فیسبوک مشکل لرزش ویدئوهای 360 درجه را برطرف می کند

وجود لرزش در ویدئوهای خروجی جزء مشکلات شایع دوربین های فیلمبرداری معمولیست، اما حالت بدتر و شدیدتر آن را می توان در دوربین های 360 درجه و دوربین های واقعیت مجازی مشاهده کرد.

مطمئنا تماشای ویدئوی لرزان دوچرخه سواری شما برای بیننده ای که از دیدن تکان های آن سرگیجه گرفته، کار چندان خوشایندی نیست. به خاطر همین، فیسبوک تصمیم گرفته تا برای رفع این مشکل در ویدئوهای بارگذاری شده در شبکه اجتماعی خود چاره ای بیندیشد.

غول شبکه های اجتماعی هم اکنون مشغول آزمایش الگوریتمی است که می تواند ثبات را به ویدئوهای 360 درجه لرزان بیاورد. این الگوریتم قادر است تا با ترکیب مدل های متحرک دو بعدی و نوسازی آن ها در حالت سه بعدی، افکت های اضافی مثل حرکات تند دوربین و خطاهای لنز را برطرف سازد.

گفتنی است که استفاده از المان های سه بعدی در این الگوریتم سبب دقت بسیار بالای آن شده، و این در حالیست که استفاده از تکنیک های دو بعدی توانسته تا سرعت کار آن را نسبت به سایر روش های موجود ارتقاء ببخشد.

با استفاده از این الگوریتم می توان لرزش موجود در ویدئوها را سریع تر از پخش آن ها حذف کرد، و برای کاهش حجم ویدئوها بیت ریت شان را به میزان 20 درصد پایین تر آورد.

این الگوریتم فعلا در مرحله آزمایشی به سر می برد و هنوز برای انتشار به عنوان یک قابلیت در فیسبوک آماده نشده، اما غول شبکه های اجتماعی قصد دارد تا در آینده ای نزدیک از تکنولوژی آن در پلتفرم فیسبوک و کلیه دستگاه های آکیلس بهره بگیرد.

The post appeared first on .

فیسبوک مشکل لرزش ویدئوهای 360 درجه را برطرف می کند

وجود لرزش در ویدئوهای خروجی جزء مشکلات شایع دوربین های فیلمبرداری معمولیست، اما حالت بدتر و شدیدتر آن را می توان در دوربین های 360 درجه و دوربین های واقعیت مجازی مشاهده کرد.

مطمئنا تماشای ویدئوی لرزان دوچرخه سواری شما برای بیننده ای که از دیدن تکان های آن سرگیجه گرفته، کار چندان خوشایندی نیست. به خاطر همین، فیسبوک تصمیم گرفته تا برای رفع این مشکل در ویدئوهای بارگذاری شده در شبکه اجتماعی خود چاره ای بیندیشد.

غول شبکه های اجتماعی هم اکنون مشغول آزمایش الگوریتمی است که می تواند ثبات را به ویدئوهای 360 درجه لرزان بیاورد. این الگوریتم قادر است تا با ترکیب مدل های متحرک دو بعدی و نوسازی آن ها در حالت سه بعدی، افکت های اضافی مثل حرکات تند دوربین و خطاهای لنز را برطرف سازد.

گفتنی است که استفاده از المان های سه بعدی در این الگوریتم سبب دقت بسیار بالای آن شده، و این در حالیست که استفاده از تکنیک های دو بعدی توانسته تا سرعت کار آن را نسبت به سایر روش های موجود ارتقاء ببخشد.

با استفاده از این الگوریتم می توان لرزش موجود در ویدئوها را سریع تر از پخش آن ها حذف کرد، و برای کاهش حجم ویدئوها بیت ریت شان را به میزان 20 درصد پایین تر آورد.

این الگوریتم فعلا در مرحله آزمایشی به سر می برد و هنوز برای انتشار به عنوان یک قابلیت در فیسبوک آماده نشده، اما غول شبکه های اجتماعی قصد دارد تا در آینده ای نزدیک از تکنولوژی آن در پلتفرم فیسبوک و کلیه دستگاه های آکیلس بهره بگیرد.

The post appeared first on .

فیسبوک مشکل لرزش ویدئوهای 360 درجه را برطرف می کند