بررسی عملکرد بازی Alan Wake برروی Xbox One

تحلیل وبسایت یوروگیمر از عملکرد بازی Alan Wake برروی Xbox One

عملکرد بهبود یافته اما درهم شکستن های شدید سیاه و سفید، برروی تجربه‌ی بازی تاثیر گذار است.

درحالی که بازی Quantum Break در آستانه‌ی انتشار است، شرکت مایکروسافت عنوان Alan Wake را با استفاده از شبیه ساز Backward Compatibility برروی کنسول Xbox One قابل اجرا ساخت. نسخه‌ی اولیه از خیلی جهات، نمونه‌ی ممتازی برای Xbox 360 بود اما رزولوشن پایین صفحه‌ی نمایش و پاره شدن صفحه‌ی نمایش (Screen Tearing) به صورت منظم، لذت تجربه‌ی این بازی را تا حدودی کاهش می داد. حالا پرسش اینجاست که عملکرد عنوان Alan Wake برروی کنسول نسل هشتمی Xbox One چطور است؟

خب، مثل یک کیسه‌ی مخلوط است. هم اکنون بازی Alan Wake با عملکرد هوشمندانه و نرخ فریم پایدار 30 برروی Xbox One اجرا می شود. این یک تجربه‌ی صاف است و شبیه سازِ مایکروسافت، آثار تمامی پاره شدن های صفحه‌ی نمایش را حذف می کند. این به ارائه‌ی یک تجربه‌ی سازگار تر منجر می شود. از طرفی دیگر، درحالی که عنوان Alan Wake’s American Nightmare به کاربران اجازه می داد تا بین v-sync انطباق پذیر و v-sync دو بافر، یکی را انتخاب کنند. هرچند که این گزینه در نسخه‌ی اصلی Alan Wake وجود ندارد. بازیکنان Xbox 360 هیچ چاره ای جز تحمل پاره شدن فریم ها نداشتند.

بنابراین اگر عملکرد این بازی برروی Xbox One بهبود یافته، چرا تاییدِ همه جانبه‌یِ ما را دریافت نمی کند؟! حقیقت این است که Alan Wake از شکستن های شدید سیاه و سفید (Black Crush) رنج می برد. در بسیاری از صحنه ها، جزئیات سایه کاملا گم شده اند به طوری که بررسی محیط اطراف دشوار تر می شود. ظاهرا این مشکل، به صورت ذاتی در شبیه ساز Backward Compatibility وجود دارد چرا که در گذشته هم متوجه آن شده بودیم؛ ولی فضای عناوین گذشته به تاریکی Alan Wake نبودند. Alan Wake به دلیل عدم توانایی دیدن بسیاری از چیزها، تقریبا غیر قابل بازی است.

در راستای درک بهتر این شرایط، ما عنوان Alan Wake را با استفاده از هر دو تجهیزات ضبط و پلاسمای Pioneer Kuro Elite کالیبره ، در حالت های کامل و محدود RGB بازی کردیم. بینایی تصویر در حالت محدود RGB و با تنظیمات روشنایی کامل، کمی بهبود می یابد اما همچنان درست نیست؛ مناطق قابل رویت شسته می شوند درحالی که جزئیات سایه غایب است. بنابراین تا زمانی که شکستگی سیاه و سفید در شبیه ساز Backward Compatibility وجود دارد، سخت است تجربه‌ی عناوین تاریک مثل Alan Wake را برروی Xbox One توصیه کنیم.

بررسی عملکرد بازی Alan Wake برروی Xbox One

(image)

تحلیل وبسایت یوروگیمر از عملکرد بازی Alan Wake برروی Xbox One

عملکرد بهبود یافته اما درهم شکستن های شدید سیاه و سفید، برروی تجربه‌ی بازی تاثیر گذار است.

درحالی که بازی Quantum Break در آستانه‌ی انتشار است، شرکت مایکروسافت عنوان Alan Wake را با استفاده از شبیه ساز Backward Compatibility برروی کنسول Xbox One قابل اجرا ساخت. نسخه‌ی اولیه از خیلی جهات، نمونه‌ی ممتازی برای Xbox 360 بود اما رزولوشن پایین صفحه‌ی نمایش و پاره شدن صفحه‌ی نمایش (Screen Tearing) به صورت منظم، لذت تجربه‌ی این بازی را تا حدودی کاهش می داد. حالا پرسش اینجاست که عملکرد عنوان Alan Wake برروی کنسول نسل هشتمی Xbox One چطور است؟

خب، مثل یک کیسه‌ی مخلوط است. هم اکنون بازی Alan Wake با عملکرد هوشمندانه و نرخ فریم پایدار 30 برروی Xbox One اجرا می شود. این یک تجربه‌ی صاف است و شبیه سازِ مایکروسافت، آثار تمامی پاره شدن های صفحه‌ی نمایش را حذف می کند. این به ارائه‌ی یک تجربه‌ی سازگار تر منجر می شود. از طرفی دیگر، درحالی که عنوان Alan Wake’s American Nightmare به کاربران اجازه می داد تا بین v-sync انطباق پذیر و v-sync دو بافر، یکی را انتخاب کنند. هرچند که این گزینه در نسخه‌ی اصلی Alan Wake وجود ندارد. بازیکنان Xbox 360 هیچ چاره ای جز تحمل پاره شدن فریم ها نداشتند.

بنابراین اگر عملکرد این بازی برروی Xbox One بهبود یافته، چرا تاییدِ همه جانبه‌یِ ما را دریافت نمی کند؟! حقیقت این است که Alan Wake از شکستن های شدید سیاه و سفید (Black Crush) رنج می برد. در بسیاری از صحنه ها، جزئیات سایه کاملا گم شده اند به طوری که بررسی محیط اطراف دشوار تر می شود. ظاهرا این مشکل، به صورت ذاتی در شبیه ساز Backward Compatibility وجود دارد چرا که در گذشته هم متوجه آن شده بودیم؛ ولی فضای عناوین گذشته به تاریکی Alan Wake نبودند. Alan Wake به دلیل عدم توانایی دیدن بسیاری از چیزها، تقریبا غیر قابل بازی است.

در راستای درک بهتر این شرایط، ما عنوان Alan Wake را با استفاده از هر دو تجهیزات ضبط و پلاسمای Pioneer Kuro Elite کالیبره ، در حالت های کامل و محدود RGB بازی کردیم. بینایی تصویر در حالت محدود RGB و با تنظیمات روشنایی کامل، کمی بهبود می یابد اما همچنان درست نیست؛ مناطق قابل رویت شسته می شوند درحالی که جزئیات سایه غایب است. بنابراین تا زمانی که شکستگی سیاه و سفید در شبیه ساز Backward Compatibility وجود دارد، سخت است تجربه‌ی عناوین تاریک مثل Alan Wake را برروی Xbox One توصیه کنیم.

بررسی عملکرد بازی Alan Wake برروی Xbox One