تماشا کنید: تکنولوژی جدید موشن کپچر و حرکات واقع‌گرایانه‌ی چهره در The Last of Us 2 + جزئیات این تکنولوژی

http://up.vbiran.ir/uploads/11282148081221242671_SCREEN_TLOU2_Teaser_06_1480799649-ds1-670x377-constrain.png

به گزارش و به نقل از ، امروز در طی مراسم PSX در پنلی اختصاصی، کارگردان عنوان The Last of Us 2 یعنی آقای “نیل دراکمن” (Neil Druckmann) با انتشار ویدئویی جالب، به تشریح تکنولوژی جدید بکار رفته در پویانمایی و موشن‌کپچر چهره‌ی شخصیت‌های بازی پرداخت.

“دراکمن” اشاره کرد که معمولا توسعه‌دهندگان بازی‌ها چهره‌ی کرکترهای درون بازی را طوری خلق می‌کنند که شبیه به بازیگر اصلی باشد؛ اما “اشلی جانسون” (بازیگر نقش الی) شباهت زیادی به الی ندارد. “تروی بیکر” (بازیگر نقش جول) نیز چندان شبیه به جول نیست. با این اوصاف، ناتی‌داگ باید شیوه‌ی متفاوتی را انتخاب می‌کرد.

در این شیوه ابتدا کرکتری دقیقا مشابه با جانسون و بیکر بصورت دیجیتالی ساخته می‌شود. سپس حرکات صورت این افراد با موشن‌کپچر به چهره‌ی دیجیتالی آن‌ها منتقل می‌شود. در اینجا این تکنولوژی مدرن وارد عمل می‌شود و با محاسباتی پیچیده، انیمیشن چهره‌ی دیجیتالی جانسون و بیکر را به چهره‌ی الی و جول منتقل می‌کند.

طبق گفته‌های “دراکمن”، چهره‌ی الی به لحاظ پویانمایی پیچیده‌ترین مدلی هست که تا بحال در Sony Interactive Entertainment خلق شده. به خصوص اینکه پوست صورت‌ش چگونه روی استخوان حرکت می‌کند یا حرکات چشمش چه تاثیری بر پلک‌هایش دارد. در هنگام پخش این ویدئو در پنل سونی، بیکر و جانسون از تجربیاتشان در این پروسه‌‌ گفتند. در زیر می‌توانید ویدئوی مربوطه را تماشا کنید 


تماشا کنید: تکنولوژی جدید موشن کپچر و حرکات واقع‌گرایانه‌ی چهره در The Last of Us 2 + جزئیات این تکنولوژی