هر آن چه که از Mass Effect Andromeda می دانیم

بی شک یکی از بزرگ ترین و بهترین فرنچایز های نسل قبل مس افکت، مخلوق استودیو خوش نام بایوور بود. مس افکت یکی از بهترین عناوین علمی-تخیلی به شمار می رود که غنای دنیای عظیم آن با نام های بزرگی چون استار وارز و استار ترک قابل مقایسه است. داستان این سری طی سه نسخه و با عرضه مس افکت 3 به پایان رسید، اما هیچ گاه برای تخیل پایانی نیست. به همین دلیل هم طرفداران این سری، روز ها و ماه ها در انتظار معرفی نسخه جدیدی از این سری بودند.

حدودا دو سال قبل بود که، در نمایشگاه E3 سال 2014 و در جریان کنفرانس الکترونیک آرتز، نخستین تصاویر و طرح های مفهومی مس افکت جدید به نمایش در آمدند. آن سال مس افکت جدید چیزی نبود جز یک مشت طرح مفهومی، داستان های تکه پاره ای که هنوز سر هم نشده بودند و انیمیشن های بی هدفی که هنوز کاربردی نداشتند. اولین نمایش مس افکت تنها برای سیراب کردن عطش طرفداران این سری روی پرده رفت و هنوز راه زیادی برای کارمندان بایوور تا تکمیل این عنوان باقی بود.

سال بعد، مجددا در همایش E3، این بار نسخه جدید مس افکت به شکل رسمی با یک تریلر نسبتا آبرومند معرفی شد. نسخه جدید، آندرومدا نام گرفته و قرار است بازیکنان را به کهکشانی دیگر، به دور از منظومه شمسی خودمان ببرد. کهکشان آندرومدا مقصد جدید طرفداران سری مس افکت خواهد بود، کهکشانی پر از شگفتی و رمز و راز. هر چند قرار بود این بازی در اواخر سال 2016 عرضه شود اما مدتی بعد تاریخ عرضه به سه ماهه ابتدایی سال 2017 عقب رانده شد.

حال یک سال از رونمایی رسمی آندرومدا گذشته. بازی در سکوت خبری است و اعضای بایوور سخت مشغول توسعه این عنوان هستند. چه همایشی بهتر و بزرگ تر از E3 برای نمایش دادن یک تریلر کامل از گیم پلی آندرومدا؟ طرفداران مس افکت برای مشاهده آندرومدا طاقت نداشته اند، انتظار داشتند که مس افکت گل سر سبد کنفرانس الکترونیک آرتز باشد! اما افسوس که بار دیگر این شرکت آب پاکی روی دست طرفداران این سری ریخت.

از آندرومدا، جز یک سری صحنه های CG، معدود ثانیه هایی از گیم پلی و مجددا یک مشت تصاویر پشت صحنه و طرح مفهومی چیزی به نمایش در نیامد. کمتر از 9 ماه به عرضه آندرومدا وقت باقی است، اما ظاهرا هنوز این بازی به مرحله ای نرسیده که از گیم پلی آن چیزی ببینیم. با این حساب آیا واقعا می توان عرضه این بازی را در اوایل سال 2017 محتمل دانست؟ هر چند طرفداران مس افکت از ته دل می خواهند که این عنوان واقعا موفق شود، اما سه سال انتظار برای آن، بدون هیچ گونه نمایشی از گیم پلی تا حدی نگران کننده است! به هر حال همین تریلر ناامید کننده و صحبت های سازندگان بازی، معدود اطلاعاتی از مس افکت جدید را برملا کرد که مهم ترین آن ها را در ادامه این مقاله گرد آوری کرده ایم.

به عنوان یک راه حال جایگزین برای بقا، نژاد های سه گانه اصلی مس افکت به رهبریت انسان ها در نسخه پایانی این سری، سفینه های غول پیکری تحت عنوان Ark را از زمین به کهکشان آندرومدا فرستادند. آرک همان طور که از نامش پیدا است، برخواسته از داستان کشتی نوح است، کشتی ای که حامل نسل انسان و یک جفت از تمام موجودان زنده روی زمین بود. تمامی نژاد های مس افکت در این سفینه های عظیم گرد هم آمده اند تا بتوانند به زندگی در کهکشانی دیگر ادامه بدهند. مسافرین آرک تا پیش از رسیدن به مقصد در خواب مصنوعی چند صد ساله ای به سر می برند و شخصیت اصلی این نسخه، نخستین فردی است که از این خواب بر خواهد خاست.

1466094974534

یکی از آرک ها

شخصیت اصلی آندرومدا، فردی است به نام Ryder. نامی که ادای دینی است به سالی راید، نخستین فضانورد زن آمریکایی. بر خلاف شپرد، رایدر شخصی است خام و بی تجربه، باید درس های بسیاری بیاموزد و تجارب فراوانی کسب کند. Ryder در ماجرای خود تنها نیست و خانواده اش هم او را همراهی خواهند کرد و در روند داستان دخیل خواهند بود. داستان این نسخه بسیار شخصی تر ار قبل خواهد بود و چگونگی قهرمان شدن رایدر را روایت خواهد کرد. انسان ها محور اصلی داستان آندرومدا هستند و ظاهرا نباید انتظار ساخت شخصیتی غیر انسان را در این بازی داشته باشیم.

بایوور سعی دارد شخصیت رایدر را به گونه ای پرورش دهد که دیگر همانند شپرد یک سرباز فضایی ساده نباشد. تصمیمات وی، نه تنها روی دنیای اطرافش، بلکه روی خود او تاثیر خواهند گذاشت و به شخصیت وی هویت خواهند بخشید. گرچه رایدر نقش مشخصی در آنرومدا دارد، اما دست بازیکن کاملا در معنی دادن به شخصیت او باز خواهد بود. بازیکن قادر است با تصمیماتش، اخلاقیات و تفکرات رایدر را مشخص کند.

Mass-Effect-Andromeda-Ryder

رایدر، پس از برخاستن از خوابی چند صد ساله

رایدر و تیمش این بار پا به کهکشان آندرومدا خواهند گذاشت. بر خلاف سه گانه اصلی مس افکت که در کهکشان راه شیری روایت می شد و شپرد کاملا با آن آشنا بود، رایدر کوچک ترین اطلاعاتی از آندرومدا ندارد. این بار انسان ها و دیگر نژاد هایی که در نسخه های قبل دیدیم بیگانگان خواهند بود و باید با محیط جدید و ناشناخته پیرامون شان آشنا شوند. رایدر دیگر همانند شپرد، درجه اسپکتر را دارا نیست، همانند وی نمی تواند از منابع سازمان هایی چون سربروس بهره ببرد و باید با حداقل امکاناتی که در اختیارش گذاشته شده به اکتشاف دنیای پیرامونش برود و خانه ای برای نژاد هایی که مسئولیت شان را بر عهده دارد، بیابد.

آرک ها سفینه های غول پیکری هستند که بیشتر به عنوان محل زندگی موقت نژاد ها استفاده می شوند و نقشی فراتر از یک محل خواب معمولی برای رایدر و دیگر مسافران شان دارند. می توان گفت که تا پیش از کشف محل زندگی مناسب، آرک ها محل اقامت تمدن ها و اجتماعات به شمار می روند. رایدر و یارانش برای سفر به سیارات آندرومدا از سفینه ای به نام Tempest استفاده می کنند. در واقع آرک ها را می تواند همانند سیتادل سه گانه اصلی قلمداد کرد، در حالی که تمپست کاربردی مشابه نورماندی دارد. خوشبختانه تمپست به اندازی ای کوچک است که بتواند روی سطح سیاره های فرود بیاید.

1466095020800

همانند مس افکت 1، سرزمین های ناشناخته این بار یکی از المان های اصلی گیم پلی اندرومدا هستند و بازیکن نیاز به ابزاری برای کاوش آن ها دارد. Mako، ماه نورد معروف سری مس افکت بار دیگر به عنوان تنها ابزار رایدر و تیمش برای کاوش سیاره های آندرومدا بازگشته و از قابلیت های جدیدی چون شتاب گیری بهره می برد. بایوور بسیاری از نقاط ضعف کنترل ماکو در مس افکت 1 را در جریان توسعه آندرومدا برطرف کرده تا کنترل ماکو که در این نسخه نقشی حیاتی را ایفا می کند، برای بازیکنان جذاب و لذت بخش باشد. هر کدام از سیاره های آندرومدا زیست بوم یکتا و منحصر به فردی دارند و گشت و گذار روی سطح آن ها یکی از المان های اصلی این بازی است که نسبت به نسخه های قبلی بسیار وسیع تر و و جذاب تر خواهد بود.

مشابه مس افکت های قبلی، اعضای تیم رایدر نقش مهمی را در بازی ایفا خواهند کرد. بایوور سعی دارد شخصیت هایی با اخلاقیات گوناگون خلق کند و رابطه بین آن ها را تا حد ممکن قابل باور سازد. رایدر وظیفه دارد که با جلب اعتماد و صحبت با یارانش رابطه خود را با آن ها قوی تر کند. هر چند مانند نسخه های یک تا سه، این امر دیگر به انتخاب چند گزینه ساده در چند زمان مشخص محدود نمی شود. روابط میان شخصیت ها در اندرومدا بسیار باور پذیرتر خواهد بود. درست مانند مس افکت 2، ماموریت های Loyalty برای اعضای تیم در نظر گرفته شده که بازیکن می تواند به واسطه آن ها، بیشتر از گذشته همراهانش سر در بیاورد و با ابعاد شخصیت آنان آشنا شود. سیستم انتخاب دیالوگ مدلی مشابه قبل دارد اما تحولات عمده ای به خود خواهد دید و سیستم اخلاقیات هم که نشانگر طرز رفتار شپرد با دیگر شخصیت ها بود، در این نسخه برای رایدر به کل دگرگون خواهد شد.

نسل جدید Mako

بایوور در نظر دارد تجربه ای کاملا جدید نسبت به سه گانه اصلی را در آندرومدا ایجاد کند. هدف اصلی این بازی، هل دادن سری مس افکت رو به جلو است. برای بازیکنان، این عنوان همانند یک بازی کاملا جدید و تازه خواهد بود، زیرا هیچ کدام از شخصیت ها و مکان های قبلی به آندرومدا باز نخواهند گشت. با این حال باز هم بایوور اشارات و فلش بک هایی به سه گانه اصلی در این نسخه گنجانده تا حس نوستالژی طرفداران این سری را گهگاهی جریحه دار کند. نسخه های قبلی نقش شالوده و زیر ساخت را برای آندرومدا ایفا می کنند. نژاد های قبلی را در این بازی خواهیم دید و به بازیکنان تازه وارد، توضیح داده خواهد شد که این نژاد ها و این تکنولوژی ها چه هستند و منشاشان چیست. از آن جایی که آندرومدا عنوانی است کاملا مستقل از سه گانه اصلی، دلیلی برای انتقال سیو از سه نسخه قبلی به آندرومدا وجود نخواهد داشت.

نژاد های پیش تر شناخته شده مس افکت، تنها نژاد های آندرومدا نیستند. این کهکشان نژاد هایی خاص خود را دارد، نژاد هایی جدید و گاها رمزآلود که رایدر باید آن ها را پیدا کرده و به طرق مختلفی سر صحبت را با آن ها باز کند. روش های متعددی برای تعامل با این نژاد های جدید در نظر گرفته شده، از صحبت منطقی و با سیاست بگیرید تا فشار وارد کردن و مبارزه با آن ها. انتخاب ها و تصمیمات رایدر، مشخص خواهند کرد که کدام یک از این نژاد ها زودتر توسط او کشف می شوند و چه دیدگاه و تفکری نسبت به انسان ها و دیگر نژاد ها پیدا می کنند. هنوز مشخص نیست که این نژاد های جدید در بعد تکنولوژی در چه سطحی هستند و چگونه می توانند با دیگر نژاد ها ارتباط کلامی برقرار کنند.

1466095020800

از آن جایی که بخش رقابتی مس افکت 3 با موفقیت فراوانی همراه بود، این بخش به آندرومدا باز خواهد گشت، اما در ابعادی بزرگ تر و با آزادی و هیجانی بیشتر. بایوور علاوه بر اینکه تصمیم گرفته که تا حد ممکن ضعف های بخش رقابتی مس افکت 3 را بپوشاند، تاثیر این بخش روی پایان خط داستانی را هم حذف خواهد کرد. بر خلاف مس افکت 3، بخش رقابتی آندرومدا روی بخش داستانی تک نفره هیچ تاثیری نخواهد داشت، هر چند ممکن است از بعد داستانی این دو به هم مرتبط باشند.

گیم پلی همانند مس افکت های قبلی تلفیقی است از اکشن سوم شخص و نقش آفرینی. در این نسخه توانایی تعویض مرکزیت دوربین روی شانه های رایدر وجود دارد. توانایی های بایوتیک هم که نقش جادو را در دنیای مس افکت دارند به آندرومندا بازگشته اند و رایدر بر اساس کلاسش امکان بهره گرفتن از انواع مختلف آن ها را دارد. امکان شخصی سازی در این نسخه به مراتب وسیع تر شده و بازیکن، مالک محیط اطرافش است. هر چند هنوز منظور از این محیط مشخص نیست. آرک ها، سفینه تمپست و یا پایگاه هایی روی سطح سیاره ها؟

1466095020800

مس افکت با موتور قدرتمند فراست بایت در حال توسعه است. با توجه به تاکید فراوان سری مس افکت روی شخصیت ها و روابط شان، انیمیشن ها و حالات چهره با جزئیات بسیار بیشتری طراحی شده اند تا به خوبی بیانگر ویژگی های باطنی و ظاهری شخصیت ها باشند. موتور جدید، بایوور را مجبور کرده که دنیای مس افکت را از نو بسازد، نتیجه نهایی بسیار بهتر از آن چیزی از آب درآمده که در نسخه های قبلی دیده ایم. سیستم مورد نیاز نسخه پی سی هم مشابه با عناوین دراگون ایج: اینکوییزیشن و استاروارز بتلفرانت خواهد بود.

گرچه هنوز تریلری از گیم پلی این عنوان منتشر نشده، اما توسعه دهندگان اعلام کرده اند که آندرومدا مراحل پایانی ساختش را به سر می برد و تنها هنگامی پرده از گیم پلی آن بر می دارند که کاملا آماده شده باشد. در ماه های آتی باید منتظر اطلاعات جدیدی از مس اکت جدید باشیم. شما در مورد مس افکت آندرومدا چگونه فکر می کنید؟ آیا این عنوان قادر به تکرار موفقیت های سه نسخه قبلی خواهد بود؟ آیا رایدر و تیمش خواهند توانست همانند شپرد و همرزمانش جای شان را در دل بازیکنان باز کنند؟ باید تا اوایل سال 2017 برای پاسخ به این سوالات صبر کنیم، البته اگر این عنوان بار دیگر تاخیر نخورد!

The post appeared first on .

هر آن چه که از Mass Effect Andromeda می دانیم

بی شک یکی از بزرگ ترین و بهترین فرنچایز های نسل قبل مس افکت، مخلوق استودیو خوش نام بایوور بود. مس افکت یکی از بهترین عناوین علمی-تخیلی به شمار می رود که غنای دنیای عظیم آن با نام های بزرگی چون استار وارز و استار ترک قابل مقایسه است. داستان این سری طی سه نسخه و با عرضه مس افکت 3 به پایان رسید، اما هیچ گاه برای تخیل پایانی نیست. به همین دلیل هم طرفداران این سری، روز ها و ماه ها در انتظار معرفی نسخه جدیدی از این سری بودند.

حدودا دو سال قبل بود که، در نمایشگاه E3 سال 2014 و در جریان کنفرانس الکترونیک آرتز، نخستین تصاویر و طرح های مفهومی مس افکت جدید به نمایش در آمدند. آن سال مس افکت جدید چیزی نبود جز یک مشت طرح مفهومی، داستان های تکه پاره ای که هنوز سر هم نشده بودند و انیمیشن های بی هدفی که هنوز کاربردی نداشتند. اولین نمایش مس افکت تنها برای سیراب کردن عطش طرفداران این سری روی پرده رفت و هنوز راه زیادی برای کارمندان بایوور تا تکمیل این عنوان باقی بود.

سال بعد، مجددا در همایش E3، این بار نسخه جدید مس افکت به شکل رسمی با یک تریلر نسبتا آبرومند معرفی شد. نسخه جدید، آندرومدا نام گرفته و قرار است بازیکنان را به کهکشانی دیگر، به دور از منظومه شمسی خودمان ببرد. کهکشان آندرومدا مقصد جدید طرفداران سری مس افکت خواهد بود، کهکشانی پر از شگفتی و رمز و راز. هر چند قرار بود این بازی در اواخر سال 2016 عرضه شود اما مدتی بعد تاریخ عرضه به سه ماهه ابتدایی سال 2017 عقب رانده شد.

حال یک سال از رونمایی رسمی آندرومدا گذشته. بازی در سکوت خبری است و اعضای بایوور سخت مشغول توسعه این عنوان هستند. چه همایشی بهتر و بزرگ تر از E3 برای نمایش دادن یک تریلر کامل از گیم پلی آندرومدا؟ طرفداران مس افکت برای مشاهده آندرومدا طاقت نداشته اند، انتظار داشتند که مس افکت گل سر سبد کنفرانس الکترونیک آرتز باشد! اما افسوس که بار دیگر این شرکت آب پاکی روی دست طرفداران این سری ریخت.

از آندرومدا، جز یک سری صحنه های CG، معدود ثانیه هایی از گیم پلی و مجددا یک مشت تصاویر پشت صحنه و طرح مفهومی چیزی به نمایش در نیامد. کمتر از 9 ماه به عرضه آندرومدا وقت باقی است، اما ظاهرا هنوز این بازی به مرحله ای نرسیده که از گیم پلی آن چیزی ببینیم. با این حساب آیا واقعا می توان عرضه این بازی را در اوایل سال 2017 محتمل دانست؟ هر چند طرفداران مس افکت از ته دل می خواهند که این عنوان واقعا موفق شود، اما سه سال انتظار برای آن، بدون هیچ گونه نمایشی از گیم پلی تا حدی نگران کننده است! به هر حال همین تریلر ناامید کننده و صحبت های سازندگان بازی، معدود اطلاعاتی از مس افکت جدید را برملا کرد که مهم ترین آن ها را در ادامه این مقاله گرد آوری کرده ایم.

به عنوان یک راه حال جایگزین برای بقا، نژاد های سه گانه اصلی مس افکت به رهبریت انسان ها در نسخه پایانی این سری، سفینه های غول پیکری تحت عنوان Ark را از زمین به کهکشان آندرومدا فرستادند. آرک همان طور که از نامش پیدا است، برخواسته از داستان کشتی نوح است، کشتی ای که حامل نسل انسان و یک جفت از تمام موجودان زنده روی زمین بود. تمامی نژاد های مس افکت در این سفینه های عظیم گرد هم آمده اند تا بتوانند به زندگی در کهکشانی دیگر ادامه بدهند. مسافرین آرک تا پیش از رسیدن به مقصد در خواب مصنوعی چند صد ساله ای به سر می برند و شخصیت اصلی این نسخه، نخستین فردی است که از این خواب بر خواهد خاست.

(image)

یکی از آرک ها

شخصیت اصلی آندرومدا، فردی است به نام Ryder. نامی که ادای دینی است به سالی راید، نخستین فضانورد زن آمریکایی. بر خلاف شپرد، رایدر شخصی است خام و بی تجربه، باید درس های بسیاری بیاموزد و تجارب فراوانی کسب کند. Ryder در ماجرای خود تنها نیست و خانواده اش هم او را همراهی خواهند کرد و در روند داستان دخیل خواهند بود. داستان این نسخه بسیار شخصی تر ار قبل خواهد بود و چگونگی قهرمان شدن رایدر را روایت خواهد کرد. انسان ها محور اصلی داستان آندرومدا هستند و ظاهرا نباید انتظار ساخت شخصیتی غیر انسان را در این بازی داشته باشیم.

بایوور سعی دارد شخصیت رایدر را به گونه ای پرورش دهد که دیگر همانند شپرد یک سرباز فضایی ساده نباشد. تصمیمات وی، نه تنها روی دنیای اطرافش، بلکه روی خود او تاثیر خواهند گذاشت و به شخصیت وی هویت خواهند بخشید. گرچه رایدر نقش مشخصی در آنرومدا دارد، اما دست بازیکن کاملا در معنی دادن به شخصیت او باز خواهد بود. بازیکن قادر است با تصمیماتش، اخلاقیات و تفکرات رایدر را مشخص کند.

(image)

رایدر، پس از برخاستن از خوابی چند صد ساله

رایدر و تیمش این بار پا به کهکشان آندرومدا خواهند گذاشت. بر خلاف سه گانه اصلی مس افکت که در کهکشان راه شیری روایت می شد و شپرد کاملا با آن آشنا بود، رایدر کوچک ترین اطلاعاتی از آندرومدا ندارد. این بار انسان ها و دیگر نژاد هایی که در نسخه های قبل دیدیم بیگانگان خواهند بود و باید با محیط جدید و ناشناخته پیرامون شان آشنا شوند. رایدر دیگر همانند شپرد، درجه اسپکتر را دارا نیست، همانند وی نمی تواند از منابع سازمان هایی چون سربروس بهره ببرد و باید با حداقل امکاناتی که در اختیارش گذاشته شده به اکتشاف دنیای پیرامونش برود و خانه ای برای نژاد هایی که مسئولیت شان را بر عهده دارد، بیابد.

آرک ها سفینه های غول پیکری هستند که بیشتر به عنوان محل زندگی موقت نژاد ها استفاده می شوند و نقشی فراتر از یک محل خواب معمولی برای رایدر و دیگر مسافران شان دارند. می توان گفت که تا پیش از کشف محل زندگی مناسب، آرک ها محل اقامت تمدن ها و اجتماعات به شمار می روند. رایدر و یارانش برای سفر به سیارات آندرومدا از سفینه ای به نام Tempest استفاده می کنند. در واقع آرک ها را می تواند همانند سیتادل سه گانه اصلی قلمداد کرد، در حالی که تمپست کاربردی مشابه نورماندی دارد. خوشبختانه تمپست به اندازی ای کوچک است که بتواند روی سطح سیاره های فرود بیاید.

(image)

همانند مس افکت 1، سرزمین های ناشناخته این بار یکی از المان های اصلی گیم پلی اندرومدا هستند و بازیکن نیاز به ابزاری برای کاوش آن ها دارد. Mako، ماه نورد معروف سری مس افکت بار دیگر به عنوان تنها ابزار رایدر و تیمش برای کاوش سیاره های آندرومدا بازگشته و از قابلیت های جدیدی چون شتاب گیری بهره می برد. بایوور بسیاری از نقاط ضعف کنترل ماکو در مس افکت 1 را در جریان توسعه آندرومدا برطرف کرده تا کنترل ماکو که در این نسخه نقشی حیاتی را ایفا می کند، برای بازیکنان جذاب و لذت بخش باشد. هر کدام از سیاره های آندرومدا زیست بوم یکتا و منحصر به فردی دارند و گشت و گذار روی سطح آن ها یکی از المان های اصلی این بازی است که نسبت به نسخه های قبلی بسیار وسیع تر و و جذاب تر خواهد بود.

مشابه مس افکت های قبلی، اعضای تیم رایدر نقش مهمی را در بازی ایفا خواهند کرد. بایوور سعی دارد شخصیت هایی با اخلاقیات گوناگون خلق کند و رابطه بین آن ها را تا حد ممکن قابل باور سازد. رایدر وظیفه دارد که با جلب اعتماد و صحبت با یارانش رابطه خود را با آن ها قوی تر کند. هر چند مانند نسخه های یک تا سه، این امر دیگر به انتخاب چند گزینه ساده در چند زمان مشخص محدود نمی شود. روابط میان شخصیت ها در اندرومدا بسیار باور پذیرتر خواهد بود. درست مانند مس افکت 2، ماموریت های Loyalty برای اعضای تیم در نظر گرفته شده که بازیکن می تواند به واسطه آن ها، بیشتر از گذشته همراهانش سر در بیاورد و با ابعاد شخصیت آنان آشنا شود. سیستم انتخاب دیالوگ مدلی مشابه قبل دارد اما تحولات عمده ای به خود خواهد دید و سیستم اخلاقیات هم که نشانگر طرز رفتار شپرد با دیگر شخصیت ها بود، در این نسخه برای رایدر به کل دگرگون خواهد شد.

نسل جدید Mako

بایوور در نظر دارد تجربه ای کاملا جدید نسبت به سه گانه اصلی را در آندرومدا ایجاد کند. هدف اصلی این بازی، هل دادن سری مس افکت رو به جلو است. برای بازیکنان، این عنوان همانند یک بازی کاملا جدید و تازه خواهد بود، زیرا هیچ کدام از شخصیت ها و مکان های قبلی به آندرومدا باز نخواهند گشت. با این حال باز هم بایوور اشارات و فلش بک هایی به سه گانه اصلی در این نسخه گنجانده تا حس نوستالژی طرفداران این سری را گهگاهی جریحه دار کند. نسخه های قبلی نقش شالوده و زیر ساخت را برای آندرومدا ایفا می کنند. نژاد های قبلی را در این بازی خواهیم دید و به بازیکنان تازه وارد، توضیح داده خواهد شد که این نژاد ها و این تکنولوژی ها چه هستند و منشاشان چیست. از آن جایی که آندرومدا عنوانی است کاملا مستقل از سه گانه اصلی، دلیلی برای انتقال سیو از سه نسخه قبلی به آندرومدا وجود نخواهد داشت.

نژاد های پیش تر شناخته شده مس افکت، تنها نژاد های آندرومدا نیستند. این کهکشان نژاد هایی خاص خود را دارد، نژاد هایی جدید و گاها رمزآلود که رایدر باید آن ها را پیدا کرده و به طرق مختلفی سر صحبت را با آن ها باز کند. روش های متعددی برای تعامل با این نژاد های جدید در نظر گرفته شده، از صحبت منطقی و با سیاست بگیرید تا فشار وارد کردن و مبارزه با آن ها. انتخاب ها و تصمیمات رایدر، مشخص خواهند کرد که کدام یک از این نژاد ها زودتر توسط او کشف می شوند و چه دیدگاه و تفکری نسبت به انسان ها و دیگر نژاد ها پیدا می کنند. هنوز مشخص نیست که این نژاد های جدید در بعد تکنولوژی در چه سطحی هستند و چگونه می توانند با دیگر نژاد ها ارتباط کلامی برقرار کنند.

(image)

از آن جایی که بخش رقابتی مس افکت 3 با موفقیت فراوانی همراه بود، این بخش به آندرومدا باز خواهد گشت، اما در ابعادی بزرگ تر و با آزادی و هیجانی بیشتر. بایوور علاوه بر اینکه تصمیم گرفته که تا حد ممکن ضعف های بخش رقابتی مس افکت 3 را بپوشاند، تاثیر این بخش روی پایان خط داستانی را هم حذف خواهد کرد. بر خلاف مس افکت 3، بخش رقابتی آندرومدا روی بخش داستانی تک نفره هیچ تاثیری نخواهد داشت، هر چند ممکن است از بعد داستانی این دو به هم مرتبط باشند.

گیم پلی همانند مس افکت های قبلی تلفیقی است از اکشن سوم شخص و نقش آفرینی. در این نسخه توانایی تعویض مرکزیت دوربین روی شانه های رایدر وجود دارد. توانایی های بایوتیک هم که نقش جادو را در دنیای مس افکت دارند به آندرومندا بازگشته اند و رایدر بر اساس کلاسش امکان بهره گرفتن از انواع مختلف آن ها را دارد. امکان شخصی سازی در این نسخه به مراتب وسیع تر شده و بازیکن، مالک محیط اطرافش است. هر چند هنوز منظور از این محیط مشخص نیست. آرک ها، سفینه تمپست و یا پایگاه هایی روی سطح سیاره ها؟

(image)

مس افکت با موتور قدرتمند فراست بایت در حال توسعه است. با توجه به تاکید فراوان سری مس افکت روی شخصیت ها و روابط شان، انیمیشن ها و حالات چهره با جزئیات بسیار بیشتری طراحی شده اند تا به خوبی بیانگر ویژگی های باطنی و ظاهری شخصیت ها باشند. موتور جدید، بایوور را مجبور کرده که دنیای مس افکت را از نو بسازد، نتیجه نهایی بسیار بهتر از آن چیزی از آب درآمده که در نسخه های قبلی دیده ایم. سیستم مورد نیاز نسخه پی سی هم مشابه با عناوین دراگون ایج: اینکوییزیشن و استاروارز بتلفرانت خواهد بود.

گرچه هنوز تریلری از گیم پلی این عنوان منتشر نشده، اما توسعه دهندگان اعلام کرده اند که آندرومدا مراحل پایانی ساختش را به سر می برد و تنها هنگامی پرده از گیم پلی آن بر می دارند که کاملا آماده شده باشد. در ماه های آتی باید منتظر اطلاعات جدیدی از مس اکت جدید باشیم. شما در مورد مس افکت آندرومدا چگونه فکر می کنید؟ آیا این عنوان قادر به تکرار موفقیت های سه نسخه قبلی خواهد بود؟ آیا رایدر و تیمش خواهند توانست همانند شپرد و همرزمانش جای شان را در دل بازیکنان باز کنند؟ باید تا اوایل سال 2017 برای پاسخ به این سوالات صبر کنیم، البته اگر این عنوان بار دیگر تاخیر نخورد!

The post appeared first on .

هر آن چه که از Mass Effect Andromeda می دانیم