پلی به گذشته: Ghost Recon: Future Soldier

درود بر همراهان عزیز ما در پردیس گیم. پس از وقفه ای چندماهه، تصمیم گرفتیم بار دیگر طرف “پلی به گذشته” را کلید بزنیم، طرف پلی به گذشته نگاهیست دوباره به عناوین قدیمی و به یادماندنی به مناسب نزدیک بودن سالروز عرضه آنها …

پلی به گذشته: Ghost Recon: Future Soldier

“به قلم محمدصادق تواضعی”

در روزهایی که اکثر مخاطبین بازی های ویدیویی با ترس و لرز به عناوین مورد انتظارشان نگاه می کنند بد نیست به گذشته برگردیم. یادی کنیم از نوستالوژی هایمان. از عناوینی که با آن ها زندگی کردیم! عناوینی که بعضا از متا بالایی برخوردار نبودند ولی عناصر نهفته ای داشتند که تجربه اش برای مخاطب لذت بخش بود. به شخصه عاشق تمامی سری “تام کلنسی” (Tom Clancy) بودم و هستم. فکر می کنم برای سایرین هم همین گونه باشد. مخصوصا نسخه سوم که خیلی ها مجبور به ارتقا سیستم PC خود شده تا به توانند این عنوان را تجربه کنند.

تقریبا تا 10 سال پیش خیلی ها سمت شوتر های تاکتیکال که باید به هم تیمی های خود دستور و آن ها را مدیریت کنی نمی رفتند. ولی یکی از همین روز ها عنوانی عرضه شد به نام Rainbow Six Vegas جدید ترین نسخه از سری “رینبو سیکس” که تحولی در این سبک (شوتر تاکتیکال) بوجود آورد. بعد از این عنوان نوبت به سری محبوب “گوست رکون” رسید تا جدید ترین قسمت این سری با نام Advanced Warfighter 2 را روانه بازار کند. شاید این عنوان از داستانی گیرا و یا گرافیکی خیره کننده برخوردار نبود ولی گیم پلی غنی داشت و به خوبی مخاطب را سرگرم می کرد.

دو سال گذشت و شایعاتی از نسخه جدید این سری به گوش می رسید. شایعاتی که با نام Ghost Recon 4  روانه بازار شده بود و خب تمامی مخاطبین این سری را شگفت زده کرده بود ولی یوبی سافت علاقه خاصی در زمینه تشنه نگه داشتن مخاطبین عناوین خود دارد ! سال به سال اخبار و حواشی مختلف که اکثر آن ها حول PC گیمر های بیچاره بود. از جایگزین شدن Ghost Recon Online به جای بازی اصلی گرفته تا عرضه نشدن و یا کنسل شدن نسخه PC!! که قطعا هر PC گیمری از این قسمت قضیه خوشش نمی آید.

شاید 4 سال چنان زمان زیادی نباشد ولی مقایسه 4 سال پیش با الان خیلی فرق می کند. به عنوان یک هوادار با خون دل هایی که سر عرضه بازی خوردم با تجربه Future Soldier  به کل جبران شد. داشتن چند دوست پایه برای انجام مراحل به صورت Co-Op از همان ابتدا بسیار لذت بخش بود و چیزی که این روزها به سختی گیر میاد! اینکه مدام در حال صحبت در مورد استراتژی های مختلف برای مخفی کاری رفتن و حملات را با یکدیگر باشید لذت بازی را دوچندان می کرد.

یکی از دلایلی که علت موفقیت این نسخه در بین Co-op باز ها  استفاده از گجت های موجود در بازی بودند. گجت هایی که شاید نمونه آن ها را چهار سال قبل در عنوان Frontlines: Fuel of War تا حدی دیده بودیم. در عنوان “سربازان آینده” همیشه اولین کاری که انجام می شد استفاده از “درون”(Drone) های شناساگر بود. درون ها توسط یکی از بازیکنان به پرواز در می آمد تا دشمنان را علامت گذاری کند. سپس هر 4 سرباز تا حد امکان به دشمنان علامت گذاری شده نزدیک و از Camouflage های خود جهت غیب شدن استفاده می کردند و سپس به سراغ قسمت لذت بخش ماجرا می رفتند. بخشی که در اکثر بازی ها همیشه هیجان انگیز بوده و هست. با زدن دکمه مورد نظر آن ها را از طریق Melee Attack که بکشیم.  

البته تمامی این ها بهانه است. هدف اصلی از این کار بدست آوردن قابلیت Execute کردن دشمنان از طریق  علامتگذاری آن ها که در سری اسپلینترسل نظیرش را دیده بودیم. این که هر شخص در جای مناسب قرار بگیرد و یکی از دشمنان را با این قابلیت از پای در آورد  دغدغه هر شخص بود. اگر جز آن دسته از مخاطبینی هستید که تنهایی به بازی کردن می پردازند باز “سربازان آینده” می تواند برای شما لذت بخش باشد. می توانید برای هر یک از سربازان خود یک هدف مشخص کرده که فقط به آن شلیک و نابودش کنند. چیزی که در آن زمان تا حدی باعث آزار و اذیت می شد، هوش مصنوعی هم تیمی ها در حالت تک نفره بود که در بعضی از صحنه ها رو اعصاب می رفت.

در آخر فکر می کنم در این روزهای شلم شوربا نسل هشتم فکر کردن به گذشته و یادآوری عناوینی که ادعایی نداشتند ولی پرمخاطب بودند می تواند کمی روحمان را تسکین دهد. همین الان که این مقاله را نوشتم دوست دارم باز می توانستم آن گروه قدیمی و دوستانه دور هم جمع کرده و “گوست رکون: سربازان آینده” نصب و به بازی کردن به پردازیم. ناگفته نماند این عنوان تقریبا دو ماه دیگر 4 ساله می شود. چه زود گذشت!

پلی به گذشته: Ghost Recon: Future Soldier

درود بر همراهان عزیز ما در پردیس گیم. پس از وقفه ای چندماهه، تصمیم گرفتیم بار دیگر طرف “پلی به گذشته” را کلید بزنیم، طرف پلی به گذشته نگاهیست دوباره به عناوین قدیمی و به یادماندنی به مناسب نزدیک بودن سالروز عرضه آنها …

(image)

پلی به گذشته: Ghost Recon: Future Soldier

“به قلم محمدصادق تواضعی”

در روزهایی که اکثر مخاطبین بازی های ویدیویی با ترس و لرز به عناوین مورد انتظارشان نگاه می کنند بد نیست به گذشته برگردیم. یادی کنیم از نوستالوژی هایمان. از عناوینی که با آن ها زندگی کردیم! عناوینی که بعضا از متا بالایی برخوردار نبودند ولی عناصر نهفته ای داشتند که تجربه اش برای مخاطب لذت بخش بود. به شخصه عاشق تمامی سری “تام کلنسی” (Tom Clancy) بودم و هستم. فکر می کنم برای سایرین هم همین گونه باشد. مخصوصا نسخه سوم که خیلی ها مجبور به ارتقا سیستم PC خود شده تا به توانند این عنوان را تجربه کنند.

تقریبا تا 10 سال پیش خیلی ها سمت شوتر های تاکتیکال که باید به هم تیمی های خود دستور و آن ها را مدیریت کنی نمی رفتند. ولی یکی از همین روز ها عنوانی عرضه شد به نام Rainbow Six Vegas جدید ترین نسخه از سری “رینبو سیکس” که تحولی در این سبک (شوتر تاکتیکال) بوجود آورد. بعد از این عنوان نوبت به سری محبوب “گوست رکون” رسید تا جدید ترین قسمت این سری با نام Advanced Warfighter 2 را روانه بازار کند. شاید این عنوان از داستانی گیرا و یا گرافیکی خیره کننده برخوردار نبود ولی گیم پلی غنی داشت و به خوبی مخاطب را سرگرم می کرد.

(image)

دو سال گذشت و شایعاتی از نسخه جدید این سری به گوش می رسید. شایعاتی که با نام Ghost Recon 4  روانه بازار شده بود و خب تمامی مخاطبین این سری را شگفت زده کرده بود ولی یوبی سافت علاقه خاصی در زمینه تشنه نگه داشتن مخاطبین عناوین خود دارد ! سال به سال اخبار و حواشی مختلف که اکثر آن ها حول PC گیمر های بیچاره بود. از جایگزین شدن Ghost Recon Online به جای بازی اصلی گرفته تا عرضه نشدن و یا کنسل شدن نسخه PC!! که قطعا هر PC گیمری از این قسمت قضیه خوشش نمی آید.

شاید 4 سال چنان زمان زیادی نباشد ولی مقایسه 4 سال پیش با الان خیلی فرق می کند. به عنوان یک هوادار با خون دل هایی که سر عرضه بازی خوردم با تجربه Future Soldier  به کل جبران شد. داشتن چند دوست پایه برای انجام مراحل به صورت Co-Op از همان ابتدا بسیار لذت بخش بود و چیزی که این روزها به سختی گیر میاد! اینکه مدام در حال صحبت در مورد استراتژی های مختلف برای مخفی کاری رفتن و حملات را با یکدیگر باشید لذت بازی را دوچندان می کرد.

یکی از دلایلی که علت موفقیت این نسخه در بین Co-op باز ها  استفاده از گجت های موجود در بازی بودند. گجت هایی که شاید نمونه آن ها را چهار سال قبل در عنوان Frontlines: Fuel of War تا حدی دیده بودیم. در عنوان “سربازان آینده” همیشه اولین کاری که انجام می شد استفاده از “درون”(Drone) های شناساگر بود. درون ها توسط یکی از بازیکنان به پرواز در می آمد تا دشمنان را علامت گذاری کند. سپس هر 4 سرباز تا حد امکان به دشمنان علامت گذاری شده نزدیک و از Camouflage های خود جهت غیب شدن استفاده می کردند و سپس به سراغ قسمت لذت بخش ماجرا می رفتند. بخشی که در اکثر بازی ها همیشه هیجان انگیز بوده و هست. با زدن دکمه مورد نظر آن ها را از طریق Melee Attack که بکشیم.  

(image)

البته تمامی این ها بهانه است. هدف اصلی از این کار بدست آوردن قابلیت Execute کردن دشمنان از طریق  علامتگذاری آن ها که در سری اسپلینترسل نظیرش را دیده بودیم. این که هر شخص در جای مناسب قرار بگیرد و یکی از دشمنان را با این قابلیت از پای در آورد  دغدغه هر شخص بود. اگر جز آن دسته از مخاطبینی هستید که تنهایی به بازی کردن می پردازند باز “سربازان آینده” می تواند برای شما لذت بخش باشد. می توانید برای هر یک از سربازان خود یک هدف مشخص کرده که فقط به آن شلیک و نابودش کنند. چیزی که در آن زمان تا حدی باعث آزار و اذیت می شد، هوش مصنوعی هم تیمی ها در حالت تک نفره بود که در بعضی از صحنه ها رو اعصاب می رفت.

در آخر فکر می کنم در این روزهای شلم شوربا نسل هشتم فکر کردن به گذشته و یادآوری عناوینی که ادعایی نداشتند ولی پرمخاطب بودند می تواند کمی روحمان را تسکین دهد. همین الان که این مقاله را نوشتم دوست دارم باز می توانستم آن گروه قدیمی و دوستانه دور هم جمع کرده و “گوست رکون: سربازان آینده” نصب و به بازی کردن به پردازیم. ناگفته نماند این عنوان تقریبا دو ماه دیگر 4 ساله می شود. چه زود گذشت!

پلی به گذشته: Ghost Recon: Future Soldier