاری مصنوعی ایجاد کنم چون فکر می کنم نتیجه اش به این صورت خواهد بود که بازی های نامناسبِ یک پلتفرم، برروی آن منتشر خواهند شد. در نهایت، چون یک آقای شیک با کت و شلوار اتو کشیده می گوید «هی، همه‌ی بازی ها برروی هر دو اجرا خواهند شد»، محصولی ساخته می شود که هیچ یک از مردم خواستار آن نیستند.”

آقای اسپنسر اشاره کرد که بعضی از بازی ها، در مقابل یک مانیتور و با استفاده از کیبورد و موس، تجربه بهتری را ارائه می دهند درحالی که برخی دیگر، باید 10 فوت دور تر از تلویزیون، به وسیله‌ی یک کنترلر انجام شوند. او در ادامه تایید کرد که کیبورد و موس در نهایت به Xbox One می آیند و سپس بازی های مختص PC نیز برروی این کنسول منتشر خواهند شد. البته وی سریعا افزود که طرفداران هرگز مجبور نخواهند شد تا برای رقابت با سایر بازیکنان، از روش های مختلف کنترل استفاده کنند.

“من هرگز کسی را که از «موس و کیبورد» یا «کنترلر» استفاده می کند، مجبور نمی کنم تا در برابر بازیکنانی که از دستگاه کنترل متفاوتی بهره مند هستند، به انجام بازی بپردازد. سرعت چرخش موس و کیبورد بیشتر از کنترلر است. ما این می دانیم که شما خواهید باخت.”

بنابراین نیازی نیست نگرانِ روزی باشیم که بازیکنان عناوین تیراندازی آنلاین، با کیبورد و موس به دارندگان کنترلر حمله کنند! چون در بازی های تیراندازی، بازیکنان PC مزیت های بیشتری دارند. آقای اسپنسر گفت که می خواهد این سناریو ها را به طور کامل فعال کرده و حق انتخاب را به توسعه دهندگان واگذار کند.

دیدگاه آقای فیل اسپنسر درمورد بهبود روابط PC و Xbox One