پیش نمایش Watch Dogs 2؛ حریم شخصی معنایی ندارد
نسخه ی اول Watch Dogs (واچ داگز) جزو آن دسته بازی هایی بود که معرفی آن سر و صدای زیادی به پا کرد. کافیست نمایش ابتدایی بازی را به یاد بیاورید؛ به جرأت همه چیز بازی در بهترین سطح خود قرار داشت. رد شدن Aiden Pearce (ایدن پیرس) از یکی از خیابان های شیکاگو و تأثیرات وزش باد روی پالتوی آن هر گیمری را عاشق خود می کرد.
یوبیسافت، یکی از بزرگترین کمپانی های صنعت بازی های ویدیویی به شمار می رود. کمپانی بزرگی که در بزرگنمایی کیفیت عناوینش، سال هاست خود را به همگان ثابت کرده؛ یوبیسافت تا آن جا که بخواهد نمایشی از خروجی اصلی عناوین خود را به نمایش بگذارد، دوست دارد دست به مغلطه بزند و با فریب دادن گیمرها، آن ها را به سمت خود بکشاند.
واچ داگز نیز دقیقاً اسیر همین سیاست بود. نمایش های ابتدایی بازی به گونه ای بود که کمتر کسی باورش می شد کنسول های نسل هفتم توانایی اجرای آن را داشته باشند. با ورود به عصری جدید و معرفی کنسول های نسل هشتم، واچ داگز نیز برای عرضه روی این کنسول ها تأیید شد.
اما چیزی که پس از این اتفاقات دیدیم، افت شدید کیفیت بصری بازی بود. در واقع یوبیسافت در ابتدا با بزرگ نمایی، همگان را تشنه ی واچ داگز کرد و پس از آن وقتی دید نمی تواند کیفیتی مشابه را در اختیار گیمرها بگذارد، دست به کاهش جزئیات بازی و تغییر بخش های گوناگون آن زد.
خوشبختانه پس از عرضه ی ضعیف چند بازی با ایده ها و المان های مختلف، یوبیسافت به این موضوع پی برده است که به جای سیاه نمایی، بهتر است عنوانی سرگرم کننده و در خور نام گیمر بسازد. واچ داگز 2 نیز بر همین پایه استوار بوده و بدون هیچ سر و صدا اضافی برای کنسول های نسل هشتم و رایانه های شخصی معرفی شد.
در دنیای امروز «حریم شخصی» در حال تبدیل شدن به واژه ای بیگانه است. دلایل مختلف از جمله شبکه های اجتماعی، گسترش اینترنت در سطح جهان و کاهش دانش عموم سبب این امر شده اند. حریم شخصی یعنی آن که یک فرد بتواند اطلاعات شخصی و مهم خود را مجزا کند و در صورت تمایل آن را با دیگران به اشتراک بگذارد.
مرز و محدوده ی این اطلاعات نیز برای هر فرد، فرهنگ و جامعه متفاوت و تعریف مختص به خود را دارد. در مجموع می توان دنیای امروز را این گونه توصیف کرد که دولت ها، کمپانی ها و افراد بالا دست، با سوق دادن مردم به سمت ارتباطات آنلاین و مشغول کردن آن ها با شبکه های اجتماعی مختلف سعی در نفوذ به اطلاعات این افراد دارند.
به اشتراک گذاری عمومی اطلاعات سرانجام به جایی می رسد که، گروه های مذکور همه چیز را در مورد شما می دانند و سعی می کنند انتخابات شما را با توجه به سلایق خودشان بازسازی کنند. آن ها شما را بر اساس منافع شان فریب می دهند و تبدیل به یک عروسک خیمه شب بازی می نمایند.
علاوه بر مشت و لگد می توانید از یک باتوم برای از سر راه برداشتن دشمنانتان استفاده کنید.
همین شبکه های اجتماعی در پشت پرده ی نا آگاهی های عمومی، تبدیل به بزرگترین سلاح کشتار جمعی و هوشمند ترین وسیله ی کنترل افراد می شوند. در نقطه ی مقابل عاملی چون رشد و توسعه ی دموکراسی و ایجاد حکومتی که توسط اکثریت مردم اداره می شود، می تواند موجب شکست این اقدامات شود.
در واچ داگز 1 دولت ایالات متحده ی آمریکا از سیستمی به نام ctOS استفاده می کرد. مطمئناً می پرسید ctOS چیست؟ این سیستم یک وسیله ی کنترل جمعی بود و اطلاعات عمومی مردم اعم از سن، شغل، محل زندگی و اطلاعات گوناگون خانوادگی را سرقت می کرد. اگر نسخه ی اول این اثر را بازی کرده باشید حتماً می دانید که ایدن پیرس موفق به از بین بردن این سیستم عامل شد.
حالا مهندسین IT تصمیم گرفته اند از نسخه ی 2.0 ctOS رونمایی کنند. توسط این سیستم می توانید هر کاری که دلتان می خواهد بکنید؛ برای برخی از NPC ها پرونده های جعلی درست کنید و یا حساب بانکی آن ها را بدون آن که شناسایی شوید، خالی نمایید. با 2.0 ctOS حریم شخصی به کل مفهموم خود را از دست داده است، مردم سالاری پوچ تلقی می شود و عناصر دیکتاتوری در حال رشد هستند.
این بار با شخصیتی جوان به نام Marcus Halloway (مارکوس هالووی) همراه هستیم. کاراکتری 24 ساله و سیاه پوست با شوخ طبعی های فراوان. داستان واچ داگز 2 بر خلاف نسخه ی اول شخصی نبوده و مبارزه ی گروهی به نام DedSec (دد سک) را با کمپانی های محبوب نشان می دهد.
دد سک گروهی متشکل از هکرهای خوش ذوق و جوان است که قصد دارند با راه یابی به لایه های پنهان کمپانی های محبوب، از نفوذ ظالمانه و بی رحمانه ی آن ها در زندگی مردم پرده بردارند. همین ابتدای کار بگوییم که امیدواریم داستان واچ داگز 2 راه نسخه ی پیشین این بازی را ادامه ندهد.
واچ داگز 1 با آن که داستانی نسبتاً غنی داشت، اما پیاده سازی آن در بازی و همچنین نا هماهنگی های بسیارش با جریانات واچ داگز و گیم پلی سبب شده بود تا این بخش مهم تا حد زیادی کلیشه ای و سر راست باشد. علاوه بر آن عدم وجود فراز و فرودها و شخصیت های عمیق و به یادمانی موجب شد تا آن چنان که باید و شاید تحت تأثیر قرار نگیریم.
خوشبختانه دیگر با شیکاگوی سرد و بی روح مواجه نیستیم. منطقه ای که بیشتر به شهر مردگان شباهت داشت تا چیز دیگر. این بار قرار است به سان فرانسیسکوی رنگارنگ و پرزرق و برق قدم بگذاریم. شهری زنده و پویا که مهد تحولات تکنولوژی و تأثیر گذاری آن در زندگی مردم به شمار می رود.
البته باید این را بدانیم که تغییر عواملی چون شخصیت و منطقه ای که بازی در آن اتفاق می افتد، به تنهایی نمی تواند تضمین گر موفقیت بازی باشد. وسیع نبودن گیم پلی یک اثر در سبک جهان باز و اکشن ماجراجویی خود می تواند به اصلی ترین دلیل سقوط یک عنوان تبدیل شود.
مارکوس به سرعت می تواند لپ تاپ خود را در آورده و دشمنان خود را به شیوه های گوناگون هک کند.
در صورتی که یک اثر از گیم پلی غنی برخوردار نباشد و المان های محیطی به حدی کم باشند که گیمر را مجاب به گشت و گذار نکنند، آن بازی محکوم به شکست است. شعبه ی مونترال کمپانی یوبیسافت ادعا می کند فروش قابل قبول نسخه ی اول بازی واچ داگز آن ها را برای ساخت ادامه ی بازی ترغیب کرد.
اعضای این استودیو می گویند، پس از عرضه ی این بازی، واکنش طرفداران را در سطح اینترنت ارزیابی کردند و هم اکنون می دانند که بازی در چه نقاطی مشکل دارد. به دنبال همین موضوع آن ها در جهت رفع مشکلات گام برداشته اند و در ادامه به تقویت نقاط مثبت بازی پرداخته اند.
اولین اقدام آن ها در این جهت، تقویت قابلیت هک کردن است. در نسخه ی اول، ایده ی هک و کاربردهای آن به درستی در بازی پیاده سازی نشده بود، به گونه ای که انجام مداوم بازی و استفاده های گاه و بی گاه از این قابلیت سبب می شد به سرعت از بازی زده شوید و آن را رها کنید.
هماطنور که گفته شد سان فرانسیسکو هم اکنون به سیستم عامل پیشرفته ی 2.0 ctOS مجهز شده است. این سیستم عامل تمام مردم شهر را به یکدیگر متصل کرده و با یافتن یک حفره ی کوچک به راحتی می توانید به اطلاعات افراد مختلف دسترسی داشته باشید و روی آن ها رخنه نمایید.
دد سک که یکی از گروه های هکر زیرزمینی سان فراسیسکو است با استفاده از نفوذ به این سیستم عامل، اقدام به هک کردن شرکت های بزرگ کرده و بدین وسیله اعتراض خود را نسبت به سران جامعه اعلام می کند. با این حال یوبیسافت در ارائه ی این گروه کمی پا را فراتر گذاشته و ما را با تسکیلاتی مجهز مواجه می سازد.
اعضای دد سک شبانه روز هک می کنند، بر پشت بام ها مهمانی می گیرند، گرافیتی های خود را در سطح شهر به دید همگان می گذارند و با انجام حرکات جنون آمیز و پارکور به پیش می روند. حالا همه چیز را می توانید هک کنید؛ از تلفن های هوشمند گرفته تا دوربین های امنیتی و خودروهای لوکس که در دنیای آرمانی عوامل سازنده برقی هستند.
کافیست این گجت ها به سیستم عامل 2.0 ctOS متصل باشند تا موقعیت مناسب برای نقش آفرینی شما آماده شود. به هنگام فرار از دست پلیس می توانید با استفاده از سیستم هک بازی، خودروهای پشت سر خود را از مسیر منحرف کرده، ترافیک ایجاد کنید و این نیروها را با چالش های بزرگ مواجه سازید.
علاوه بر آن قادر خواهید بود با هک کردن تلفن هوشمند افراد مختلف، به خصوصی ترین اطلاعات آن ها از جمله سن، شغل، محل زندگی و حتی پیام های خصوصی شان دسترسی داشته باشید. با انجام این کار گاهاً ممکن است وارد یک جریان نسبتاً کوتاه شوید؛ جریانی موقت و گذار که به هیچ عنوان نمی توان به آن لقب مأموریت فرعی داد.
با این حال همین اتفاقات ریز و درشت است که به بازی تنوع داده و آن را از خطر یکنواختی و تکراری شدن دور می سازد. یکی از وسایل جدید واچ داگز 2، پهپادی است که در اختیار شخصیت اصلی بازی قرار دارد. با استفاده از این پهپاد نیز می توانید به انجام هک پرداخته و حتی در شناسایی مناطق مختلف از آن استفاده کنید.
اما یکی از آزار دهنده ترین بخش های بازی در نسخه ی پیشین بخش رانندگی و فیزیک افتضاح خودروها بود. بخشی که یوبیسافت قول داده است با مرتفع کردن مشکلات آن، تجربه ی نوینی را برای طرفداران این قسمت به همراه آورد. به همین روی یوبیسافت اعلام کرده است که کادر استودیوی رفلکشن قرار است با شعبه ی مونترال همکاری کنند.
با توجه به نمایش های بازی به نظر می رسد که اکثر مشکلات این بخش رفع شده باشد، اما هنوز هم معتقدیم واچ داگز برای رسیدن به عنوانی چون GTA راه درازی را پیش رو دارد. راک استار با عرضه ی شماره ی پنجم این اثر، استانداردهای سبک جهان باز مدرن را در تمامی بخش ها جا به جا کرد و حالا استودیوهای مختلف باید برای رسیدن به چنین کیفیتی، از تمام توان خود بهره گیرند.
به غیر از بخش رانندگی، قابلیت شخصی سازی نیز جزو قسمت هایی به شمار می رفت که در شماره ی اول به خوبی به آن پرداخته نشده بود. حالا می توانید با مراجعه به فروشگاه هایی که در سراسر نقشه پراکنده شده اند، از میان 700 گونه ی متفاوت لباس اقدام به خرید کنید و به مارکوس چهره ای منحصر به فرد ببخشید.
سازندگان سلاح ها را نیز فراموش نکرده اند؛ با استفاده از یک پرینتر سه بعدی قادر هستید بخش های متفاوت سلاح موردنظر خود را شخصی سازی کرده و امکانات موردنیاز را به آن بیافزایید. به جرأت می توان گفت که شوتینگ و گان پلی واچ داگز 1 به سبب پیاده سازی نرم و یکنواخت آن، یکی از بهترین هایی بود که تا به حال دیده ایم.
حالا مارکوس علاوه بر برخورداری از انواع و اقسام سلاح های گرم، می تواند در مبارزات تن به تن با استفاده از یک باتوم به استقبال دشمنان رفته و آنان را از پای در آورد. تصور خود را از دنیای یک هکر در واچ داگز 2 تغییر دهید. مارکوس تنها یک هکر نیست. او در یک لحظه می تواند تبدیل به قاتلی زنجیره ای شود و در لحظه ی دیگر نیز می تواند با هک کردن چراغ های راهنمایی و رانندگی یک شهر را بهم بریزد.
از طرف دیگر اهالی مونترال سعی کرده اند با تمرکز بیشتر روی بخش پارکور بازی، آن را جذاب تر از قبل به بازی بازگردانند. حالا انیمیشن های نرم و روانی را از پروتاگونیست بازی به هنگام انجام حرکات پارکور شاهد هستیم. با استفاده از این توانایی می توانید نیروهای امنیتی را دست به سر کنید و با سرعت بیشتری به هدف خود برسید.
هنگام استفاده از قابلیت هک برای به پایان رساندن مراحل سه گزینه ی متفاوت در اختیار شما قرار دارد؛ با استفاده از Combat Hacker می توانید با هک اشیاء، حواس دشمنان را پرت و یا به آن ها آسیب برسانید. Ghost Hacker نام گزینه ای دیگر است که در اختیارتان قرار دارد و برای انجام یک مرحله به صورت مخفی مورد مناسبی به شمار می رود.
نمایی از بخش چند نفره ی بازی. بخش آنلاین از بازی جدا نیست و در صورت آنلاین بودن می توانید گیمرهای دیگر را پیدا کنید.
اما سومین گزینه ی در دسترس Trickster Hacker نام دارد. این حالت نیازی به حضور فیزیکی مارکوس نداشته و اکثراً به کمک پهپاد شما از طریق هوا و یا RC Jumper از روی زمین، انجام می شود. مراحل اصلی بازی با استفاده از اپلیکیشنی به نام دد سک در اختیارتان قرار می گیرد و برای اطلاع از مأموریت های فرعی و دیگر عناصر سان فرانسیسکو کافیست به ابزار Nudle Map که طراحی مشابه Google Map دارد، مراجعه کنید.
تیم طراحی یوبی سافت توجه ویژه ای به این بخش داشته اند. آن ها تا حد امکان ریزه کاری ها را در طراحی سان فرانسیسکو رعایت و قصد دارند شهری رنگارنگ و زنده را به گیمرها ارائه کنند. بافت های بازی، افکت های انفجار و ریزکاری ها در طراحی شهر کاملاً مطابق استانداردهای یک عنوان نسل هشتمی است. تخریب پذیری نیز قابل قبول بوده و با برخورد خودرو به اشیاء می توانید تأثیرات محیطی را بر آن مشاهده کنید.
بخش آنلاین واچ داگز 2 نیز از بازی مجزا نیست. در واقع وقتی آنلاین باشید می توانید با گشت و گذار در محیط دیگر بازیکنان را پیدا نمایید. همانند The Division، اگر شهر را بهم ریخته و پلیس را به جان خود بیاندازید، دیگر گیمرها می توانند با تشکیل گروه به دنبال شما بیافتند و با این کار جایزه کسب کنند.
جدیدترین اثر ساکنان کانادا به معقولانه ترین شکل ممکن معرفی شد. شاید واچ داگز 2 چیزی در حد ساخته ی اسکاتلندی ها نباشد، اما حداقل از این شماره چیزی فراتر از نسخه ی پیشین انتظار داریم. واچ داگز 2، یکی از عناوین مفرح و سرگرم کننده امسال قرار است در تاریخ 25 آبان امسال برای اکس باکس وان، پلی استیشن 4 و رایانه های شخصی عرضه شود.
The post appeared first on .
پیش نمایش Watch Dogs 2؛ حریم شخصی معنایی ندارد
نسخه ی اول Watch Dogs (واچ داگز) جزو آن دسته بازی هایی بود که معرفی آن سر و صدای زیادی به پا کرد. کافیست نمایش ابتدایی بازی را به یاد بیاورید؛ به جرأت همه چیز بازی در بهترین سطح خود قرار داشت. رد شدن Aiden Pearce (ایدن پیرس) از یکی از خیابان های شیکاگو و تأثیرات وزش باد روی پالتوی آن هر گیمری را عاشق خود می کرد.
یوبیسافت، یکی از بزرگترین کمپانی های صنعت بازی های ویدیویی به شمار می رود. کمپانی بزرگی که در بزرگنمایی کیفیت عناوینش، سال هاست خود را به همگان ثابت کرده؛ یوبیسافت تا آن جا که بخواهد نمایشی از خروجی اصلی عناوین خود را به نمایش بگذارد، دوست دارد دست به مغلطه بزند و با فریب دادن گیمرها، آن ها را به سمت خود بکشاند.
واچ داگز نیز دقیقاً اسیر همین سیاست بود. نمایش های ابتدایی بازی به گونه ای بود که کمتر کسی باورش می شد کنسول های نسل هفتم توانایی اجرای آن را داشته باشند. با ورود به عصری جدید و معرفی کنسول های نسل هشتم، واچ داگز نیز برای عرضه روی این کنسول ها تأیید شد.
اما چیزی که پس از این اتفاقات دیدیم، افت شدید کیفیت بصری بازی بود. در واقع یوبیسافت در ابتدا با بزرگ نمایی، همگان را تشنه ی واچ داگز کرد و پس از آن وقتی دید نمی تواند کیفیتی مشابه را در اختیار گیمرها بگذارد، دست به کاهش جزئیات بازی و تغییر بخش های گوناگون آن زد.
خوشبختانه پس از عرضه ی ضعیف چند بازی با ایده ها و المان های مختلف، یوبیسافت به این موضوع پی برده است که به جای سیاه نمایی، بهتر است عنوانی سرگرم کننده و در خور نام گیمر بسازد. واچ داگز 2 نیز بر همین پایه استوار بوده و بدون هیچ سر و صدا اضافی برای کنسول های نسل هشتم و رایانه های شخصی معرفی شد.
در دنیای امروز «حریم شخصی» در حال تبدیل شدن به واژه ای بیگانه است. دلایل مختلف از جمله شبکه های اجتماعی، گسترش اینترنت در سطح جهان و کاهش دانش عموم سبب این امر شده اند. حریم شخصی یعنی آن که یک فرد بتواند اطلاعات شخصی و مهم خود را مجزا کند و در صورت تمایل آن را با دیگران به اشتراک بگذارد.
مرز و محدوده ی این اطلاعات نیز برای هر فرد، فرهنگ و جامعه متفاوت و تعریف مختص به خود را دارد. در مجموع می توان دنیای امروز را این گونه توصیف کرد که دولت ها، کمپانی ها و افراد بالا دست، با سوق دادن مردم به سمت ارتباطات آنلاین و مشغول کردن آن ها با شبکه های اجتماعی مختلف سعی در نفوذ به اطلاعات این افراد دارند.
به اشتراک گذاری عمومی اطلاعات سرانجام به جایی می رسد که، گروه های مذکور همه چیز را در مورد شما می دانند و سعی می کنند انتخابات شما را با توجه به سلایق خودشان بازسازی کنند. آن ها شما را بر اساس منافع شان فریب می دهند و تبدیل به یک عروسک خیمه شب بازی می نمایند.
علاوه بر مشت و لگد می توانید از یک باتوم برای از سر راه برداشتن دشمنانتان استفاده کنید.
همین شبکه های اجتماعی در پشت پرده ی نا آگاهی های عمومی، تبدیل به بزرگترین سلاح کشتار جمعی و هوشمند ترین وسیله ی کنترل افراد می شوند. در نقطه ی مقابل عاملی چون رشد و توسعه ی دموکراسی و ایجاد حکومتی که توسط اکثریت مردم اداره می شود، می تواند موجب شکست این اقدامات شود.
در واچ داگز 1 دولت ایالات متحده ی آمریکا از سیستمی به نام ctOS استفاده می کرد. مطمئناً می پرسید ctOS چیست؟ این سیستم یک وسیله ی کنترل جمعی بود و اطلاعات عمومی مردم اعم از سن، شغل، محل زندگی و اطلاعات گوناگون خانوادگی را سرقت می کرد. اگر نسخه ی اول این اثر را بازی کرده باشید حتماً می دانید که ایدن پیرس موفق به از بین بردن این سیستم عامل شد.
حالا مهندسین IT تصمیم گرفته اند از نسخه ی 2.0 ctOS رونمایی کنند. توسط این سیستم می توانید هر کاری که دلتان می خواهد بکنید؛ برای برخی از NPC ها پرونده های جعلی درست کنید و یا حساب بانکی آن ها را بدون آن که شناسایی شوید، خالی نمایید. با 2.0 ctOS حریم شخصی به کل مفهموم خود را از دست داده است، مردم سالاری پوچ تلقی می شود و عناصر دیکتاتوری در حال رشد هستند.
این بار با شخصیتی جوان به نام Marcus Halloway (مارکوس هالووی) همراه هستیم. کاراکتری 24 ساله و سیاه پوست با شوخ طبعی های فراوان. داستان واچ داگز 2 بر خلاف نسخه ی اول شخصی نبوده و مبارزه ی گروهی به نام DedSec (دد سک) را با کمپانی های محبوب نشان می دهد.
دد سک گروهی متشکل از هکرهای خوش ذوق و جوان است که قصد دارند با راه یابی به لایه های پنهان کمپانی های محبوب، از نفوذ ظالمانه و بی رحمانه ی آن ها در زندگی مردم پرده بردارند. همین ابتدای کار بگوییم که امیدواریم داستان واچ داگز 2 راه نسخه ی پیشین این بازی را ادامه ندهد.
واچ داگز 1 با آن که داستانی نسبتاً غنی داشت، اما پیاده سازی آن در بازی و همچنین نا هماهنگی های بسیارش با جریانات واچ داگز و گیم پلی سبب شده بود تا این بخش مهم تا حد زیادی کلیشه ای و سر راست باشد. علاوه بر آن عدم وجود فراز و فرودها و شخصیت های عمیق و به یادمانی موجب شد تا آن چنان که باید و شاید تحت تأثیر قرار نگیریم.
خوشبختانه دیگر با شیکاگوی سرد و بی روح مواجه نیستیم. منطقه ای که بیشتر به شهر مردگان شباهت داشت تا چیز دیگر. این بار قرار است به سان فرانسیسکوی رنگارنگ و پرزرق و برق قدم بگذاریم. شهری زنده و پویا که مهد تحولات تکنولوژی و تأثیر گذاری آن در زندگی مردم به شمار می رود.
البته باید این را بدانیم که تغییر عواملی چون شخصیت و منطقه ای که بازی در آن اتفاق می افتد، به تنهایی نمی تواند تضمین گر موفقیت بازی باشد. وسیع نبودن گیم پلی یک اثر در سبک جهان باز و اکشن ماجراجویی خود می تواند به اصلی ترین دلیل سقوط یک عنوان تبدیل شود.
مارکوس به سرعت می تواند لپ تاپ خود را در آورده و دشمنان خود را به شیوه های گوناگون هک کند.
در صورتی که یک اثر از گیم پلی غنی برخوردار نباشد و المان های محیطی به حدی کم باشند که گیمر را مجاب به گشت و گذار نکنند، آن بازی محکوم به شکست است. شعبه ی مونترال کمپانی یوبیسافت ادعا می کند فروش قابل قبول نسخه ی اول بازی واچ داگز آن ها را برای ساخت ادامه ی بازی ترغیب کرد.
اعضای این استودیو می گویند، پس از عرضه ی این بازی، واکنش طرفداران را در سطح اینترنت ارزیابی کردند و هم اکنون می دانند که بازی در چه نقاطی مشکل دارد. به دنبال همین موضوع آن ها در جهت رفع مشکلات گام برداشته اند و در ادامه به تقویت نقاط مثبت بازی پرداخته اند.
اولین اقدام آن ها در این جهت، تقویت قابلیت هک کردن است. در نسخه ی اول، ایده ی هک و کاربردهای آن به درستی در بازی پیاده سازی نشده بود، به گونه ای که انجام مداوم بازی و استفاده های گاه و بی گاه از این قابلیت سبب می شد به سرعت از بازی زده شوید و آن را رها کنید.
هماطنور که گفته شد سان فرانسیسکو هم اکنون به سیستم عامل پیشرفته ی 2.0 ctOS مجهز شده است. این سیستم عامل تمام مردم شهر را به یکدیگر متصل کرده و با یافتن یک حفره ی کوچک به راحتی می توانید به اطلاعات افراد مختلف دسترسی داشته باشید و روی آن ها رخنه نمایید.
دد سک که یکی از گروه های هکر زیرزمینی سان فراسیسکو است با استفاده از نفوذ به این سیستم عامل، اقدام به هک کردن شرکت های بزرگ کرده و بدین وسیله اعتراض خود را نسبت به سران جامعه اعلام می کند. با این حال یوبیسافت در ارائه ی این گروه کمی پا را فراتر گذاشته و ما را با تسکیلاتی مجهز مواجه می سازد.
اعضای دد سک شبانه روز هک می کنند، بر پشت بام ها مهمانی می گیرند، گرافیتی های خود را در سطح شهر به دید همگان می گذارند و با انجام حرکات جنون آمیز و پارکور به پیش می روند. حالا همه چیز را می توانید هک کنید؛ از تلفن های هوشمند گرفته تا دوربین های امنیتی و خودروهای لوکس که در دنیای آرمانی عوامل سازنده برقی هستند.
کافیست این گجت ها به سیستم عامل 2.0 ctOS متصل باشند تا موقعیت مناسب برای نقش آفرینی شما آماده شود. به هنگام فرار از دست پلیس می توانید با استفاده از سیستم هک بازی، خودروهای پشت سر خود را از مسیر منحرف کرده، ترافیک ایجاد کنید و این نیروها را با چالش های بزرگ مواجه سازید.
علاوه بر آن قادر خواهید بود با هک کردن تلفن هوشمند افراد مختلف، به خصوصی ترین اطلاعات آن ها از جمله سن، شغل، محل زندگی و حتی پیام های خصوصی شان دسترسی داشته باشید. با انجام این کار گاهاً ممکن است وارد یک جریان نسبتاً کوتاه شوید؛ جریانی موقت و گذار که به هیچ عنوان نمی توان به آن لقب مأموریت فرعی داد.
با این حال همین اتفاقات ریز و درشت است که به بازی تنوع داده و آن را از خطر یکنواختی و تکراری شدن دور می سازد. یکی از وسایل جدید واچ داگز 2، پهپادی است که در اختیار شخصیت اصلی بازی قرار دارد. با استفاده از این پهپاد نیز می توانید به انجام هک پرداخته و حتی در شناسایی مناطق مختلف از آن استفاده کنید.
اما یکی از آزار دهنده ترین بخش های بازی در نسخه ی پیشین بخش رانندگی و فیزیک افتضاح خودروها بود. بخشی که یوبیسافت قول داده است با مرتفع کردن مشکلات آن، تجربه ی نوینی را برای طرفداران این قسمت به همراه آورد. به همین روی یوبیسافت اعلام کرده است که کادر استودیوی رفلکشن قرار است با شعبه ی مونترال همکاری کنند.
با توجه به نمایش های بازی به نظر می رسد که اکثر مشکلات این بخش رفع شده باشد، اما هنوز هم معتقدیم واچ داگز برای رسیدن به عنوانی چون GTA راه درازی را پیش رو دارد. راک استار با عرضه ی شماره ی پنجم این اثر، استانداردهای سبک جهان باز مدرن را در تمامی بخش ها جا به جا کرد و حالا استودیوهای مختلف باید برای رسیدن به چنین کیفیتی، از تمام توان خود بهره گیرند.
به غیر از بخش رانندگی، قابلیت شخصی سازی نیز جزو قسمت هایی به شمار می رفت که در شماره ی اول به خوبی به آن پرداخته نشده بود. حالا می توانید با مراجعه به فروشگاه هایی که در سراسر نقشه پراکنده شده اند، از میان 700 گونه ی متفاوت لباس اقدام به خرید کنید و به مارکوس چهره ای منحصر به فرد ببخشید.
سازندگان سلاح ها را نیز فراموش نکرده اند؛ با استفاده از یک پرینتر سه بعدی قادر هستید بخش های متفاوت سلاح موردنظر خود را شخصی سازی کرده و امکانات موردنیاز را به آن بیافزایید. به جرأت می توان گفت که شوتینگ و گان پلی واچ داگز 1 به سبب پیاده سازی نرم و یکنواخت آن، یکی از بهترین هایی بود که تا به حال دیده ایم.
حالا مارکوس علاوه بر برخورداری از انواع و اقسام سلاح های گرم، می تواند در مبارزات تن به تن با استفاده از یک باتوم به استقبال دشمنان رفته و آنان را از پای در آورد. تصور خود را از دنیای یک هکر در واچ داگز 2 تغییر دهید. مارکوس تنها یک هکر نیست. او در یک لحظه می تواند تبدیل به قاتلی زنجیره ای شود و در لحظه ی دیگر نیز می تواند با هک کردن چراغ های راهنمایی و رانندگی یک شهر را بهم بریزد.
از طرف دیگر اهالی مونترال سعی کرده اند با تمرکز بیشتر روی بخش پارکور بازی، آن را جذاب تر از قبل به بازی بازگردانند. حالا انیمیشن های نرم و روانی را از پروتاگونیست بازی به هنگام انجام حرکات پارکور شاهد هستیم. با استفاده از این توانایی می توانید نیروهای امنیتی را دست به سر کنید و با سرعت بیشتری به هدف خود برسید.
هنگام استفاده از قابلیت هک برای به پایان رساندن مراحل سه گزینه ی متفاوت در اختیار شما قرار دارد؛ با استفاده از Combat Hacker می توانید با هک اشیاء، حواس دشمنان را پرت و یا به آن ها آسیب برسانید. Ghost Hacker نام گزینه ای دیگر است که در اختیارتان قرار دارد و برای انجام یک مرحله به صورت مخفی مورد مناسبی به شمار می رود.
نمایی از بخش چند نفره ی بازی. بخش آنلاین از بازی جدا نیست و در صورت آنلاین بودن می توانید گیمرهای دیگر را پیدا کنید.
اما سومین گزینه ی در دسترس Trickster Hacker نام دارد. این حالت نیازی به حضور فیزیکی مارکوس نداشته و اکثراً به کمک پهپاد شما از طریق هوا و یا RC Jumper از روی زمین، انجام می شود. مراحل اصلی بازی با استفاده از اپلیکیشنی به نام دد سک در اختیارتان قرار می گیرد و برای اطلاع از مأموریت های فرعی و دیگر عناصر سان فرانسیسکو کافیست به ابزار Nudle Map که طراحی مشابه Google Map دارد، مراجعه کنید.
تیم طراحی یوبی سافت توجه ویژه ای به این بخش داشته اند. آن ها تا حد امکان ریزه کاری ها را در طراحی سان فرانسیسکو رعایت و قصد دارند شهری رنگارنگ و زنده را به گیمرها ارائه کنند. بافت های بازی، افکت های انفجار و ریزکاری ها در طراحی شهر کاملاً مطابق استانداردهای یک عنوان نسل هشتمی است. تخریب پذیری نیز قابل قبول بوده و با برخورد خودرو به اشیاء می توانید تأثیرات محیطی را بر آن مشاهده کنید.
بخش آنلاین واچ داگز 2 نیز از بازی مجزا نیست. در واقع وقتی آنلاین باشید می توانید با گشت و گذار در محیط دیگر بازیکنان را پیدا نمایید. همانند The Division، اگر شهر را بهم ریخته و پلیس را به جان خود بیاندازید، دیگر گیمرها می توانند با تشکیل گروه به دنبال شما بیافتند و با این کار جایزه کسب کنند.
جدیدترین اثر ساکنان کانادا به معقولانه ترین شکل ممکن معرفی شد. شاید واچ داگز 2 چیزی در حد ساخته ی اسکاتلندی ها نباشد، اما حداقل از این شماره چیزی فراتر از نسخه ی پیشین انتظار داریم. واچ داگز 2، یکی از عناوین مفرح و سرگرم کننده امسال قرار است در تاریخ 25 آبان امسال برای اکس باکس وان، پلی استیشن 4 و رایانه های شخصی عرضه شود.
The post appeared first on .
پیش نمایش Watch Dogs 2؛ حریم شخصی معنایی ندارد
آخرین دیدگاهها