تحلیل گرافیکی: The Witcher 3: Blood and Wine

تحلیل گرافیکی: The Witcher 3: Blood and Wine

“تهیه شده توسط Digital Foundry”

منطقه جدید Toussaint در DLC جدید عنوان The Witcher 3 موسوم به Blood and Wine روی PC مبهوت کننده بنظر می رسد. اما اینکه چگونه توانسته اند روی PS4 و Xbox One نیز چنین گرافیک مناسبی را نمایش دهند هنوز یک راز باقی مانده است. CD Project Red برای رسیدن به کیفیت لازم در این منطقه جدید روی کنسول ها به یک دسترسی بهینه تر و کارآمد تر از رَم رسیده است که گویا اصولا این بهینه سازی می تواند فریم ریت را نسبت به بازی اصلی بهتر کند؛ اما هر کدام در مقایسه با نسخه PC چگونه هستند و آیا در اجرا ضعف و مشکل نیز دارند؟

گرافیک این محتوای جدید از جهاتِ بخصوصی همچنان بر پایه خود بازی است. ما روی PS4 شاهد رزولوشن کامل 1920 در 1080 بودیم در حالی که اجرا روی Xbox One طبق معمول 1600 در 900 است. در اکثر موارد همین اختلاف، عامل اصلی شکاف میان اجرای این دو کنسول است. تصویر Upscale شده روی Xbox One باعث می شود جزییات کمی تار و محو (Blur) به نظر برسند. در حالی که اگر خروجی هردو کنسول را به دقت بررسی کنیم از لحاظ کیفیت تکسچرها برابر اند. هر دو با بالاترین کیفیت Texture Map پلتفرم PC برابری می کنند و هندسه منطقه “تورسینت” نیز تغییری نکرده است و این بدان معناست که کنسول ها این محیط زیبا را با تمام شکوه خود نمایش می دهند.

هرچند PC یک مزیت ویژه دارد. تفاوت این سه نسخه تا حد زیادی به مقوله Draw Distance (وضوح اشکال دوردست) بر می گردد. برای مثال نمای سرزمین “تورسینت” در نسخه پی سی سایه ها را با جزییات وسیعتری در Draw Distance نمایش می دهد. همچنین درخت های بیشتری در دامنه کوه های دوردست دیده می شود. هرچند این اختلاف فقط در فاصله های خیلی زیاد است. همچنین PS4 و Xbox One از همان میزان بافت گیاهی برخوردار هستند. همینطور NPC های موجود در میدان مرکزی شهر. در مجموع همه مملو از جزییات هستند. اما فقط روی PC بود که توانستیم درک کنیم تنظیمات Ultra واقعا چه چیزی می تواند برای ارائه داشته باشد!

خبر خوب این است که شهر جدید روی هر دو کنسول بسیار زیباست. اما سوالی که مطرح می شود اینجاست که کیفیت اجرای آن در عمل چگونه است. هنگام ورود به یکی از مناطق شلوغ و سنگین بازی امیدوار بودیم که مشکلی در منطقه Crockback Bog وجود داشت برطرف شده باشد (یکی از مناطق بازی اصلی که در آن فریم ریت روی کنسول ها به 20 می رسید)، اما خوشبختانه طی دو ساعت اول از تجربه ما فریم ریت در اکثر مواقع روی 30 ثابت بود. همچنین بازی هنگام حرکت بر روی اسب فقط گاهی دچار Sttuter (لکنت) ناگهانی می شود.

اما همچنان که به شهر نزدیک می شویم اجرای نسخه Xbox One نسبت به PS4 کم کم افت می کند. در هر دو کنسول زمانی که به قلعه شهر نزدیک می شویم از یک افت فریم ناگهانی رنج می برند که تا 15 فریم بر ثانیه می رسد که شاید به شکل ثابت و ممتد نباشد، اما ملموس است اما در ایکس باکس وان شرایط ادامه پیدا کرده و از اینجا به بعد افت فریم آغار می شود. هنگامی که چهارنعل با است در حال تاختن و گذر از مغازه های کنار خیابان هستیم فریم ریت بین 28 تا 30 در نوسان است اما نسخه PS4 روی 30 فریم کمابیش ثابت می ماند. خبر خوب این است که پس از عبور از این قسمت، در هر دو کنسول در فریم ریت ثابت و مناسب باقی می مانند.

به عبارت دیگر زمانی که به مرکز این شهر می رسیم اجرای گرافیک مناسب است. اما ایکس باکس وان  برای حفظ 30 فریم بیشتر دچار مشکل می شود. علاوه بر این در مبارزات ابتدایی با موجودات کنار رودخانه، نسخه Xbox One در هر ضربه شمشیر دچار اختلال می شود، خصوصا زمانی که دشمن می خواهد خود را منفجر کند! در این مورد تا 26 فریم هم افت می کند اما این مقدار برای PS4 بهتر است و در پایین ترین حالت به 28 می رسد. البته این یک مشکل معمول در سطح کلی بازی نیست و مثلا در باس فایت Golyat هیچ کدام از کنسول ها در اجرای گرافیک مشکل بخصوصی ندارند.

در مجموع باید گفت که اجرای گرافیک در هر دو کنسول با قسمت های برتر بازی اصلی برابری می کند و ما هنوز به مشکلی جدی در حد منطقه “کروک بک” برنخورده ایم. با وجود طراحیِ بصری پیچیده در این دی ال سی به نظر می رسد که فریم ریت روی هر دو کنسول بخوبی اجرا می شود. هرچند اجرای PS4 در مجموع بهتر است و فریت ریت ثابت تری دارد. همچنین بافت گیاهی غنی تر و رزلوشن 1080p به صورت واقعی ارائه شده است. این واقعا متاثر کننده است که می بینیم کنسول ها توانسته اند سهم قابل توجهی از قدرت گرافیکیِ بازی بر روی پلتفرم PC را داشته باشند. فقط در مواقعی که دوربین بازی را از قسمت های بالایی قلعه به اطراف حرکت می دهیم اجرای بازی دچار افت می شود و در مجموع کیفیت اجرایی کنسول ها سطح مناسبی دارد.

با هر Patch جدید “سی دی پراجکت” توانسته به تعادل بهتری میان غنایی گرافیکی و میزان فریم ریت دست یابد. اساسا “بلاد اند واین” که آخرینِ این پچ هاست بزرگترین دستاورد آنها در این زمینه محسوب می شود. بهینه سازی موتور بازی باعث شده که سازندگان بتوانند به گرافیکی بالاتر و در عین حال مشکلات تکنیکی کمتر برسند. احتمالا این آخرین گسترش دهنده داستانی عنوان “ویچر 3” خواهد بود اما واقعا پایان فوق العاده ای است و با امیدواری می توان انتظار داشت که عنوان بعدی آنها یعنی Cyberpunk 2077 نیز روی کنسول ها اجرای خوبی داشته باشد.  

مقایسه تصویری: ( برای مشاهده تصاویر در اندازه اصلی بر روی آنها کلیک کنید)

  

  

  

  

  

شما می توانید The Witcher 3: Blood and Wine را هم اکنون بر روی پلتفرم های PC، PlayStation 4 و Xbox One تجربه کنید.

تحلیل گرافیکی: The Witcher 3: Blood and Wine

(image)

تحلیل گرافیکی: The Witcher 3: Blood and Wine

“تهیه شده توسط Digital Foundry”

منطقه جدید Toussaint در DLC جدید عنوان The Witcher 3 موسوم به Blood and Wine روی PC مبهوت کننده بنظر می رسد. اما اینکه چگونه توانسته اند روی PS4 و Xbox One نیز چنین گرافیک مناسبی را نمایش دهند هنوز یک راز باقی مانده است. CD Project Red برای رسیدن به کیفیت لازم در این منطقه جدید روی کنسول ها به یک دسترسی بهینه تر و کارآمد تر از رَم رسیده است که گویا اصولا این بهینه سازی می تواند فریم ریت را نسبت به بازی اصلی بهتر کند؛ اما هر کدام در مقایسه با نسخه PC چگونه هستند و آیا در اجرا ضعف و مشکل نیز دارند؟

گرافیک این محتوای جدید از جهاتِ بخصوصی همچنان بر پایه خود بازی است. ما روی PS4 شاهد رزولوشن کامل 1920 در 1080 بودیم در حالی که اجرا روی Xbox One طبق معمول 1600 در 900 است. در اکثر موارد همین اختلاف، عامل اصلی شکاف میان اجرای این دو کنسول است. تصویر Upscale شده روی Xbox One باعث می شود جزییات کمی تار و محو (Blur) به نظر برسند. در حالی که اگر خروجی هردو کنسول را به دقت بررسی کنیم از لحاظ کیفیت تکسچرها برابر اند. هر دو با بالاترین کیفیت Texture Map پلتفرم PC برابری می کنند و هندسه منطقه “تورسینت” نیز تغییری نکرده است و این بدان معناست که کنسول ها این محیط زیبا را با تمام شکوه خود نمایش می دهند.

هرچند PC یک مزیت ویژه دارد. تفاوت این سه نسخه تا حد زیادی به مقوله Draw Distance (وضوح اشکال دوردست) بر می گردد. برای مثال نمای سرزمین “تورسینت” در نسخه پی سی سایه ها را با جزییات وسیعتری در Draw Distance نمایش می دهد. همچنین درخت های بیشتری در دامنه کوه های دوردست دیده می شود. هرچند این اختلاف فقط در فاصله های خیلی زیاد است. همچنین PS4 و Xbox One از همان میزان بافت گیاهی برخوردار هستند. همینطور NPC های موجود در میدان مرکزی شهر. در مجموع همه مملو از جزییات هستند. اما فقط روی PC بود که توانستیم درک کنیم تنظیمات Ultra واقعا چه چیزی می تواند برای ارائه داشته باشد!

خبر خوب این است که شهر جدید روی هر دو کنسول بسیار زیباست. اما سوالی که مطرح می شود اینجاست که کیفیت اجرای آن در عمل چگونه است. هنگام ورود به یکی از مناطق شلوغ و سنگین بازی امیدوار بودیم که مشکلی در منطقه Crockback Bog وجود داشت برطرف شده باشد (یکی از مناطق بازی اصلی که در آن فریم ریت روی کنسول ها به 20 می رسید)، اما خوشبختانه طی دو ساعت اول از تجربه ما فریم ریت در اکثر مواقع روی 30 ثابت بود. همچنین بازی هنگام حرکت بر روی اسب فقط گاهی دچار Sttuter (لکنت) ناگهانی می شود.

اما همچنان که به شهر نزدیک می شویم اجرای نسخه Xbox One نسبت به PS4 کم کم افت می کند. در هر دو کنسول زمانی که به قلعه شهر نزدیک می شویم از یک افت فریم ناگهانی رنج می برند که تا 15 فریم بر ثانیه می رسد که شاید به شکل ثابت و ممتد نباشد، اما ملموس است اما در ایکس باکس وان شرایط ادامه پیدا کرده و از اینجا به بعد افت فریم آغار می شود. هنگامی که چهارنعل با است در حال تاختن و گذر از مغازه های کنار خیابان هستیم فریم ریت بین 28 تا 30 در نوسان است اما نسخه PS4 روی 30 فریم کمابیش ثابت می ماند. خبر خوب این است که پس از عبور از این قسمت، در هر دو کنسول در فریم ریت ثابت و مناسب باقی می مانند.

به عبارت دیگر زمانی که به مرکز این شهر می رسیم اجرای گرافیک مناسب است. اما ایکس باکس وان  برای حفظ 30 فریم بیشتر دچار مشکل می شود. علاوه بر این در مبارزات ابتدایی با موجودات کنار رودخانه، نسخه Xbox One در هر ضربه شمشیر دچار اختلال می شود، خصوصا زمانی که دشمن می خواهد خود را منفجر کند! در این مورد تا 26 فریم هم افت می کند اما این مقدار برای PS4 بهتر است و در پایین ترین حالت به 28 می رسد. البته این یک مشکل معمول در سطح کلی بازی نیست و مثلا در باس فایت Golyat هیچ کدام از کنسول ها در اجرای گرافیک مشکل بخصوصی ندارند.

در مجموع باید گفت که اجرای گرافیک در هر دو کنسول با قسمت های برتر بازی اصلی برابری می کند و ما هنوز به مشکلی جدی در حد منطقه “کروک بک” برنخورده ایم. با وجود طراحیِ بصری پیچیده در این دی ال سی به نظر می رسد که فریم ریت روی هر دو کنسول بخوبی اجرا می شود. هرچند اجرای PS4 در مجموع بهتر است و فریت ریت ثابت تری دارد. همچنین بافت گیاهی غنی تر و رزلوشن 1080p به صورت واقعی ارائه شده است. این واقعا متاثر کننده است که می بینیم کنسول ها توانسته اند سهم قابل توجهی از قدرت گرافیکیِ بازی بر روی پلتفرم PC را داشته باشند. فقط در مواقعی که دوربین بازی را از قسمت های بالایی قلعه به اطراف حرکت می دهیم اجرای بازی دچار افت می شود و در مجموع کیفیت اجرایی کنسول ها سطح مناسبی دارد.

با هر Patch جدید “سی دی پراجکت” توانسته به تعادل بهتری میان غنایی گرافیکی و میزان فریم ریت دست یابد. اساسا “بلاد اند واین” که آخرینِ این پچ هاست بزرگترین دستاورد آنها در این زمینه محسوب می شود. بهینه سازی موتور بازی باعث شده که سازندگان بتوانند به گرافیکی بالاتر و در عین حال مشکلات تکنیکی کمتر برسند. احتمالا این آخرین گسترش دهنده داستانی عنوان “ویچر 3” خواهد بود اما واقعا پایان فوق العاده ای است و با امیدواری می توان انتظار داشت که عنوان بعدی آنها یعنی Cyberpunk 2077 نیز روی کنسول ها اجرای خوبی داشته باشد.  

مقایسه تصویری: ( برای مشاهده تصاویر در اندازه اصلی بر روی آنها کلیک کنید)

  

  

  

  

  

شما می توانید The Witcher 3: Blood and Wine را هم اکنون بر روی پلتفرم های PC، PlayStation 4 و Xbox One تجربه کنید.

تحلیل گرافیکی: The Witcher 3: Blood and Wine