راهنمای استراتژی های موثر در لیگ آو لجندز؛ Annie The Dark Child
بازی های ویدیویی به مرور زمان، بیشتر و بیشتر به صحنه رقابتی وارد می شوند، عناوینی که روزی تنها به عنوان یک سرگرمی به آن ها نگاه می شد، امروزه به عنوان ورزش های الکترونیکی شناخته می شوند. سردمدار عناوین رقابتی هم بازی های سبک MOBA هستند، بازی هایی با گیم پلی عمیق و تکیه زیاد بر کار تیمی، هر ساله بازیکنان و تیم های زیادی را برای رقابت فرا می خوانند.
با وجود مسابقات با شکوه این عناوین، هنوز هم موبا بستری است که بازیکنان غیر حرفه ای هم می توانند از آن لذت ببرند. مخاطبین اصلی این سبک بازیکنانی هستند که خارج از مسابقات حرفه ای و بیشتر به منظور سرگرمی و گاهی به چالش کشیدن مهارت های شان این بازی ها را تجربه می کنند.
لیگ آو لجندز محبوب ترین عنوان موبا است که میلیون ها بازیکن در سرتاسر جهان دارد. پیشتر به منظور آشنا سازی پلیرها با عناوین موبا و لیگ او لجندز، مکانیزم های ابتدایی این عنوان را در یک سری از مقالات توضیح دادیم. حال به سراغ راهنمایی هایی عمیق تر خواهیم رفت و از این پس هر هفته، یکی از هیرو های لیگ آو لجندر را معرفی کرده و نحوه بازی با او را آموزش خواهیم داد.
Annie, The Dark Child
- سلامتی: 512 واحد در لول یک، 1804 واحد در لول هجده
- بازیبابی سلامتی: 5.42 واحد در هر پنج ثانیه در لول یک، 14.8 واحد در هر پنج ثانیه در لول هجده
- مانا: 334 واحد در لول یک، 1184 واحد در لول هجده
- بازیبابی مانا: 6 واحد در هر پنج ثانیه در لول یک، 19.6 واحد واحد در هر پنج ثانیه در لول هجده
- مقاومت در برابر آسیب فیزیکی: بر حسب لول، بین 19.2 الی 87.2
- مقاومت در برابر آسیب جادویی: 30 واحد
- قدرت آسیب رسانی ضربات عادی: 50.5 واحد در آغاز بازی، 95 واحد در لول هجده
- سرعت ضربه زنی: 0.579
- سرعت حرکت: 335 واحد در هر ثانیه
مقدمه
Annie میجی است که به لطف قابلیت هایش، می تواند هم به عنوان یک هیرو لین وسط بازی کند و هم می تواند به عنوان پشتیبان به کمک کری تیم بشتابد. وی در وارد کردن آسیب جادویی بسیار زیاد در مدت زمان بسیار کوتاه، مهارت بالایی دارد و به همین دلیل هم می تواند خیلی سریع هیرو های ضعیف تر تیم حریف را از جریان بازی خارج کند.
در این مقاله، ما آنی را به عنوان یک هیرو لین وسط معرفی می کنیم و نه به عنوان یک پشتیبان. استفاده از وی در لین پایین و در کنار ADC، نیازمند تجربه است، زیرا که اگر نتوانید به خوبی از قابلیت های وی به عنوان یک پشتیبان بهره ببرید کار کری تیم تان سخت خواهد شد. به همین دلیل بهتر است وی را به لین وسط ببرید.
به عنوان هیرو لین وسط، آنی وظیفه دارد که تا پیش از قوی شدن کری تیم، بار بازی را بر دوش بکشد. خوشبختانه آنی در انجام این وظیفه به اندازه کافی ماهر است. وی می تواند نبرد ها را با برتری دادن به تیم خود آغاز کند، قادر است آسیب منقطه ای سنگین وارد کند و با تمرکز روی یکی از هیرو های حریف وی را خیلی سریع بکشد.
نقاط قوت
همان طور که گفتیم آنی می تواند به لطف ابیلیتی هایش آسیب بسیار زیادی را در کسری از ثانیه به حریف وارد کند. کول داون قابلیت های وی هم چندان زیاد نیست و وی می تواند مرتب آن ها را به کار بگیرد. برخی از قابلیت های وی هم آسیب منقطه ای وارد می کنند و در نتیجه برای شروع کردن تیم فایت ها بسیار مناسب اند. همچنین وی می تواند حریفانش را برای مدت کوتاهی استان کند. بازی کردن با آنی چندان دشوار نیست و وی تقریبا در تمامی مقاطع بازی هیرو قدرتمندی است.
- آنی می تواند در مدت زمان بسیار کوتاهی، چندین ابیلیتی اش را روی حریف استفاده کند. تمامی این قابلیت ها هم آسیب سنگینی وارد می کنند. به همین دلیل هم Burst Damage این هیرو بسیار بالاست. وی می تواند با تمرکز روی کری تیم حریف و با از پای در آوردن او، حریف را در تیم فایت ها فلج کند.
- قابلیت های آنی کول داون کمی دارند و وی می تواند مدام از آن ها بهره برد. همان طور هم که اشاره کردیم، قدرت آسیب رسانی این قابلیت ها بالا است. بنابراین انی می تواند مدام از قابلیت های خود برای وارد کردن آسیب سنگین به حریف استفاده کند.
- برخی از قابلیت های آنی آسیب منقطه ای وارد می کنند. به لطف قابلیت پسیو آنی که در مورد آن توضیح خواهیم داد، این قابلیت های ممکن است حریف را استان هم بکنند. به عبارت دیگر، آنی مجهز به قابلیتی هایی است که می توانند چندین هیرو حریف را به صورت همزمان استان کنند! چنین قابلیتی در تیم فایت ها بسیار مفید است.
- آنی از هیرو های نسبتا آسان در لیگ به شمار می رود. قابلیت هایش چندان پیچیده نیست و هر بازیکنی می تواند به راحتی و به خوبی از آن ها اسفتاده کند. البته برای ماهر شدن در برخی از مکانیزم ها مانند جایگری و زمان بندی فعالیت ها که برای هر هیرو ای مهم است، باید تمرین کنید تا تجربه تان افزایش یابد.
- آنی تقریبا در تمامی مقاطع بازی قدرتمند است. در همان ابتدای بازی می تواند به راحتی با قابلیت هایش حریف را اذیت کند. در اواسط بازی قدرتش به اوج خود می رسد و اگر خوب فارم کرده باشد، تمامی هیرو های حریف را آب خواهد کرد. حتی در اواخر بازی هم آن قدر ها از قدرتش کاسته نخواهد شد و باز هم می تواند در فایت ها موثر واقع شود.
نقاط ضعف
آنی هیرو کندی است و راهی برای فرار از موقعیت های خطرناک ندارد. سلامتی زیادی هم ندارد و خیلی زود از پای در می آید. قابلیت های وی برد کمی دارند و مانای وی هم در اوایل بازی خیلی زود به اتمام می رسد. همچنین وی به صورت دائمی استانش را در اختیار ندارد و فراهم کردن آن نیازمند انجام مقدماتی است که در ادامه توضیح خواهیم داد.
- آنی خیلی راحت گنک می شود. زیرا که هیچ راهی برای فرار از مخمصه ندارد، مگر استانش که آن هم همیشه آماده نیست. خلاصه اگر جنگلر حریف تصمیم به گنک کردن لین تان بگیرد، می تواند به راحتی شما را از پای در بیاورد. حتی اگر در اطراف لین تان وارد کاشته باشید، باز هم سرعت حرکت تان آن قدر ها زیاد نیست که بتوانید فرار کنید.
- آنی میجی است با برد کوتاه. برای این که بتوانید قابلیت های تان را روی حریف به کار ببرید، باید خیلی نزدیک آن ها شوید و این بسیار خطرناک است، برای مثال برد ضربات عادی هیرو های کری از برد قابلیت های آنی بیشتر است! به همین دلیل هم آنی باید همواره با هم تیمی هایش به پیش برود و از حمایت آن ها بهره ببرد.
- در اوایل بازی مانا آنی خیلی زود خالی می شود. برای همین هم اگر یک یا دو بار کمبو های خود را روی حریف به کار ببرد، دیگر مانایی برایش باقی نخواهد ماند. این موضوع باعث می شود که در ادامه، آنی در نبرد های یک به یک کم بیاورد و مجبور به عقب نشینی خواهد شد.
قابلیت ها
Pyromania: پس از استفاده از 4 قابلیت، ابیلیتی هجومی بعدی آنی حریفان را استان می کند. با فعال سازی هر قابلیتی، شارژ این قابلیت پسیو یکی افزایش می یابد. با رسیدن شارژش به 4، قابلیت هج.می بعدی تان حریف را استان می کند. این استان بسته به لول آنی، بین 1.25 تا 1.75 ثانیه به طول می انجامد.
- این پسیو قابلیتی است که باعث می شود آنی در تیم فایت ها بسیار قدرتمند باشد، زیرا که به واسطه آن قادر است حریفانش را برای مدتی از جریان نبرد خارج کند. از آن جایی هم که وی به مراتب از سایر قابلیت هایش بهره می برد، این استان خیلی زود آماده می شود.
- باید قادر باشید که از استان تان به بهترین شکل ممکن بهره ببرید. یعنی باید آن را برای شرایط ضروری حفظ کنید. حریف تان در لین منتظر می مانند تا شما سهل انگاری کنید و استان تان را به هدر بدهید، در این صورت آسیب پذیر خواهید شد و در نتیجه آن ها می تواند به راحتی به شما حمله کند.
- هنگامی که استان تان آماده است، با دل و جرئت بیشتری بازی کنید، زیرا که حریف تان از شما می ترسد. سعی کنید با یکی از قابلیت های تان حریف را استان کنید و با سایر قابلیت ها تان به او آسیب برسانید. اما هنگامی که استان تان را در اختیار ندارید، باید با احتیاط بیشتری بازی کنید. عقب تر بروید تا در تیررس قابلیت های دشمن نباشید. در لین باید همواره این چرخه را تکرار کنید.
- در تیم فایت ها باید استان تان را روی هیرو های کم جان تر اما خطرناک تر به کار ببرید. مثلا باید با استان تان کری یا اساسین تیم مقابل را فلج کنید. بسیاری از هیرو ها همانند کاتارینا به ابیلیتی های CC چون استان حساس اند. آنی به صورت ذاتی ضد این هیرو ها است زیرا که می تواند با استانش جلوی آن ها را بگیرد. پس استان تان را برای مقابله با این هیرو ها نگه دارید.
- آنی هیچ راهی برای فرار از حریفانش ندارد، مگر همین استان که فرصت فرار را برای او می خرد. بنابراین اهمیت استفاده درست از استان تان دو چندان می شود. اطراف لین تان وارد بکارید. هر گاه جانگلر را در آن نزدیکی دیدید استان خود را نگه دارید و به هیچ عنوان از آن استفاده نکنید تا خطر رفع شود.
Disintegrate: آنی توپی آتشین به سمت هدف خود پرت کرده و به او آسیب می رساند. اگر هدف تحت تاثیر قدرت این قابلیت کشته شود، تمامی مانا مصرف شده برای استفاده از این ابیلیتی بازگردانده شده و کول داون آن هم نصف می شود.
- هر چند توصیه می کنیم همواره از ضربات عادی تان برای وارد کردن ضربه آخر به مینیون ها استفاده کنید، اما در لین می توانید از این قابلیت برای گرفتن لست هیت بهره ببرید. زیرا که قدرت آسیب رسانی این قابلیت به مراتب بیشتر از ضربه های معمولی خود آنی است. خوشبختانه اگر در گرفتن لست هیت با این قابلیت موفق شوید هیچ مانا ای هم از دست نخواهید داد.
- البته دقت کنید که اگر مدام با این قابلیت لست هیت بگیرید، به ناچار استان ناشی از قابلیت پسیو تان را هم هدر خواهید داد. به همین دلیل هم هست که تاکید می کنید بهتر است از ضربات عادی تان برای گرفتن لست هیت بهره ببرید. به مرور، وارد کردن لست هیت با ضربات عادی برای تان ساده خواهد شد و از این قابلیت صرفا برای برخی از میونیون ها استفاده خواهید کرد.
- این قابلیت یکی از ابزار های اصلی شما برای اذیت کردن حریف در لین است. اما احتیاط کنید، زیرا که این قابلیت برد زیادی ندارد. اگر به حریف بیش از حد نزدیک شوید، جاخالی دادن از ضربات وی سخت تر خواهد شد. سعی کنید حدالمقدور استان تان را پیش از درگیر شدن در اختیار داشته باشید.
Incinerate: آنی منطقه ای مخروطی شکل را در مقابلش به آتش می کشد. هر واحدی که درون این منطقه باشد، آسیب جادویی قابل ملاحظه ای را دریافت خواهد کرد.
- این قابلیت برای خالی کردن لین از مینیون ها بسیار مناسب است. اما مانند هر قابلیتی که آسیب منطقه ای وارد می کند، باید تاکید کنیم که این ابیلیتی می تواند لین تان را جلو پوش بدهد. ففقط وقتی از آن بهره ببرید که لین تان خیلی به تاورتان نزدیک شده و یا تعدادی از مینیون ها سلامتی بسیار کمی دارند که فرصت گرفتن لست هیت تک تک شان را ندارید.
- همانند قابلیت قبلی آنی، این قابلیت هم برد بسیار محدودی دارد. برای استفاده از آن باید خیلی به حریف نزدیک شوید. به طوری که اگر احتیاط نکنید گاهی حتی در برد ضربات عادی هیرو های نزدیک زن هم قرار می گیرید. برای همین توصیه می کنیم که پیش تر با دیگر قابلیت تان حریف را استان کرده باشید تا هنگام نزدیک شدن به حریف، وی نتواند کاری کند.
- دقت کنید که این قابلیت آسیب منطقه ای وارد می کند. اگر استان تان هم فعال باشد، می تواند چند واحد را به صورت همزمان استان کند. بنابراین یکی از قابلیت های خوب شما برای فلج کردن تعدادی از اعضای تیم حریف در تیم فایت ها همین ابیلیتی است.
Molten Shield: با فعال سازی این قابلیت، سپری جادویی آنی را برای 3 ثانیه در خود محفوظ نگه می دارد. این سپر از قدرت تمامی آسیب های وارد بر آنی می کاهد. هر واحدی هم که طی این 3 ثانیه به آنی ضربه وارد کند، خودش هم آسیب جادویی می بیند.
- هنگام درگیری ها حتما این قابلیت را فعال کنید تا دمیج وارد بر شما به حداقل برسد و آنانی هم که به شما ضربه می زنند آسیب ببینند. در شرایطی که هیچ خطری متوجه شما نیست و مطمئنید که قرار نیست غافل گیر بشوید، این ابیلیتی را بی دلیل فعال کنید. زیرا که یک قدم به فعال شدن استان تان نزدیک می شوید و مانا تان هم چندان مصرف نمی شود.
- در توصیف قابلیت پسیو آنی گفتیم که فقط قابلیت های هجومی آنی استان او را فعال می کنند. این قابلیت کاملا دفاعی است واگر استان تان آماده باشد، در صورت فعال کردنش مصرف نمی شود..
- دو قابلیت دیگر آنی یعنی Incinerate و Disintegrate هر دو پرتابه اند. به این معنی که پس از استفاده از آن ها، آنی آتش خود را در جهت مشخص پرتاب خواهد کرد. حال اگر شارژ استان تان 3 باشد، می توانید این دو قابلیت را شلیک کنید و هنگامی که پرتابه آن ها در حال پرواز به سمت هدف است، بلافاصله Molten Shield را فعال کنید. به این شکل استان تا فعال شده و ابیلیتی های هجومی تان هنگام برخورد به حریف وی را استان می کنند.. با این متد می توانید حریفان تان را غافل گیر کنید.
Summon: Tibbers: قابلیت آلتیمیت آنی، خرس وی تیبرز را احظار خواهد کرد. تیبرز در میان شعله هایی از آتش احظار خواهد شد و هر واحدی که در نزدیکی منطقه احظارش باشد آسیب سنگینی دریافت خواهد کرد. پس از احظار، آنی می تواند به تیبرز فرمان دهد و وی را مجبور به حمله به سایر واحد ها کند.
- تیبرز هنگان احظار شدن آسیب منقطه ای وارد می کند و در صورتی که استان آنی فعال باشد، تمامی واحد های قرار گرفته در منطقه احظار تیبرز استان خواهند شد. در تیم فایت ها باید استان تان را آماده داشته باشید و با قابلیت آلتیمیت تان، اعضای تیم حریف را استان کنید.
- در صورتی که تیبرز احظار شده باشد، اگر Molten Shield را فعال کنید وی هم از حفاظ آتشین بهره مند خواهد شد. تیبرز فقط برای 45 ثانیه آنی را همراهی خواهد کرد. البته وی آسیب پذیر است و در صورتی که سلامتی اش صفر شود، کشته خواهد شد.
- در صورتی که آنی واحدی را استان کند، سرعت حرکت و ضربه زنی تیبرز بیشتر شده و به سمت واحد استان شده حمله ور می شود. در صورتی که آنی کشته شود، تیبرز عصبانی شده، بخشی از سلامتی خود را بازیابی کرده و با سرعت هر چه تمام به سمت قاتل آنی هجوم می برد و فقط روی وی تمرکز می کند.
- تیبرز قابلیتی دارد که به واسطه آن در هر ثانیه به واحد های اطرافش آسیب جادویی وارد می کند. یعنی چیزی شبیه به آیتم Sunfire Cape.
نحوه لول آپ
در لول های 6، 11 و 16 بدون هیچ تردیدی قابلیت آلتیمیت آنی را ارتقا می دهیم. اما در بین قابلیت های پایه ای، لول آپ کردن Disintegrate نسبت به سایر قابلیت ها اولویت دارد، زیرا که با هر بار ارتقا قدرت آسیب رسانی اش بیشتر می شود و گرفتن لست هیت با استفاده از آن هم ساده تر می شود. برد این ابیلیتی نسبت به Incinerate بیشتر است و به همین دلیل با استفاده از آن راحت تر می توان به حریف آسیب رساند.
سپس نوبت به Incinerate می رسد. اتفاقا این قابلیت قدرت آسیب رسانی بیشتری از Disintegrate دارد، اما برد کمش آن را در لین برای اذیت کردن حریف کم استفاده تر می کند. پس از این دو باید Molten Shield را ارتقا داد که قابلیتی است کاملا دفاعی.
آیتم ها
آیتم های آغازین
بهترین آیتم برای شروع بازی بی شک Doran’s Ring است، زیرا که این آیتم سلامتی تان را 60 واحد بهبود می بخشد، بنابراین موجب می شود که در لین بیشتر زنده بمانید. ابیلیتی پاور تان را هم بیشتر می کند و در نتیجه قدرت آسیب رسانی قابلیت های تان افزایش خواهد یافت. این آیتم نرخ بازیابی مانا تان را هم افزایش می دهد تا بتوانید بیشتر از قابلیت های تان استفاده کنید. به لطف پسیوش هم با کشتن هر مینیونی، 4 واحد از مانا تان بازیابی می شود.. در واقع این آیتم، بهترین گزینه برای آغاز بازی برای هیرو های میج است.
Doran’s Ring قیمتی معادل 400 گلد دارد. پس اگر در ابتدا آن را تهیه کنید، می توانید در کنارش دو Health Potion هم با خود به لین ببرید. این معجون ها سلامتی چمپیون ها را بازیابی می کنند و برای آنی که هیرو کم جانی است مفید اند. اگر آسیب سنگینی به شما وارد شد، از این معجون ها استفاده کنید تا سلامتی از دست رفته را جبران کنید.
نخستین آیتم ها
Blasting Wand یکی از آیتم های پایه ای است که خودش از ترکیب دیگر آیتم ها به وجود نمی آید. این آیتم فقط روی ابیلیتی پاور شما اثر می گذارد و این خصلت را 40 واحد قوی تر می کند. آنی نیاز دارد در ابتدای بازی ابیلیتی پاورش را بهبود بخشد تا قدرت آسیب رسانی اش بالاتر برود و این آیتم جواب گو نیاز وی است. Blasting Wand در ادامه به آیتم های اصلی آنی ارتقا خواهد یافت.
بعد از آیتم قبلی، مستقیم به سراغ Catalyst of Aeonsبروید. این آیتم ظرفیت سلامتی تان را 225 و ظرفیت ماناتان را 300 واحد افزایش می دهد. پسیو بسیار جالبی هم دارد که به موجب آن، به اندازه 15 درصد از آسیبی که از چمپیون های حریف دریافت می کنید، مانا تان بازیابی می شود و معادل 20 درصد از مانا ای هم که برای استفاده از هر قابلیت مصرف می کنید، تا سقف 15 واحد، سلامتی تان احیا می شود.
آیتم های ضروری
Rabadon’s Deathcap به تنهایی به شما 120 واحد ابیلیتی پاور می بخشد و سپس، مقدار این خصلت را 35 درصد افزایش می دهد. هیرو های میج نیاز مبرم به ابیلیتی پاور دارند. تمامی قدرت آسیب رسانی ان ها وابسته به ابیلیتی پاور ان ها است. هیچ آیتمی هم به اندازه Rabadon’s Deathcap ابیلیتی پاور را افزایش نمی دهد. شما باید حتما و حتما این آیتم را تا قبل از شروع فاز نهایی بازی تهیه کنید. در شرایط ایده آل، این آیتم باید جزو 3 آیتم اولی باشد که تهیه می کنید.. اگر خریدش را به تاخیر بی اندازید، آنی را بی خود و بی جهت ضعیف کرده اید. پس باز هم تاکید می کنیم که حتما خرید این آیتم را در دستور کار خود قرار دهید.
Void Staff از جمله آیتم های ضروری برای اغلب هیرو های میج است. این آیتم ابیلیتی پاور را 80 واحد افزایش می دهد و 35 درصد از مجیک رزیستنس حریف را نادیده می گیرد! مجیک رزیستنس همان طور که می دانید اصلی ترین نقطه ضعف میج ها است و باید آن را خنثی کرد. این آیتم هم دقیقا ضد مجیک رزیستنس است. کی باید این آیتم را بخرید؟ وقتی که هیرو های حریف شروع می کنند به بستن آیتم های مجیک رزیستنس محور. در آن زمان قابلیت های تان دیگر مانند سابق آسیب نخواهند رساند و باید به سراغ این آیتم بروید.
آیتم های اصلی
Rod of Ages از ترکیب دو آیتم قبلی ساخته می شود. 60 واحد به ابلیتی پاور، 300 واحد به ظرفیت مانا و 300 واحد به ظرفیت سلامتی می افزاید و دو قابلیت پسیو هم دارد. با گذشت هر یک دقیقه پس از خرید این آیتم، سلامتی تان 20 واحد، مانا تان 10 واحد و ابیلیتی پاور تان 4 واحد افزایش می یابد. این پسیو پس از 10 دقیقه متوقف می شود. دیگر پسیوش مشابه با پسیو Catalyst of Aeons است. به اندازه 15 درصد از آسیبی که از چمپیون های حریف دریافت می کنید، مانا تان بازیابی می شود و معادل 20 درصد از مانا ای هم که برای استفاده از هر قابلیت مصرف می کنید، تا سقف 25 واحد، سلامتی تان احیا می شود. دقت کنید اگر می خواهید Rod of Ages را بخرید، باید حتما و حتما آن را در فاز ابتدایی بازی تهیه کنید.
Morellonomicon صد واحد ابیلیتی پاور به شما می بخشد و ظرفیت نوار مانا تان را هم 400 واحد افزایش می دهد. گرچه هیچ تاثیری روی نرخ بازیابی مانا ندارد، اما قابلیت پسیوش موجب می شود که هرگاه هیرو حریفی را از پای در بیاورید، 20 درصد از مانا تان احیا شود. از همه مهم تر، از کول داون های تان هم 20 درصد کم می کند! Morellonomicon از جمله آیتم های خوب برای هیرو های میج است.
Abyssal Scepter به شما 60 واحد ابیلیتی پاور می بخشد و مجیک رزیستنس هیرو های اطراف تان را کم می کند. علاوه بر این ها، مقاومت تان در برابر آسیب های جادویی یا همان مجیک رزیستنس را هم افزایش می دهد. در شرایطی این آیتم را خریداری کنید که رقیب تان می تواند آسیب جادویی بسیار سنگینی را وارد کند. برای مثال اگر حریف تان در لین میج دیگری است که قدرت آسیب رسانی اش در اوایل بازی از شما به مراتب بیشتر است، حتما این آیتم را بخرید.
Luden’s Echo سرعت حرکت تان را 10 درصد افزایش می دهد و به ابیلیتی پاور تان 100 واحد می افزاید. قابلیت پسیوی هم دارد که با حرکت در زمین بازی شارژ می شود. هر وقت که شارژش به 100 رسید، قابلیت بعدی تان به نخستین واحدی که اصابت کند آسیب اضافه می رساند و به واحد های اطراف او هم آسیبی جزئی وارد می کند. این آیتم بیشتر به دلیل قدرتش در افزایش سرعت حرکت شناخته شده است. اگر در مقابل تان هیرو ای چون لوکس قرار گرفته که اکثر قابلیت هایش از نوع اسکیل شات اند، به لطف به این آیتم می توانید راحت تر از ان ها جاخالی دهید.
Rylai’s Crystal Scepter از آیتم های خیلی خوب برای آنی است. ابیلیتی پاور او را 100 واحد بهبود می بخشد و ظرفیت مانا وی را 400 واحد تقویت می کند. قابلیت پسیو این آیتم است که ان را ممتاز می کند. به لطف این قابلیت پسیو، قابلیت های آنی از سرعت حرکت هیرو های تیم حریف می کاهد. این قابلیت پسیو به آنی این فرصت را می دهد که با آهسته کردن تعقیب کنندگانش، از مخمصه فرار کند. همچنین ممی تواند فاصله خود را با هیرو های در حال فرار کم کند. در مقابل هیرو های پر تحرکت، خرید این آیتم تصمیم بسیار خوبی است.
Zhonya’s Hourglass به هیرو های میج 70 واحد ابیلیتی پاور می بخشد و از کول داون قابلیت ها شان 10 درصد می کاهد. اما این آیتم دو ویژگی دفاعی هم دارد. یکی که 45 واحد آرموری است که به مالکش می بخشد، دومی قابلیت اکتیوش است. اکتیو این آیتم هیرو را برای 2.5 به حالت سکون می برد. در طول این مدت، بازیکن هیچ کاری نمی تواند بکند، اما حریفان وی هم قادر نیستند که به او آسیب برسانند. همان طور که گفتیم در اغلب مواقع باید این آیتم را در اواخر بازی، هنگامی که کری حریف قوی شده بخرید. اما اگر در برابر تان اساسینی چون Zed و یا Talon قرار گرفته، باید این آیتم را در همان ابتدای بازی خریداری کنید.
تا به حال شنیدید که می گویند فلان کار ریسک انجامش بالا است، اما اگر بگیرد معرکه می شود؟ Mejai’s Soulstealer هم این گونه آیتمی است. این آیتم به صورت خام فقط 20 واحد به ابیلیتی پاور و 200 واحد به مانا تان می افزاید. پس چرا به درد هیرو های میج می خورد؟ این آیتم پسیوی دارد به نام گلوری که تا سقف 25 واحد افزایش می یابد. هرگاه هیرو حریفی را از پای در آورید، به گلوری تان 4 واحد افزوده می شود و هر وقت در کشتن هیرو ای یاری برسانید 2 واحد گلوری کسب می کنید. اگر هم که بمیرید 10 واحد گلوری از دست خواهید داد. گلوری به چه درد می خورد؟ هر واحد گلوری به شما 5 واحد ابیلیتی پاور می بخشد. یعنی اگر بتوانید سطح گلوری را به 25 برسانید، ابیلیتی پاور تان 125 واحد افزایش می یابد! هنگامی که گلوری تان به 15 برسد هم سرعت حرکت تان 10 درصد بیشتر می شود. یعنی این آیتم هم قدرت مانور تان را افزایش می دهد و هم قدرت آسیب رسانی تان را. دقت کنید که ریسک خرید این آیتم بالا است، اگر در همان ابتدای بازی جلو افتاده اید، این آیتم را تهیه کنید. اگر نه بیخیالش بشوید.
نحوه بازی
در بازی با آنی، بیش از هر چیزی باید به قابلیت استان خود توجه داشته باشید. در لین، هنگامی که هنوز لول تان به 6 نرسیده، سعی کنید امن و مطمئن بازی کنید، تا جایی که بالاخره استان تان آماده شود. این جا باید با دقت و با حوصله بسیار به حریف تان نزدیک شود، زیرا که آنی میجی است با برد کم و در صورت نزدیک شدن به حریف، آسیب پذیر خواهد شد. پس صبر کنید که قابلیت های حریف تان بر روی وضععیت کول داون برود. حال نوبت شما است که با Disintegrate و یا Incinerate او را استان کنید. سپس از سایر ابیلیتی های پایه ای خود برای آسیب رساندن به وی استفاده کنید و هنگام برگشتن، Molten Shield را فعال کنید تا کمتر آسیب ببینید.
اگر لول تان به 6 رسیده، می توانید آلتیمیت تان را هم در کمبو خود دخیل کنید. با Summon: Tibbers حریف تان را استان کنید و سپس با Disintegrate و Incinerate تا حد ممکن به او آسیب برسانید. در این شرایط نبرد 2 به 1 می شود و حریف نمی تواند کار چندانی از پیش ببرد. اگر کشته نشود، قطعا مجبور به عقب نشینی از لین خواهد شد و چندین لست هیت را از دست خواهد داد. البته دقت کنید که می توانید این کمبو را با قابلیتی جز آلتیمیت تان را هم آغاز کنید. تنها کافی است که حریف تان برای مدت کوتاهی استان شود.
یادتان نرود که می توانید در لین، با نکته ذکر شده در توضیحات ابیلیتی Molten Shield حریف تان را غافل گیر کنید. در زمانی که شارژ استان تان هنوز 4 نشده، حریف تان انتظار استان شدن از جانب شما را ندارد. شارژ استان تان را به 3 برسانید و درست در حالی که پرتابه قابلیت های Disintegrate و یا Incinerate در حال پرواز به سمت هدف تان هستند، Molten Shield را فعال کنید تا شارژ پسیو تان به 4 رسیده و حریف تان استان شود.
به طور کلی آنی باید در لین، هم امن و مطمئن بازی کند و هم هجومی. زمانی که شارژ استان تان به 4 نرسیده، از حریف دور شوید اما زمانی که امکان پیاده سازی یکی از این کمبو ها مهیا شد، شروع به حمله به حریف کنید. پس از پایان درگیری باز به عقب برگردید، زیرا آنی بسیار راحت گنک می شود. هر وقت حریف تان را از لین بیرون کردید و وضعیت سلامتی و مانا خودتان هم خوب بود، می توانید برای کمک رسانی به هم تیمی های تان به لین های دیگر بروید. البته مواظب باشید که وسط راه توسط جانگلر حریف غافل گیر نشوید.
در تیم فایت ها، باید قادر باشید که چندین عضو از تیم حریف را یک جا استان کنید. به همین دلیل هم بهتر است همیشه از آلتیمیت تان برای استان کردن حریف بهره ببرید. البته دقت کنید که بهتر است همواره کری تیم حریف را استان کنید و قابلیت های تان را بر روی او به کار ببرید. مشکل این جا است که برد آنی کم و برد کری حریف زیاد است. اگر بیش از حد به وی نزدیک شوید کار تان تمام است. باید در تیم فایت ها جایگیری خوبی داشته باشید، از اشتباهات کری تیم حریف استفاده کنید و وی را از جریان نبرد خارج کنید.
آنی در اواسط بازی بسیار قدرتمند است. در آن مقطع از بازی تانک ها هنوز آن قدر در برابر آسیب های جادویی مقاوم نشده اند و هیرو های کم جان تر هم سریعا آب خواهند شد! اما در اواخر بازی انی قدرت خود را تا حدی از دست می دهد، اما قابلیت استان او باز هم برای حریف بسیار بسیار ترسناک است. بنابراین سعی کنید که از قدرت بالای آنی در اواسط بازی بهترین بهره را ببرید.
اسپل ها
مانند بسیاری از هیرو ها، آنی نیاز مبرمی به Flash دارد. آنی بسیار هیرو کندی است و برای فرار از شرایط خطرناک به این اسپل نیاز پیدا خواهد کرد. البته باید اشاره کنیم که در بسیاری از مواقع، آنی از Flash برای شروع فایت ها بهره خواهد برد. زیرا همان طور که گفتیم وی هیرو ای کم برد است و برای استفاده از قابلیت هایش باید به حریف نزدیک شود.
برای تمام کردن کار حریفان تان در لین به Ignite نیاز پیدا خواهید کرد، اسپلی که به مرور به هیرو های حریف آسیب می رساند. لازم به ذکر است که این اسپل بر روی حریف دیباف Grievous Wounds را هم اعمال می کند، دیبافی که موجب می شود اسپل ها و قابلیت های درمان گر تاثیر خود را از دست بدهند.
رون
- از ان جایی که آنی از جمله هیرو های میج است، باید Ability Power خود را تا حد ممکن افزایش دهد. به همین دلیل هم وی به Quintessence of Ability Power نیاز پیدا خواهد کرد.
- البته باید دقت کنید که Ability Power تنها فایده ای ندارد. حریفان آنی با تقویت مقوات شان در برابر آسیب جادویی، ابیلیتی پاور را حنثی خواهند کرد. به همین دلیل هم آنی باید خود را به Mark of Magic Penetration مجهز کند.
- به عنوان یک هیرو میج که بیشتر به قابلیت هایش اتکا دارد، آنی باید قادر باشد هر چه زودتر از قابلیت هایش بهره ببرد. به همین دلیل هم باید از کول داون قابلیت های خود بکاهد. Glyph of Scaling CD Reduction این نیاز او را برطرف خواهد کرد.
- و در آخر، آنی برای افزایش سلامتی اش می تواند از Seal of Health بهره ببرد. به این طریق قادر خواهد بود که آسیب بیشتری را تا پیش از مرگش تحمل کند.
البته برخی دیگر از رون ها همانند Quintessence of movement Speed ،Glyph of Magic resistance و یا Glyph of Ability Power را می توانید جایگزین رون ها بالا کنید. این گونه از شخصی سازی ها به سلیقه شما بستگی دارند. اگر که آنی هیرو اصلی شما است و اغلب مواقع با او بازی می کنید، می توانید چند صفحه رون مخالف، با ترکیب های متنوع را با او اختصاص دهید. برای مثال یک صفحه رون به شرایطی که تیم مقابل هیرو اساسین دارد اختصاص یابد و صفحه رون دیگر به شرایطی که هیرو مقابل تان همانند شما میج است..
مستری
The post appeared first on .
آخرین دیدگاهها