هلو گیمز تبرئه شد؛ تبلیغات No Man’s Sky با گیم پلی نسخه نهایی آن سازگاری دارد
استودیوی توسعه دهنده بازی No Man’s Sky، یعنی Hello Games اخیراً توانسته از تحقیق درباره احتمال فریب تبلیغاتی در بازاریابی بازی مورد اشاره جان سالم به در ببرد. اداره استانداردهای تبلیغاتی بریتانیا (یا به اختصار ASA) طی دو ماه اخیر، مشغول بررسی ادعاهای کاربران در صفحه استیم No Man’s Sky بوده است که می گفتند تصاویر و نمایش های بازی، گمران کننده بوده و با آنچه به دست شان رسیده تفاوت دارد.
گیمرهای خمشگین اعتقاد داشتند که اسکرین شات ها، ویدیوها و مطالب درج شده در صفحه استیم No Man’s Sky، جذابیت های بازی را به شکلی اغراق آمیز نمایش می دهد و گیم پلی نهایی، به هیچ وجه با آنها مطابقت ندارد. از جمله نکات درج شده در صفحه استیم بازی می توان به نبرد فضاپیماها و پیچیدگی حیات غیرزمینی اشاره کرد که هیچ یک در نسخه نهایی به چشم نمی خورند؛ حداقل نه آن طور که گفته می شد.
با این همه، ASA ظاهراً با نظر مخاطبان مخالف بوده و می گوید که نمایش های بازی، در غالب موارد نشان دهنده محصول نهایی بوده اند و بعید است که با هدف گمراه سازی مشتریان تولید شده باشند.
رگولاتوری مورد اشاره برای بررسی ادعای مخاطبان No Man’s Sky، به بررسی صفحه استیم بازی و ویدیوهای تهیه شده از سوی هلو گیمز پرداخت. ماموران بررسی این پرونده، مدتی را نیز صرف تجربه بازی کردند تا بییند آیا محتویات تبلیغ شده، به صورت معمول در دسترس گیمر قرار می گیرند یا خیر. درباره نبردهای عظیم فضایی، هلو گیمز اعتراف کرده که چنین اتفاقی به ندرت رخ می دهد اما ویدیویی از وقوع آن را نیز در دسترس ASA قرار داده است.
البته گفتنی است که رگولاتوری مورد اشاره، تفاوت هایی نیز میان تریلرها و بازی نهایی مشاهده کرد. به عنوان مثال، ASA نتوانست شاتی مربوط به پرواز یک فضاپیما در زیر سازه های سنگی را بازسازی کند. علاوه بر این، هوش مصنوعی و رفتار حیوانات نیز از دیگر بخش هایی بوده که با تریلرها تناقض داشته است.
مثلاً در یکی از تریلرها دیده می شود که گله ای بزرگ از حیوانات عظیم الجثه، در حال تکان دادن درختی هستند اما چنین چیزی در بازی به چشم نمی خورد. البته ASA این بخش از ویدیو را نیز اتفاقی نادر تلقی نموده و در رای نهایی خود، اشاره ای به گمراه کننده بودن آن نکرده است.
گرافیک و بهینه سازی ضعیف No Man’s Sky، یکی از دیگر مسائلی بود که خشم طرفداران را برانگیخت و ASA در پاسخ به این مشکل گفته عملکرد بازی، بسته به سیستم های مختلف کاربران می تواند متغیر باشد که امری بدیهی است و نیازی به اشاره این رگولاتوری نبود. ضمناً ASA متوجه شده وضوح و کیفیت آب در برخی از اسکرین شات ها بیشتر از گیم پلی نهایی است که ظاهراً چندان مهم تلقی نشده.
در نهایت، ASA در رای نهایی خود گفته که از تلاش هلو گیمز برای نشان دادن No Man’s Sky در بهترین حالت ممکن باخبر است، اما محتویات نمایش داده شده در تریلرها، از خود بازی تهیه شده و احتمالات مختلف در جهانی بسیار گسترده که کاملاً اتفاقی تولید می شود را نشان می دهند؛ حتی با این وجود که رابط کاربری بازی در نسخه نهایی تغییر کرده است. این سازمان در رای خود گفت:
برداشت کلی از تبلیغات و ویدیوهای نمایش داده شده، با گیم پلی همخوانی داشته و اغراقی در تجربه ای که در اختیار گیمر قرار داده می شود به چشم نمی خورد.
به بیان واضح تر، هلو گیمز از تمام اتهامات تبرئه شده است.
مطمئناً این تصمیم اگرچه به مذاق طرفدارانی که ده ها دلار صرف No Man’s Sky کردند و در نهایت عنوانی بی کیفیت تحویل گرفتند خوش نخواهد آمد، اما مسلماً خیال استودیوی بریتانیایی هلو گیمز را راحت خواهد کرد.
No Man’s Sky به جرئت یکی از مورد انتظارترین بازی های سال جاری میلادی بود که تریلرهای آن، جهانی بسیار گسترده با احتمالات بی شمار را نمایش می داند. اما چرخه طولانی توسعه بازی، از بروز مشکلات جدی در امر توسعه حکایت داشت و سکوت خبری هلو گیمز بعد از عرضه بازی نیز به این مسئله دامن زد.
البته ناگفته نماند هلو گیمز در حال عرضه به روزرسانی هایی برای No Man’s Sky است که گرچه برای نجات آن کافی نیستند، اما بهبودهای قابل توجهی در گیم پلی ایجاد می کنند.
The post appeared first on .
آخرین دیدگاهها