نخستین گامهای تثبیت هولولنز: شکار ارواح با بازی Ghost Invasion
با وجود رقابت تنگاتنگ دو شرکت سونی و مایکروسافت در صنعت سرگرمی طی سالهای اخیر، رقابت این دو شرکت در دنیای واقعیت مجازی و واقعیت افزوده به شکل کاملاً متفاوتی رقم خورده است و به طور حتم نتایج یکسانی را هم به همراه نخواهد داشت. نتایجی که میتوان بخشی از آن را در شکل تولید عناوینی نظیر Ghost Invasion سراغ گرفت.
در شرایطی که شرکت سونی هدست واقعیت مجازی خود یعنی ابزار PlayStation VR را برای مخاطبان عادی روانهی بازار ساخته است، امکان بهرهمندی از عینک واقعیت افزودهی شرکت مایکروسافت یا همان هولولنز (به علت قیمت بالا و سه هزار دلاری آن) در حال حاضر تنها برای افراد خاصی نظیر بازیسازان و طراحان فعال در استودیوهای بازیسازی مشتاق به فرآیند تحقیق و توسعه فراهم آمده است و همانگونه که سران مایکروسافت پیشتر هم به آن اشاره کرده بودند فعلاً هیچ عجلهای برای تولید نسخهی تجاری این ابزار ندارند. با این حال این موضوع موجب نمیشود که برخی از استودیوهای بازیسازی علاقهمند به کسب تجربیات نوین نخواهند برای هولولنز بازی بسازند. تازهترین مثال تایید کنندهی آن هم بازی Ghost Invasion است که به تازگی با قیمت یک دلار در بازار اختصاصی مایکروسافت عرضه شده و در اختیار آن دسته از افرادی که به ابزار هولولنز دسترسی دارند قرار گرفته است. در واقع این بازی جزو یکی از صد اپلیکیشنی محسوب میشود که قرار است برای پلتفرم هولوگرافیک ویندوز عرضه شوند و بخشی از تواناییهای ابزار هولولنز را به نمایش درآورند. گفتنی است که بازی Ghost Invasion از امکان تشخیص و نقشهبرداری کامل و سه بعدی از اتاقی که دستگاه هولولنز در آن مورد استفاده قرار میگیرد برخوردار است و در عین حال نسبت به صدا و حرکات استفاده کنندگان از این ابزار نیز کاملاً حساس خواهد بود. در مجموع گیمپلی این بازی مبتنی بر هجوم موجهای مختلف ارواح به محلی طراحی شده است که گیمر در آن حضور دارد و به دام انداختن آنها کار اصلی او را در طول انجام این بازی تشکیل میدهد. ارواح موجود در بازی Ghost Invasion با توجه به غیر مادی بودنشان قابلیت رد شدن از در و دیوار را هم دارا هستند و این موضوع میتواند بر جذابیت و هیجان این بازی بیافزاید. در واقع هدف از ساخت بازی Ghost Invasion آشنایی علاقهمندان با بخشی از تواناییهای عینک واقعیت افزودهی هولولنز است و از آنجا که گیمرهای عادی به این ابزار دسترسی ندارند، بازیسازان علاقهمند به کار بر روی پروژههای مبتنی بر پلتفرم هولوگرافیک ویندوز میتوانند با انجام این بازی جدید بر میزان تجربیات خود در امر طراحی بازیهای این پلتفرم بیافزایند و با پتانسیلهای موجود در ابزار هولولنز آشنایی بیشتری پیدا کنند. باید دید که در چه زمانی امکان تجربه کردن عناوین مشابه با بازی Ghost Invasion برای گیمرهای عادی علاقهمند به استفاده از ابزار هولولنز فراهم خواهد شد.
نوشته اولین بار در پدیدار شد.
نخستین گامهای تثبیت هولولنز: شکار ارواح با بازی Ghost Invasion
با وجود رقابت تنگاتنگ دو شرکت سونی و مایکروسافت در صنعت سرگرمی طی سالهای اخیر، رقابت این دو شرکت در دنیای واقعیت مجازی و واقعیت افزوده به شکل کاملاً متفاوتی رقم خورده است و به طور حتم نتایج یکسانی را هم به همراه نخواهد داشت. نتایجی که میتوان بخشی از آن را در شکل تولید عناوینی نظیر Ghost Invasion سراغ گرفت.
در شرایطی که شرکت سونی هدست واقعیت مجازی خود یعنی ابزار PlayStation VR را برای مخاطبان عادی روانهی بازار ساخته است، امکان بهرهمندی از عینک واقعیت افزودهی شرکت مایکروسافت یا همان هولولنز (به علت قیمت بالا و سه هزار دلاری آن) در حال حاضر تنها برای افراد خاصی نظیر بازیسازان و طراحان فعال در استودیوهای بازیسازی مشتاق به فرآیند تحقیق و توسعه فراهم آمده است و همانگونه که سران مایکروسافت پیشتر هم به آن اشاره کرده بودند فعلاً هیچ عجلهای برای تولید نسخهی تجاری این ابزار ندارند. با این حال این موضوع موجب نمیشود که برخی از استودیوهای بازیسازی علاقهمند به کسب تجربیات نوین نخواهند برای هولولنز بازی بسازند. تازهترین مثال تایید کنندهی آن هم بازی Ghost Invasion است که به تازگی با قیمت یک دلار در بازار اختصاصی مایکروسافت عرضه شده و در اختیار آن دسته از افرادی که به ابزار هولولنز دسترسی دارند قرار گرفته است. در واقع این بازی جزو یکی از صد اپلیکیشنی محسوب میشود که قرار است برای پلتفرم هولوگرافیک ویندوز عرضه شوند و بخشی از تواناییهای ابزار هولولنز را به نمایش درآورند. گفتنی است که بازی Ghost Invasion از امکان تشخیص و نقشهبرداری کامل و سه بعدی از اتاقی که دستگاه هولولنز در آن مورد استفاده قرار میگیرد برخوردار است و در عین حال نسبت به صدا و حرکات استفاده کنندگان از این ابزار نیز کاملاً حساس خواهد بود. در مجموع گیمپلی این بازی مبتنی بر هجوم موجهای مختلف ارواح به محلی طراحی شده است که گیمر در آن حضور دارد و به دام انداختن آنها کار اصلی او را در طول انجام این بازی تشکیل میدهد. ارواح موجود در بازی Ghost Invasion با توجه به غیر مادی بودنشان قابلیت رد شدن از در و دیوار را هم دارا هستند و این موضوع میتواند بر جذابیت و هیجان این بازی بیافزاید. در واقع هدف از ساخت بازی Ghost Invasion آشنایی علاقهمندان با بخشی از تواناییهای عینک واقعیت افزودهی هولولنز است و از آنجا که گیمرهای عادی به این ابزار دسترسی ندارند، بازیسازان علاقهمند به کار بر روی پروژههای مبتنی بر پلتفرم هولوگرافیک ویندوز میتوانند با انجام این بازی جدید بر میزان تجربیات خود در امر طراحی بازیهای این پلتفرم بیافزایند و با پتانسیلهای موجود در ابزار هولولنز آشنایی بیشتری پیدا کنند. باید دید که در چه زمانی امکان تجربه کردن عناوین مشابه با بازی Ghost Invasion برای گیمرهای عادی علاقهمند به استفاده از ابزار هولولنز فراهم خواهد شد.
نوشته اولین بار در پدیدار شد.
نخستین گامهای تثبیت هولولنز: شکار ارواح با بازی Ghost Invasion
آخرین دیدگاهها