استفاده های عجیب و سودجویانه از DLC ها که خونتان را به جوش می آورند!

استفاده های عجیب و سودجویانه از DLC ها که خونتان را به جوش می آورند!

“منابع: (!)Dorkly – OutsideXbox- TheLoneGamer”

درست از بعد از عرضه شدن Horse Armor نفرین شده، DLC ها رسما دارند این تصور را که بازی ها در اصل برای سرگرمی ساخته شده اند را نابود می کنند. ولی کارایی یک سری از این DLC ها در بعضی موارد دیگر خیلی سودجویانه و عجیب و غریب شده تا حدی که خون هر گیمری با دیدن آنها به جوش می آید! پس با ما همراه باشید تا تعدادی از بدترین آنها را بررسی کنیم.

1- 4 دلار فقط برای 3 درختچه! (The Sims 3)

بازی سیمز 3 که توسط شرکت EA عرضه شده بود تا مدت ها محتویات اضافه غیر رایگانی مثل اضافه شدن آب و هوا، فصل ها و شهر های اضافه (که البته نصف آنها می بایست از همان ابتدا داخل بازی قرار می گرفتند!) دریافت می کرد که خب، چندان هم بد نیستند. اما چیزی که در میان این DLC ها جلب توجه می کرد وجود یک DLC مربوط به اضافه شدن 3 درختچه تزئینی به بازی است که 4 دلار قیمت دارد! 4 دلار برای 3 درختچه تزئینی؟! شوخی می کنین؟! 

2- 75 دلار فقط برای چند لباس اضافه! (Dead or Alive 5: Last Round PC)

بالاخره و بعد از مدت ها کمپانی Tecmo تصمیم به عرضه عنوان فایتینگ خودش روی PC گرفت و این کار را به حدی بد انجام داد که ویژگی های گرافیکی و رزولوشن بازی در ابتدا بدون دخالت گروه CODEX و ماد ساز ها عملا غیر قابل تنظیم بود! از این موضوع که بگذریم تکمو در ادامه کار استفاده از هر مادی و مخصوصا ماد های لباس را ممنوع اعلام کرد (جریمه استفاده از آنها بن شدن دائمی است!) و در ادامه شروع به عرضه پک های لباسی کرد که در بدترین حالت قیمتشان نزدیک به دوبرابر قیمت خود بازی است و با خرید آنها می توانید مثلا چند لباس اضافه مربوط به بازی Samurai Warriors را (که ممکن است هیچ وقت هم از آنها استفاده نکنید) به بازی اضافه کنید! 

3- نزدیک به 6 هزار دلار برای خرید تمام محتویات! (Train Simulator)

بعضی از مردم دوست دارند که بازی ای که خریداری می کنند کامل باشد، یعنی یا دوست دارند تمام DLC ها و محتویات اضافه را هم بخرند تا تجربه کاملی داشته باشند و یا این که کلکسیونر هستند و برای پرشدن حساب آنلاینشان از بازی ها و DLC های خریداری شده این کار را می کنند! اگر جزو این دسته از افراد هستید به هیچ وجه حتی نزدیک بازی Train Simulator که مشخص است که یک بازی شبیه ساز قطار است، نشوید چون تمام DLC های آن روی هم چیزی نزدیک به 6 هزار دلار قیمت دارند! مسلما می توانید با این 5 هزار دلار به جای خرید چندین مدل قطار و راه آهن مختلف برای بازی مذکور، چیز های بهتری تهیه کنید. (البته اگر واقعا این به میزان پول داشته باشید!) 

4- اضافه شدن درجه سختی Hard به بازی Madden NFL 2010!

یک نوع از گیمر ها در جهان وجود دارند که فقط یک بازی را می خرند و آن بازی، Madden است. یک نفر به احتمال زیاد فکر کرده بود که این بازی برای عرضه DLC های مختلف، مناسب است و برای همین آنرا به یک محل تست برای DLC های مختلف و جیب خالی کن تبدیل کرد ولی بدترین DLC ای که در این بازی با آن مواجه می شدید Elite Status نام داشت که……… آماده اید؟……… یک درجه سختی سخت تر یا همان درجه سختی Hard را به بازی اضافه می کرد! آنها شما را مجبور می کردند تا برای درجه سختی Hard پول بپردازید! 

5- 25 جان اضافه! (Sonic Lost World)

سونیک قاعدتا یکی از خاطره انگیز ترین شخصیت های صنعت گیم است و بازی های کنسولی اش هیچ گونه Microtransaction و DLC های بیخود نداشتند. البته حداقل تا قبل از معرفی Sonic Lost World. بعد از بیش از 20 سال تلاش برای پیدا کردن یک فرمت مناسب برای بازی هایش، بالاخره سونیک هم به جمع بچه باحال ها(!) پیوست و از DLC های بی مورد بهره برد. هنگامی که بازی Sonic Lost World عرضه شد نسخه ویژه Amazon.com آن یک DLC اختصاصی داشت: 25 جان اضافه….. که…… خب…… 

6- خرید Token های فتالیتی آسان! (Mortal Kombat X)

در گذشته و هنگام عرضه مورتال کامبت 1، این بازی بر روی دستگاه های آرکید اجرا می شد که به ازای هر سکه، یک شانس بازی کردن به شما می داد. با ظهور کنسول های بازی و عرضه بازی های پلتفرم آرکید روی آنها، این روش به دلیل همخوانی نداشتن با آنها در نسخه های کنسولی استفاده نشد و جایش را به صفحات شمارش معکوس برای تلاش مجدد داد. ولی دوباره در بازی Mortal Kombat X شاهد حضور آنها بودیم؛ البته به صورت Token های فتالیتی آسان! کمپانی وارنر شما را مجبور می کرد تا برای هر بار استفاده از آنها مبلغی بپردازید و این در حالی بود که شما بیشتر از 60 دلار هم برای خرید بازی اصلی و پک های اضافه اش پرداخت کرده بودید! از این مسئله هم که این روش باعث نابود شدن لحظات پر استرس هنگام اجرای درست فتالیتی شده بود هم می گذریم. 

7- عرضه کردن نکات مهم داستانی و پایان واقعی بازی با  (Asura’s Wrath + Final Fantasy XIII-2 + …)

این مورد برای خودش یک موضوع جدا است که شاید بعدا و در زمانی دیگر به آن بپردازیم. اگر DLC های بازی ها در واقع یک بخش از خود بازی باشد که به روایت داستان آن کمک کند، قاعدتا نباید DLC باشد و می بایست از همان ابتدا داخل بازی قرار می گرفتند. ولی نمی شود جلوی سازنده ها و ناشر ها را گرفت، مگرنه؟

در سری Mass Effect کارکتر Javik یک Prothean است؛ گونه ای که بسیار به داستان سری مرتبط هستند. او با حضورش در بازی باعث می شد که بتوانید بهتر متوجه اتفاقات و داستان بشوید و برای این کار 10 دلار بیشتر از قیمت اصلی بازی می خواست! یک DLC بزرگ برای بازی Deus Ex: Human Revolution عرضه شده بود که اتفاقات بین یک بازه زمانی گنگ در میانه بازی اصلی که هیچ توضیحی در مورد آن داده نشده بود را در بر می گرفت. این DLC با نام Missing Link این بازه را توضیح داد ولی مسئله اصلی اینجاست که این بازه یک بازه ساختگی بوده! اسکوئر انیکس این بازی را به صورت ناقص عرضه کرد تا بقیه آن را به شما بفروشد. ولی این ها هیچ چیزی در برابر گروگان گرفتن پایان واقعی بازی نیستند!

کپکام با وقاهت تمام، پایان واقعی بازی Asura’s Wrath را از بازی اصلی جدا کرد و آنرا با قیمت جداگانه 7 دلار فروخت. بدون آن DLC، بازی روی یک Cliffhanger تمام می شد و بعد از این مورد با Final Fantasy XIII-2 سرو کار داشتیم. اسکوئر انیکس از طرفداران بازی که دنبال داستان آن بودند سوء استفاده کرده و پایان واقعی بازی را داخل یک DLC پولی قرار داد. پس اگر با چنین شرایطی مواجه شدید، یک فن واقعی باشید و بروید پایان بازی را روی یوتیوب یا هر جای دیگری ببینید و پولتان را یه این ناشر ها ندهید تا بلکه بروند پایان بازی ها را هم داخل آن بازی ها قرار دهند!

8- تعدادی از بازی های انیمه ای ژاپنی!

متاسفانه و بنابر دلایلی که احتمالا می دانید ( ͡° ͜ʖ ͡°) از پرداختن جامع به این موضوع معذوریم! فقط می توانیم در این حد به این موضوع بپردازیم که اگر فقط یک مورد از DLC های عجیب و غریب وجود داشته باشد که همه آن را قبول دارند، آن مورد حتما برای یک سری از بازی های انیمه ای ژاپنی است! چون یک لباس ساده ( ͡° ͜ʖ ͡°) یا یک توانایی تزئینی و نه چندان کارآمد ( ͡° ͜ʖ ͡°) در این بازیها می تواند چیزی حدود 10 هزار ین قیمت داشته باشد که تقریبا همان 90 دلار واقعی آمریکاست!! و این حتی از قیمت خود بازی ها هم بیشتر است!

………………………………

در نهایت به پایان این مقاله رسیدیم! این 8 مورد تنها بخشی از استفاده های عجیب و نادرست از مفهوم DLC است و بدون شک شما نیز می توانید چندین مورد دیگر را نیز ذکر کنید! اما در آنسو بازی هایی نظیر The Witcher 3: Wild Hunt نیز هستند که کماکان به گیمرها احترام می گذارند و مفهوم DLC را بخوبی ادا می کنند…

ترجمه: پرهام آقاخانی

استفاده های عجیب و سودجویانه از DLC ها که خونتان را به جوش می آورند!

(image)

استفاده های عجیب و سودجویانه از DLC ها که خونتان را به جوش می آورند!

“منابع: (!)Dorkly – OutsideXbox- TheLoneGamer”

درست از بعد از عرضه شدن Horse Armor نفرین شده، DLC ها رسما دارند این تصور را که بازی ها در اصل برای سرگرمی ساخته شده اند را نابود می کنند. ولی کارایی یک سری از این DLC ها در بعضی موارد دیگر خیلی سودجویانه و عجیب و غریب شده تا حدی که خون هر گیمری با دیدن آنها به جوش می آید! پس با ما همراه باشید تا تعدادی از بدترین آنها را بررسی کنیم.

1- 4 دلار فقط برای 3 درختچه! (The Sims 3)

بازی سیمز 3 که توسط شرکت EA عرضه شده بود تا مدت ها محتویات اضافه غیر رایگانی مثل اضافه شدن آب و هوا، فصل ها و شهر های اضافه (که البته نصف آنها می بایست از همان ابتدا داخل بازی قرار می گرفتند!) دریافت می کرد که خب، چندان هم بد نیستند. اما چیزی که در میان این DLC ها جلب توجه می کرد وجود یک DLC مربوط به اضافه شدن 3 درختچه تزئینی به بازی است که 4 دلار قیمت دارد! 4 دلار برای 3 درختچه تزئینی؟! شوخی می کنین؟! 

(image)

2- 75 دلار فقط برای چند لباس اضافه! (Dead or Alive 5: Last Round PC)

بالاخره و بعد از مدت ها کمپانی Tecmo تصمیم به عرضه عنوان فایتینگ خودش روی PC گرفت و این کار را به حدی بد انجام داد که ویژگی های گرافیکی و رزولوشن بازی در ابتدا بدون دخالت گروه CODEX و ماد ساز ها عملا غیر قابل تنظیم بود! از این موضوع که بگذریم تکمو در ادامه کار استفاده از هر مادی و مخصوصا ماد های لباس را ممنوع اعلام کرد (جریمه استفاده از آنها بن شدن دائمی است!) و در ادامه شروع به عرضه پک های لباسی کرد که در بدترین حالت قیمتشان نزدیک به دوبرابر قیمت خود بازی است و با خرید آنها می توانید مثلا چند لباس اضافه مربوط به بازی Samurai Warriors را (که ممکن است هیچ وقت هم از آنها استفاده نکنید) به بازی اضافه کنید! 

3- نزدیک به 6 هزار دلار برای خرید تمام محتویات! (Train Simulator)

بعضی از مردم دوست دارند که بازی ای که خریداری می کنند کامل باشد، یعنی یا دوست دارند تمام DLC ها و محتویات اضافه را هم بخرند تا تجربه کاملی داشته باشند و یا این که کلکسیونر هستند و برای پرشدن حساب آنلاینشان از بازی ها و DLC های خریداری شده این کار را می کنند! اگر جزو این دسته از افراد هستید به هیچ وجه حتی نزدیک بازی Train Simulator که مشخص است که یک بازی شبیه ساز قطار است، نشوید چون تمام DLC های آن روی هم چیزی نزدیک به 6 هزار دلار قیمت دارند! مسلما می توانید با این 5 هزار دلار به جای خرید چندین مدل قطار و راه آهن مختلف برای بازی مذکور، چیز های بهتری تهیه کنید. (البته اگر واقعا این به میزان پول داشته باشید!) 

4- اضافه شدن درجه سختی Hard به بازی Madden NFL 2010!

یک نوع از گیمر ها در جهان وجود دارند که فقط یک بازی را می خرند و آن بازی، Madden است. یک نفر به احتمال زیاد فکر کرده بود که این بازی برای عرضه DLC های مختلف، مناسب است و برای همین آنرا به یک محل تست برای DLC های مختلف و جیب خالی کن تبدیل کرد ولی بدترین DLC ای که در این بازی با آن مواجه می شدید Elite Status نام داشت که……… آماده اید؟……… یک درجه سختی سخت تر یا همان درجه سختی Hard را به بازی اضافه می کرد! آنها شما را مجبور می کردند تا برای درجه سختی Hard پول بپردازید! 

(image)

5- 25 جان اضافه! (Sonic Lost World)

سونیک قاعدتا یکی از خاطره انگیز ترین شخصیت های صنعت گیم است و بازی های کنسولی اش هیچ گونه Microtransaction و DLC های بیخود نداشتند. البته حداقل تا قبل از معرفی Sonic Lost World. بعد از بیش از 20 سال تلاش برای پیدا کردن یک فرمت مناسب برای بازی هایش، بالاخره سونیک هم به جمع بچه باحال ها(!) پیوست و از DLC های بی مورد بهره برد. هنگامی که بازی Sonic Lost World عرضه شد نسخه ویژه Amazon.com آن یک DLC اختصاصی داشت: 25 جان اضافه….. که…… خب…… 

6- خرید Token های فتالیتی آسان! (Mortal Kombat X)

در گذشته و هنگام عرضه مورتال کامبت 1، این بازی بر روی دستگاه های آرکید اجرا می شد که به ازای هر سکه، یک شانس بازی کردن به شما می داد. با ظهور کنسول های بازی و عرضه بازی های پلتفرم آرکید روی آنها، این روش به دلیل همخوانی نداشتن با آنها در نسخه های کنسولی استفاده نشد و جایش را به صفحات شمارش معکوس برای تلاش مجدد داد. ولی دوباره در بازی Mortal Kombat X شاهد حضور آنها بودیم؛ البته به صورت Token های فتالیتی آسان! کمپانی وارنر شما را مجبور می کرد تا برای هر بار استفاده از آنها مبلغی بپردازید و این در حالی بود که شما بیشتر از 60 دلار هم برای خرید بازی اصلی و پک های اضافه اش پرداخت کرده بودید! از این مسئله هم که این روش باعث نابود شدن لحظات پر استرس هنگام اجرای درست فتالیتی شده بود هم می گذریم. 

(image)

7- عرضه کردن نکات مهم داستانی و پایان واقعی بازی با  (Asura’s Wrath + Final Fantasy XIII-2 + …)

این مورد برای خودش یک موضوع جدا است که شاید بعدا و در زمانی دیگر به آن بپردازیم. اگر DLC های بازی ها در واقع یک بخش از خود بازی باشد که به روایت داستان آن کمک کند، قاعدتا نباید DLC باشد و می بایست از همان ابتدا داخل بازی قرار می گرفتند. ولی نمی شود جلوی سازنده ها و ناشر ها را گرفت، مگرنه؟

در سری Mass Effect کارکتر Javik یک Prothean است؛ گونه ای که بسیار به داستان سری مرتبط هستند. او با حضورش در بازی باعث می شد که بتوانید بهتر متوجه اتفاقات و داستان بشوید و برای این کار 10 دلار بیشتر از قیمت اصلی بازی می خواست! یک DLC بزرگ برای بازی Deus Ex: Human Revolution عرضه شده بود که اتفاقات بین یک بازه زمانی گنگ در میانه بازی اصلی که هیچ توضیحی در مورد آن داده نشده بود را در بر می گرفت. این DLC با نام Missing Link این بازه را توضیح داد ولی مسئله اصلی اینجاست که این بازه یک بازه ساختگی بوده! اسکوئر انیکس این بازی را به صورت ناقص عرضه کرد تا بقیه آن را به شما بفروشد. ولی این ها هیچ چیزی در برابر گروگان گرفتن پایان واقعی بازی نیستند!

کپکام با وقاهت تمام، پایان واقعی بازی Asura’s Wrath را از بازی اصلی جدا کرد و آنرا با قیمت جداگانه 7 دلار فروخت. بدون آن DLC، بازی روی یک Cliffhanger تمام می شد و بعد از این مورد با Final Fantasy XIII-2 سرو کار داشتیم. اسکوئر انیکس از طرفداران بازی که دنبال داستان آن بودند سوء استفاده کرده و پایان واقعی بازی را داخل یک DLC پولی قرار داد. پس اگر با چنین شرایطی مواجه شدید، یک فن واقعی باشید و بروید پایان بازی را روی یوتیوب یا هر جای دیگری ببینید و پولتان را یه این ناشر ها ندهید تا بلکه بروند پایان بازی ها را هم داخل آن بازی ها قرار دهند!

8- تعدادی از بازی های انیمه ای ژاپنی!

متاسفانه و بنابر دلایلی که احتمالا می دانید ( ͡° ͜ʖ ͡°) از پرداختن جامع به این موضوع معذوریم! فقط می توانیم در این حد به این موضوع بپردازیم که اگر فقط یک مورد از DLC های عجیب و غریب وجود داشته باشد که همه آن را قبول دارند، آن مورد حتما برای یک سری از بازی های انیمه ای ژاپنی است! چون یک لباس ساده ( ͡° ͜ʖ ͡°) یا یک توانایی تزئینی و نه چندان کارآمد ( ͡° ͜ʖ ͡°) در این بازیها می تواند چیزی حدود 10 هزار ین قیمت داشته باشد که تقریبا همان 90 دلار واقعی آمریکاست!! و این حتی از قیمت خود بازی ها هم بیشتر است!

………………………………

در نهایت به پایان این مقاله رسیدیم! این 8 مورد تنها بخشی از استفاده های عجیب و نادرست از مفهوم DLC است و بدون شک شما نیز می توانید چندین مورد دیگر را نیز ذکر کنید! اما در آنسو بازی هایی نظیر The Witcher 3: Wild Hunt نیز هستند که کماکان به گیمرها احترام می گذارند و مفهوم DLC را بخوبی ادا می کنند…

ترجمه: پرهام آقاخانی

استفاده های عجیب و سودجویانه از DLC ها که خونتان را به جوش می آورند!