همکاری انویدیا و Unity برای راحتی تولید بازیهای واقعیت مجازی
به تازگی دو نام آشنای انویدیا و Unity اقدام به ایجاد یک همکاری مشترک به منظور تولید آسان و بیدردسر بازیهای مبتنی بر تکنولوژی واقعیت مجازی نمودهاند.
با گسترش یافتن کاربرد هدستهای مبتنی بر تکنولوژی واقعیت مجازی در نزد گیمرها، به طور حتم عدهی بیشتری از بازیسازان به سمت طراحی و تولید بازیهای ریز و درشت برای این ابزارها جذب خواهند شد و در این میان تلاش برای آسان ساختن انجام این فرآیند بیش از هر زمان دیگری احساس میشود. در همین راستا و طی یک همکاری دو جانبه، نسخهای ویژه از موتور گرافیکی Unity توسط توسعهدهندگان این موتور و شرکت انویدیا طراحی شده است که از میانافزارهای اختصاصی شرکت انویدیا نظیر GameWorks و VRWorks در ساختار خود بهره میبرد و هدف اصلی از طراحی آن راحتی کار سازندگان بازیهای مبتنی بر تکنولوژی واقعیت مجازی در امر تولید پروژههای بازیسازی مدنظر خود بوده است.
بنابر تایید شرکت انویدیا، این نسخهی اختصاصی از موتور گرافیکی Unity هماکنون در حالت Early Access به سر میبرد و علاقهمندان به بهرهگیری از قابلیتهای آن در امر طراحی و توسعهی پروژههای بازیسازی خود میتوانند برای انجام این کار ثبت نام نمایند. بر این اساس در نسخهی ابتدایی از موتور گرافیکی مذکور تنها شاهد وجود تعداد مشخصی از تکنیکها و قابلیتهای VRWorks هستیم که در بدو امر چندان پر تعداد به نظر نمیرسند. البته با توجه به تاکید انویدیا، این قابلیتها به تدریج و در طول زمان افزایش خواهد یافت و علاقهمندان به استفاده از نسخهی اختصاصی موتور گرافیکی Unity میتوانند رفتهرفته شاهد وجود تکنیکهای بیشتری در ساختار این موتور باشند.
در حال حاضر پشتیبانی از قابلیت VR SLI و همچنین وجود تکنیک سایهزنی تفکیک شده از جمله ویژگیهای مهمی به شمار میروند که در ساختار نسخهی ویژه از موتور گرافیکی Unity وجود دارند و میتوان به بهرهمندی از آنها برای تولید پروژههای واقعیت مجازی پرداخت. در این میان سازندگان بازیهای واقعیت مجازی به کمک قابلیت VR SLI میتوانند به گونهای آسان و کارآمد از تلفیق کارتهای گرافیک چندگانهی انویدیا به منظور پردازش بازیهای خود بهرهمند گردند و توان سختافزاری هر کدام از کارتهای گرافیک موجود در سیستم کامپیوتری اجرا کنندهی این بازیها را به پردازش محتوای ارسال شده به یکی از چشمان کاربر اختصاص دهند. در کنار این قابلیت، وجود تکنیک سایهزنی تفکیک شده نیز به آنها این امکان را میدهد تا بتوانند شاهد پردازش بخشهای مختلف یک تصویر تحت کیفیتهای تصویری مختلف (بدون کاهش کیفیت نهایی تصویر پردازش شده) باشند. قابلیتی که بخشهای اصلی تصویر (که در مرکزیت نگاه کاربر قرار دارند) را با کیفیت بالاتری نسبت به بخشهای فرعی آن مورد پردازش قرار میدهد و به موجب انجام این امر، فرآیند کلی پردازش تصویر راحتتر و سبکتر از حالت عادی صورت خواهد گرفت. علاوه بر تکنیکهای مذکور، قابلیت Ansel نیز یکی دیگر از ویژگیهای مورد استفاده قرار گرفته در موتور گرافیکی Unity خواهد بود. از جمله جدیدترین تکنیکهای طراحی شده توسط انویدیا که به کاربران کارتهای گرافیک این شرکت اجازهی ثبت تصاویر بزرگ و 360 درجهای را از زوایای دلخواه در دل بازیهای کامپیوتری مورد علاقهشان میدهد.
در مجموع شاید بتوان ادعا کرد که شرکت انویدیا توانست با آغاز نسل هشتم بازیهای کامپیوتری از ویژگیهای موجود در میانافزار GameWorks به طرز چشمگیری به سود خود بهره بگیرد و انجام فعالیتهایی نظیر تجهیز موتور گرافیکی Unreal Engine 4 به قابلیتهای موجود در این میانافزار اختصاصی نیز دقیقاً در راستای تحقق همین هدف صورت گرفته است. حال به نظر میرسد که انویدیا قصد دارد نظیر همین سیاست را در قبال VRWorks پیش بگیرد و از قابلیتهای دیگر موتور گرافیکی محبوب و پرکاربرد موجود در دنیای بازیهای کامپیوتری یعنی موتور Unity نیز به سود خود بهره ببرد.
نوشته اولین بار در پدیدار شد.
همکاری انویدیا و Unity برای راحتی تولید بازیهای واقعیت مجازی
به تازگی دو نام آشنای انویدیا و Unity اقدام به ایجاد یک همکاری مشترک به منظور تولید آسان و بیدردسر بازیهای مبتنی بر تکنولوژی واقعیت مجازی نمودهاند.
با گسترش یافتن کاربرد هدستهای مبتنی بر تکنولوژی واقعیت مجازی در نزد گیمرها، به طور حتم عدهی بیشتری از بازیسازان به سمت طراحی و تولید بازیهای ریز و درشت برای این ابزارها جذب خواهند شد و در این میان تلاش برای آسان ساختن انجام این فرآیند بیش از هر زمان دیگری احساس میشود. در همین راستا و طی یک همکاری دو جانبه، نسخهای ویژه از موتور گرافیکی Unity توسط توسعهدهندگان این موتور و شرکت انویدیا طراحی شده است که از میانافزارهای اختصاصی شرکت انویدیا نظیر GameWorks و VRWorks در ساختار خود بهره میبرد و هدف اصلی از طراحی آن راحتی کار سازندگان بازیهای مبتنی بر تکنولوژی واقعیت مجازی در امر تولید پروژههای بازیسازی مدنظر خود بوده است.
بنابر تایید شرکت انویدیا، این نسخهی اختصاصی از موتور گرافیکی Unity هماکنون در حالت Early Access به سر میبرد و علاقهمندان به بهرهگیری از قابلیتهای آن در امر طراحی و توسعهی پروژههای بازیسازی خود میتوانند برای انجام این کار ثبت نام نمایند. بر این اساس در نسخهی ابتدایی از موتور گرافیکی مذکور تنها شاهد وجود تعداد مشخصی از تکنیکها و قابلیتهای VRWorks هستیم که در بدو امر چندان پر تعداد به نظر نمیرسند. البته با توجه به تاکید انویدیا، این قابلیتها به تدریج و در طول زمان افزایش خواهد یافت و علاقهمندان به استفاده از نسخهی اختصاصی موتور گرافیکی Unity میتوانند رفتهرفته شاهد وجود تکنیکهای بیشتری در ساختار این موتور باشند.
در حال حاضر پشتیبانی از قابلیت VR SLI و همچنین وجود تکنیک سایهزنی تفکیک شده از جمله ویژگیهای مهمی به شمار میروند که در ساختار نسخهی ویژه از موتور گرافیکی Unity وجود دارند و میتوان به بهرهمندی از آنها برای تولید پروژههای واقعیت مجازی پرداخت. در این میان سازندگان بازیهای واقعیت مجازی به کمک قابلیت VR SLI میتوانند به گونهای آسان و کارآمد از تلفیق کارتهای گرافیک چندگانهی انویدیا به منظور پردازش بازیهای خود بهرهمند گردند و توان سختافزاری هر کدام از کارتهای گرافیک موجود در سیستم کامپیوتری اجرا کنندهی این بازیها را به پردازش محتوای ارسال شده به یکی از چشمان کاربر اختصاص دهند. در کنار این قابلیت، وجود تکنیک سایهزنی تفکیک شده نیز به آنها این امکان را میدهد تا بتوانند شاهد پردازش بخشهای مختلف یک تصویر تحت کیفیتهای تصویری مختلف (بدون کاهش کیفیت نهایی تصویر پردازش شده) باشند. قابلیتی که بخشهای اصلی تصویر (که در مرکزیت نگاه کاربر قرار دارند) را با کیفیت بالاتری نسبت به بخشهای فرعی آن مورد پردازش قرار میدهد و به موجب انجام این امر، فرآیند کلی پردازش تصویر راحتتر و سبکتر از حالت عادی صورت خواهد گرفت. علاوه بر تکنیکهای مذکور، قابلیت Ansel نیز یکی دیگر از ویژگیهای مورد استفاده قرار گرفته در موتور گرافیکی Unity خواهد بود. از جمله جدیدترین تکنیکهای طراحی شده توسط انویدیا که به کاربران کارتهای گرافیک این شرکت اجازهی ثبت تصاویر بزرگ و 360 درجهای را از زوایای دلخواه در دل بازیهای کامپیوتری مورد علاقهشان میدهد.
در مجموع شاید بتوان ادعا کرد که شرکت انویدیا توانست با آغاز نسل هشتم بازیهای کامپیوتری از ویژگیهای موجود در میانافزار GameWorks به طرز چشمگیری به سود خود بهره بگیرد و انجام فعالیتهایی نظیر تجهیز موتور گرافیکی Unreal Engine 4 به قابلیتهای موجود در این میانافزار اختصاصی نیز دقیقاً در راستای تحقق همین هدف صورت گرفته است. حال به نظر میرسد که انویدیا قصد دارد نظیر همین سیاست را در قبال VRWorks پیش بگیرد و از قابلیتهای دیگر موتور گرافیکی محبوب و پرکاربرد موجود در دنیای بازیهای کامپیوتری یعنی موتور Unity نیز به سود خود بهره ببرد.
نوشته اولین بار در پدیدار شد.
همکاری انویدیا و Unity برای راحتی تولید بازیهای واقعیت مجازی
آخرین دیدگاهها