خالق بازی Plants vs. Zombies ساخت پروژه‌ای جدید به نام Octogeddon را آغاز کرد

مغز متفکر تیم تولید بازی تحسین شده‌ی Plants vs. Zombies یعنی جورج فن، مدت‌هاست که استودیوی PopCap را رها کرده و به عنوان یک بازی‌ساز کاملاً مستقل مشغول به کار در صنعت بازی‌سازی است. این روزها از گوشه و کنار نام پروژه‌ای جدید به نام Octogeddon به گوش می‌رسد که در عمل بازی بعدی فن محسوب می‌شود و قرار است همانند بازی  Plants  vs. Zombiesاثری جذاب و اعتیادآور باشد.

تجربه‌کنندگان بازی Octogeddon در این اثر اکشن آرکید نقش یک اختاپوس دیوانه را بر عهده خواهند داشت. موجودی خشمگین و افسارگسیخته که بنا به دلایل نامعلومی کمر به نابودی کامل دنیا بسته است و در این راه از هیچ کوششی دریغ نمی‌کند. در این میان مهم‌ترین ابزار اختاپوس خشمگین ما برای رسیدن به هدف دیوانه‌وار خود پاهای چندگانه‌ی او هستند. پاهایی که هر کدام از آن‌ها این قابلیت را دارند تا ویژگی‌های رفتاری حیواناتی نظیر مرغ، مار، زنبور عسل یا خرچنگ را به خود بگیرند و در قالب شکل‌های گوناگون به مدد صاحب انتقام‌جوی خود بیایند. خالق بازی Octogeddon این اثر را در مجموع یک بازی ساده توصیف می‌کند که مکانیزم‌های موجود در گیم‌پلی آن توسط تمامی افراد دست یافتنی خواهد بود و در عین‌حال آن دسته از گیمرهایی که بخواهند وقت بیشتری را با این بازی بگذرانند هم می‌توانند عمق مناسبی را در گیم‌پلی این بازی یافته و به هیچ‌وجه از تجربه کردن آن خسته نشوند (دقیقاً همان ویژگی‌هایی که بازی Plants vs. Zombies نیز از آن برخوردار بود). ایده‌ی ساخت بازی Octogeddon پس از جدایی جورج فن از استودیو PopCap و به موجب شرکت او در یک مسابقه‌ی بازی‌سازی به ذهنش رسید. مسابقه‌ی جالبی به نام Ludum Dare که شرکت‌کنندگان حاضر در آن باید در عرض ۴۸ ساعت به طراحی یک بازی‌کامپیوتری کامل می‌پرداختند؛ آن‌هم در شرایطی که تمامی مراحل ساخت این بازی‌ را خود به تنهایی انجام دهند. پس از شرکت کردن بازی Octogeddon در مسابقه‌ی Ludum Dare و کسب مقام دوم در این مسابقه، جورج فن تصمیم گرفت ایده‌ی اصلی موجود در این بازی را گسترش دهد و Octogeddon را به یک بازی واقعی تبدیل نماید. به همین دلیل او استودیوی مستقل و کوچکی به نام All Yes Good را تشکیل داد و به کمک چند تن از دوستان سابق خود در استودیو PopCap، به کار بر روی تکمیل این پروژه پرداخت. در واقع افرادی نظیر کرت فایفر، تاد سمپل و ریچ ورنر (که وظیفه‌ی طراحی شخصیت‌ها و جنبه‌های هنری این بازی را بر عهده دارد) جورج فن را در امر ساخت بازی Octogeddon همراهی می‌کنند تا شاید بتوانند بار دیگر تجربه‌ای موفق نظیر بازی PvZ را رقم بزنند. گفتنی است که تمام هزینه‌ها‌ی لازم برای تولید بازی Octogeddon به طور کامل توسط خالق این بازی تامین گردیده است و جورج فن علاوه بر دوری جستن از استودیوهای بازی‌سازی ریز و درشت به منظور تامین بودجه‌ی مورد نیاز برای تولید این بازی، از مُد این روزهای دنیای بازی‌های کامپیوتری یعنی شرکت در پروسه‌ی کراودفاندینگ نیز پرهیز کرده است. در پایان باید به این نکته اشاره کرد که فرآیند  انتشار بازی Octogeddon در حال‌حاضر تنها برای پلتفرم PC و از طریق شبکه‌ی ‌استیم برنامه‌ریزی شده است و این امر در سال ۲۰۱۷ میلادی رخ خواهد داد.

 

نوشته اولین بار در پدیدار شد.

خالق بازی Plants vs. Zombies ساخت پروژه‌ای جدید به نام Octogeddon را آغاز کرد

مغز متفکر تیم تولید بازی تحسین شده‌ی Plants vs. Zombies یعنی جورج فن، مدت‌هاست که استودیوی PopCap را رها کرده و به عنوان یک بازی‌ساز کاملاً مستقل مشغول به کار در صنعت بازی‌سازی است. این روزها از گوشه و کنار نام پروژه‌ای جدید به نام Octogeddon به گوش می‌رسد که در عمل بازی بعدی فن محسوب می‌شود و قرار است همانند بازی  Plants  vs. Zombiesاثری جذاب و اعتیادآور باشد.

تجربه‌کنندگان بازی Octogeddon در این اثر اکشن آرکید نقش یک اختاپوس دیوانه را بر عهده خواهند داشت. موجودی خشمگین و افسارگسیخته که بنا به دلایل نامعلومی کمر به نابودی کامل دنیا بسته است و در این راه از هیچ کوششی دریغ نمی‌کند. در این میان مهم‌ترین ابزار اختاپوس خشمگین ما برای رسیدن به هدف دیوانه‌وار خود پاهای چندگانه‌ی او هستند. پاهایی که هر کدام از آن‌ها این قابلیت را دارند تا ویژگی‌های رفتاری حیواناتی نظیر مرغ، مار، زنبور عسل یا خرچنگ را به خود بگیرند و در قالب شکل‌های گوناگون به مدد صاحب انتقام‌جوی خود بیایند. خالق بازی Octogeddon این اثر را در مجموع یک بازی ساده توصیف می‌کند که مکانیزم‌های موجود در گیم‌پلی آن توسط تمامی افراد دست یافتنی خواهد بود و در عین‌حال آن دسته از گیمرهایی که بخواهند وقت بیشتری را با این بازی بگذرانند هم می‌توانند عمق مناسبی را در گیم‌پلی این بازی یافته و به هیچ‌وجه از تجربه کردن آن خسته نشوند (دقیقاً همان ویژگی‌هایی که بازی Plants vs. Zombies نیز از آن برخوردار بود). ایده‌ی ساخت بازی Octogeddon پس از جدایی جورج فن از استودیو PopCap و به موجب شرکت او در یک مسابقه‌ی بازی‌سازی به ذهنش رسید. مسابقه‌ی جالبی به نام Ludum Dare که شرکت‌کنندگان حاضر در آن باید در عرض ۴۸ ساعت به طراحی یک بازی‌کامپیوتری کامل می‌پرداختند؛ آن‌هم در شرایطی که تمامی مراحل ساخت این بازی‌ را خود به تنهایی انجام دهند. پس از شرکت کردن بازی Octogeddon در مسابقه‌ی Ludum Dare و کسب مقام دوم در این مسابقه، جورج فن تصمیم گرفت ایده‌ی اصلی موجود در این بازی را گسترش دهد و Octogeddon را به یک بازی واقعی تبدیل نماید. به همین دلیل او استودیوی مستقل و کوچکی به نام All Yes Good را تشکیل داد و به کمک چند تن از دوستان سابق خود در استودیو PopCap، به کار بر روی تکمیل این پروژه پرداخت. در واقع افرادی نظیر کرت فایفر، تاد سمپل و ریچ ورنر (که وظیفه‌ی طراحی شخصیت‌ها و جنبه‌های هنری این بازی را بر عهده دارد) جورج فن را در امر ساخت بازی Octogeddon همراهی می‌کنند تا شاید بتوانند بار دیگر تجربه‌ای موفق نظیر بازی PvZ را رقم بزنند. گفتنی است که تمام هزینه‌ها‌ی لازم برای تولید بازی Octogeddon به طور کامل توسط خالق این بازی تامین گردیده است و جورج فن علاوه بر دوری جستن از استودیوهای بازی‌سازی ریز و درشت به منظور تامین بودجه‌ی مورد نیاز برای تولید این بازی، از مُد این روزهای دنیای بازی‌های کامپیوتری یعنی شرکت در پروسه‌ی کراودفاندینگ نیز پرهیز کرده است. در پایان باید به این نکته اشاره کرد که فرآیند  انتشار بازی Octogeddon در حال‌حاضر تنها برای پلتفرم PC و از طریق شبکه‌ی ‌استیم برنامه‌ریزی شده است و این امر در سال ۲۰۱۷ میلادی رخ خواهد داد.

 

نوشته اولین بار در پدیدار شد.

خالق بازی Plants vs. Zombies ساخت پروژه‌ای جدید به نام Octogeddon را آغاز کرد