نظر استودیوی EXOR در مورد مشکلات Xbox One

بعد از چند سال حالا بیشتر از قبل مشکلات مایکروسافت با Xbox One در معرض دید قرار گرفته است. تصمیمات عجیب مایکروسافت برای استفاده از DRM و همیشه آنلاین بودن کنسول کاری کرد که Xbox One از همان روز اول با مشکلاتی خاصی درگیر شود.

مایکروسافت بعد‌ها با چرخشی 180 درجه کاملا از تصمیم خود منصرف شد اما حرف‌های آنها در E3 2013 تا به امروز نیز تاثیر مخربی روی فروش Xbox One داشته است. Xbox One تقریبا در تمام این نسل زیر سایه سنگین PS4 بوده و شاید این نکته تعجب برانگیز باشد که بعد از موفقیت Xbox 360 چگونه این مشکل به وجود آمده است.

رئیس استودیوی EXOR آقای Pawel Lekki معتقد است که مایکروسافت در ابتدا تاثیر بازی‌ها در فروش کنسولش را دست کم گرفته بود. او در صحبت‌هایش اعلام کرد که مایکروسافت نتوانست استودیو‌های Third Party را برای پشتیبانی خوب از Xbox One متقاعد کند و به عنوان مثال شاهد عرضه بازی‌های مستقل روی پلتفرم مایکروسافت نیستم در صورتی که بازی‌های مستقل زیادی برای PS4 عرضه می‌شوند.

در ادامه صحبت‌ها Lekki اعلام کرد که از نظر او مایکروسافت به کلی فراموش کرده بود که دلیل اصلی فروش کنسول‌ها، وجود بازی‌های خوب است، آنها از لحاظ بازی‌های First Party خوب عمل نکرده و نتوانستند که اعتماد استودیو‌های جدا از مایکروسافت را جلب کنند. Lekki بر این باور است که مایکروسافت برنامه‌های خود را تغییر داده تا با عرضه بازی‌های بهتر، آینده را تغییر دهد و Project Scorpio تنها نقطه شروع اینکار است.

نوشته اولین بار در پدیدار شد.

نظر استودیوی EXOR در مورد مشکلات Xbox One