نکات جدیدی که باید از بازی Sniper: Ghost Warrior 3 بدانیم چیست؟
کسانی که به طلسم و جادو اعتقاد ندارند شاید با مشاهدهی حال و روز بازی Sniper: Ghost Warrior 3 نظرشان اندکی تغییر کند. از تاریخ معرفی این بازی زمان قابل توجهی سپری میشود و مراحل تکمیل آن بارها با تاخیر همراه بوده است. به گونهای که گویی بازی Sniper: Ghost Warrior 3 به طلسم قدرتمندی دچار شده و هرگز قرار نیست به بازار عرضه شود. با این حال کشف نکات تازه از زیر و بم این بازی مسلما انتظار برای ملاقات با آن را سادهتر جلوه میدهد.
به تازگی دو تن از اعضای ارشد پروژهی تولید بازی Sniper: Ghost Warrior 3 یعنی مارِک تیمینسکی (رییس استودیو CI Games) و توماژ پروسکی (طراح ارشد مراحل این بازی) در دو گفتگوی جداگانه به انتشار اطلاعات تازهای از بخشهای مختلف این بازی پرداختهاند که بد نیست در قالب مطلب پیشرو به مهمترین بخش آنها اشاره داشته باشیم. بر اساس این اطلاعات دو بازی Far Cry 4 و Metal Gear Solid 5 مهمترین منابع الهام سازندگان بازی Sniper: Ghost Warrior 3 برای طراحی ساختار Open World گیمپلی این بازی بودهاند. با این حال تمام تلاش سازندگان این بازی بر این بوده است تا گیمرها بتوانند در گیمپلی Sniper: Ghost Warrior 3 تجربهای واقعگرایانهتر و تاکتیکیتر را نسبت به دو بازی یاد شده شاهد باشند.
بخشی از این هدف در قالب طراحی گستردهی دنیای این بازی پیادهسازی شده است. به گونهای که دنیای Sniper: Ghost Warrior 3 به طور کل نقشهای به مساحت 27 کیلومتر مربع را شامل میشود که از بخشهای جداگانهای تشکیل شده است. اگرچه با جابهجایی میان این بخشها عمل بارگذاری صورت خواهد گرفت، اما فرآیند گشت و گذار در درون هر کدام از بخشهای جداگانهی موجود در نقشهی وسیع این بازی بدون مواجه شدن با صحنههای بارگذاری صورت خواهد پذیرفت. بنابر تایید سازندگان بازی Sniper: Ghost Warrior 3 سیر و سیاحت تمامی این مناطق و انجام مراحل موجود در آن رقمی مابین 30 تا 35 ساعت از زمان گیمرها را به خود اختصاص خواهد داد که از این میزان چیزی نزدیک به 15 ساعت آن به انجام مراحل اصلی و حدود 20 ساعت هم به تکمیل مراحل جانبی و فرعی این بازی اختصاص خواهد داشت. همچنین به نظر میرسد که با قبول انجام یک مرحلهی خاص، گزینهای برای عدم انجام مرحلهی مذکور و نادیده گرفتن آن وجود نخواهد داشت.
به منظور طراحی بازی Sniper: Ghost Warrior 3 از نسخهای اختصاصی از موتور گرافیکی کرایانجین استفاده شده است. نسخهای که البته از وجود یکی از تکنیکهای نسبتا جدید این موتور گرافیکی یعنی تکنیک نورپردازی یکپارچه بیبهره است. با این حال سازندگان این اثر قصد استفاده از تکنیک HDR را در ساختار فنی دو نسخهی PC و PS4 این بازی دارند. همچنین برای اجرای نسخهی PC بازی Sniper: Ghost Warrior 3 میتوان از ترکیب پردازندههای گرافیکی چندگانه بهره گرفت. البته به علت عدم بهرهگیری این بازی از قابلیتهای مبتنی بر DX12، امکان اجرای نسخهی PC آن توسط کارتهای گرافیک غیر همخانواده وجود نخواهد داشت. افزون بر آن نسخههای کنسولی بازی Sniper: Ghost Warrior 3 نیز تحت نرخ نهایی 30 فریم در ثانیه به اجرا در میآیند؛ با این تفاوت که کیفیت تصویری نسخهی PS4 این بازی 1080p و کیفیت تصویری نسخهی Xbox One آن هم 900p خواهد بود.
در پایان باید به این نکته اشاره کرد که بازی Sniper: Ghost Warrior 3 پس از مواجه شدن با تاخیرهای فراوان در نهایت قرار است در تاریخ 4 آوریل سال 2017 میلادی برای سه پلتفرم PC، PS4 و Xbox One منتشر شود.
نوشته اولین بار در پدیدار شد.
آخرین دیدگاهها