آهسته و پیوسته به سوی تکمیل مراحل ساخت بازی Rime (بخش نخست)

آن دسته از علاقه‌مندان به دنیای بازی‌های کامپیوتری که نظر مثبتی نسبت به بازی Deadlight داشتند، اکنون مدت‌هاست که در انتظار ملاقات با پروژه‌ی جدید اعضای استودیو Tequila Works به سر می‌برند. اثری به نام Rime که به نظر می‌رسد پروژه‌ی تولید آن (به عنوان یک بازی مستقل) اندکی به درازا انجامیده است. با این حال از شواهد امر این‌گونه به نظر می‌رسد که چشم انتظاران Rime به‌زودی شاهد ملاقات با این بازی خواهند بود.

نخستین حضور مهم بازی Rime در نمایشگاه گیمزکام سال 2013 میلادی رقم خورد و نام این بازی از آن زمان سر زبان دوست‌داران عناوین مستقل افتاد. در مجموع نمایش این بازی در بخش بازی‌های مستقل شرکت سونی، بسیار مورد توجه بازی‌دوستان قرار گرفت و موجب شد تا سطح انتظارات از بازی Rime بسیار بالاتر از حالت عادی رود. شاید اگر بازی Rime در آن زمان نام خود را به عنوان اثری انحصاری برای کنسول PS4 مطرح نمی‌ساخت، فرصت عرض‌اندام این‌چنینی را نمی‌یافت و نمی‌توانست چنین توجهاتی را به سوی خود جلب کند. توجهاتی که البته می‌تواند همچون شمشیر دو لبه عمل نماید و سطح انتظارات از بازی Rime را بالاتر از حالت واقعی خود ببرد (نظیر همان حالتی که برای بازی مستقل No Man’s Sky رخ داد و شرایط را برای این بازی بسیار دشوار ساخت). در واقع یکی از دلایل طولانی شدن مراحل تکمیل بازی Rime نیز دقیقاً همین موضوع به نظر می‌رسد و سازندگان این بازی با وقوف به سطح انتظارات مخاطبان خود (که بخشی از آن‌ها می‌تواند انتظاراتی کاملاً کاذب و غیرواقعی باشد) در پی انتشار اثری کاملاً بی‌نقص و کامل هستند. بنابر تایید رائول روبیو (مدیر ارشد استودیو Tequila Works) مراحل ساخت بازی Rime تقریباً در همان زمان که نخستین نمایش‌های این بازی در سال 2013 میلادی منتشر شد رو به اتمام بود و بسیاری از بخش‌های مورد استفاده قرار گرفته در نخستین نمایش‌های این بازی در سال 2013 و همچنین نمایش‌های مربوط به این اثر در نمایشگاه گیمزکام 2014 بر اساس گیم‌پلی واقعی بازی Rime طراحی شده بودند. به این ترتیب این‌گونه به نظر می‌رسد که از ابتدای سال گذشته تا به امروز، مراحل تکمیل بازی Rime تنها بر امر بهینه‌سازی گیم‌پلی این بازی و رفع مشکلات موجود در آن تمرکز یافته است و به موجب این دقت و ریزبینی، طراحان این بازی می‌کوشند تا اثری خالی از اشکال را در اختیار مخاطبانشان قرار دهند و به قول خود آن‌ها را شگفت‌زده نمایند. البته اعضای استودیو Tequila Works در حال حاضر علاوه بر بازی Rime به کار بر روی بازی دیگری نیز مشغول هستند. اثری که قرار است به دست اعضای استودیوی اسپانیایی دیگری به نام Cavalier Game ساخته شود و سازندگان بازی Rime نیز بر اساس تجربه‌ای که در این امر دارند، در تکمیل مراحل ساخت این بازی همتایان خود را یاری خواهند داد. با این اوصاف شاید اکنون برای بسیاری از افرادی که تا این لحظه اطلاعات چندانی از بازی Rime نداشته و حتی نام این بازی را نیز نشنیده بودند، این پرسش مطرح شود که این بازی در عمل چیست و آیا تجربه کردن آن ارزش این همه انتظار را دارد؟ پرسشی که تا ساعاتی دیگر و در بخش دوم این مطلب درصدد یافتن پاسخی برای آن بر خواهیم آمد.

نوشته اولین بار در پدیدار شد.

آهسته و پیوسته به سوی تکمیل مراحل ساخت بازی Rime (بخش نخست)

آن دسته از علاقه‌مندان به دنیای بازی‌های کامپیوتری که نظر مثبتی نسبت به بازی Deadlight داشتند، اکنون مدت‌هاست که در انتظار ملاقات با پروژه‌ی جدید اعضای استودیو Tequila Works به سر می‌برند. اثری به نام Rime که به نظر می‌رسد پروژه‌ی تولید آن (به عنوان یک بازی مستقل) اندکی به درازا انجامیده است. با این حال از شواهد امر این‌گونه به نظر می‌رسد که چشم انتظاران Rime به‌زودی شاهد ملاقات با این بازی خواهند بود.

نخستین حضور مهم بازی Rime در نمایشگاه گیمزکام سال 2013 میلادی رقم خورد و نام این بازی از آن زمان سر زبان دوست‌داران عناوین مستقل افتاد. در مجموع نمایش این بازی در بخش بازی‌های مستقل شرکت سونی، بسیار مورد توجه بازی‌دوستان قرار گرفت و موجب شد تا سطح انتظارات از بازی Rime بسیار بالاتر از حالت عادی رود. شاید اگر بازی Rime در آن زمان نام خود را به عنوان اثری انحصاری برای کنسول PS4 مطرح نمی‌ساخت، فرصت عرض‌اندام این‌چنینی را نمی‌یافت و نمی‌توانست چنین توجهاتی را به سوی خود جلب کند. توجهاتی که البته می‌تواند همچون شمشیر دو لبه عمل نماید و سطح انتظارات از بازی Rime را بالاتر از حالت واقعی خود ببرد (نظیر همان حالتی که برای بازی مستقل No Man’s Sky رخ داد و شرایط را برای این بازی بسیار دشوار ساخت). در واقع یکی از دلایل طولانی شدن مراحل تکمیل بازی Rime نیز دقیقاً همین موضوع به نظر می‌رسد و سازندگان این بازی با وقوف به سطح انتظارات مخاطبان خود (که بخشی از آن‌ها می‌تواند انتظاراتی کاملاً کاذب و غیرواقعی باشد) در پی انتشار اثری کاملاً بی‌نقص و کامل هستند. بنابر تایید رائول روبیو (مدیر ارشد استودیو Tequila Works) مراحل ساخت بازی Rime تقریباً در همان زمان که نخستین نمایش‌های این بازی در سال 2013 میلادی منتشر شد رو به اتمام بود و بسیاری از بخش‌های مورد استفاده قرار گرفته در نخستین نمایش‌های این بازی در سال 2013 و همچنین نمایش‌های مربوط به این اثر در نمایشگاه گیمزکام 2014 بر اساس گیم‌پلی واقعی بازی Rime طراحی شده بودند. به این ترتیب این‌گونه به نظر می‌رسد که از ابتدای سال گذشته تا به امروز، مراحل تکمیل بازی Rime تنها بر امر بهینه‌سازی گیم‌پلی این بازی و رفع مشکلات موجود در آن تمرکز یافته است و به موجب این دقت و ریزبینی، طراحان این بازی می‌کوشند تا اثری خالی از اشکال را در اختیار مخاطبانشان قرار دهند و به قول خود آن‌ها را شگفت‌زده نمایند. البته اعضای استودیو Tequila Works در حال حاضر علاوه بر بازی Rime به کار بر روی بازی دیگری نیز مشغول هستند. اثری که قرار است به دست اعضای استودیوی اسپانیایی دیگری به نام Cavalier Game ساخته شود و سازندگان بازی Rime نیز بر اساس تجربه‌ای که در این امر دارند، در تکمیل مراحل ساخت این بازی همتایان خود را یاری خواهند داد. با این اوصاف شاید اکنون برای بسیاری از افرادی که تا این لحظه اطلاعات چندانی از بازی Rime نداشته و حتی نام این بازی را نیز نشنیده بودند، این پرسش مطرح شود که این بازی در عمل چیست و آیا تجربه کردن آن ارزش این همه انتظار را دارد؟ پرسشی که تا ساعاتی دیگر و در بخش دوم این مطلب درصدد یافتن پاسخی برای آن بر خواهیم آمد.

نوشته اولین بار در پدیدار شد.

آهسته و پیوسته به سوی تکمیل مراحل ساخت بازی Rime (بخش نخست)