چرا PS3 کنسول عجیب و غریبی بود؟

اگر این نسل پردازش ابری Xbox One، قدرت اجرای 4K اسکورپیو و تکنیک رندر شطرنجی PS4 Pro محل بحث‌های سخت‌افزاری است، حتما به یاد دارید که نسل گذشته قدرت پردازشگر Cell کنسول PS3 و پتانسیل افسانه‌ای آن مبنا شکل‌گیری بحث‌های فراوان بود.

اما با وجود اینکه چند سال از نسل هفتم گذشته هنوز هم شاید خیلی‌ها برداشت درستی از علت پیچیدگی پردازشگر کنسول PS3 نداشته باشند.

به واقع چرا برخی از بازی‌هایی که بر روی Xbox 360 براحتی اجرا می‌شدند در PS3 حتی به 30 فریم نیز دست پیدا نمی‌کردند؟ در سوی دیگر چرا شاهد اجرای برخی از بزرگ‌ترین دستاوردهای گرافیکی صنعت گیم نظیر The Last Of Us و Killzone 3 بر روی این کنسول بودیم؟ چرا این تناقص در عناوین PS3 وجود داشت؟

در جدیدترین ویدیو به سراغ چرایی پیچیدگی و عجیب و غریب بودن سخت‌افزار PS3 رفته‌ایم و سعی کرده‌ایم در سطح ابتدایی و ساده ساختار پردازنده Cell و نوع عملکرد آن را شرح دهیم. این ویدیو از کانال TheHappieCat ترجمه شده است. از شما دعوت می‌کنیم این ویدیو را تماشا کنید و دیدگاه خود در مورد آنرا برایمان به اشتراک بگذارید:


مترجم و مدیریت پروژه: علی غروبی

چرا PS3 کنسول عجیب و غریبی بود؟